اخبارانیمیشن ایرانجشنواره پویانمایی

آثار پویانمایی انتزاعی، در بخش نمایش ویژه جشنواره

2.74Kviews
۰
(۰)

در بخش «نمایش ویژه» نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، گزیده‌ای از آثار برگزیدهجشنواره‌های مختلف جهانی تحت عنوان «پویانمایی انتزاعی» به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ بخش «نمایش ویژه» نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم آوردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در قیاس با آثار سایر کشورها شکل گرفته است. این بخش در جشنواره نهم شامل هفت تقسیم‌بندی است که بخش «پویانمایی انتزاعی» یکی از آن‌ها است.

 بر اساس این گزارش، عنوان «پویانمایی انتزاعی» به آن دسته آثاری اطلاق می‌شود که در قالبی غیر ‌روایی و فارغ از قواعد علّی معلولی داستان‌گویی، رخدادها،  شخصیت‌ها و اشیا قابل تشخیص و تنها با تکیه بر ویژگی‌های ذاتی تصویر متحرک از جمله حرکت، نور و ترکیب‌بندی تجربه دیداری، شنیداری ویژه‌ای را برای مخاطب خلق می‌کنند. تجربه‌ای که از بسیاری جهات شبیه به تجربه مواجهه با یک قطعه موسیقی بی کلام است و واجد تاثیری حسی است که از منبعی ناپیدا ولی در ناخودآگاه جمعی بشر نشأت می‌گیرد.

آثار این بخش با توجه به اهمیت نگاه در تولید آثار پویانمایی از میان آثار تولید شده در سال‌های اخیر انتخاب شده است. علاوه بر جشنواره‌های معتبری که به‌ صورت ویژه تنها به آثار پویانمایی انتزاعی می‌پردازند بسیاری از معتبرترین جشنواره‌های عمومی پویانمایی در جهان جایزه ویژه‌ای را برای این بخش در نظر‌گرفته‌اند.

مطالعه کنید:  استقبال چشمگیر شرکتهای خارجی از انیمیشن های ایرانی

بر این اساس؛ اسامی آثاری که در این بخش به نمایش گذاشته می‌شود عبارتند از: «عطر چای»، «هنرمند مجازی»، «حس شناسی»، «1000 فلات»، « هیچ کس طبل نمی زند»، « بازی اشکال»، «دو»، «20 هرتز»، « حس آمیزی»، «توتم»، « پدیده جوی»، « چرخش»، « صورت فلکی»، «+ را فشار دهید»، « کروی»، « همگام» و « ایمان بیاور».

گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۷ تا ۲۱ اسفند جاری در هفت سالن برگزار خواهد شد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

8 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.