اخبارانیمیشن ایران

از تمام واقعیت های زندگی روزمره ی خود انیمیشن بسازید

2.52Kviews
۵
(۱)

صفورا در نشست نمایش و گفت و گو درباره آثار انیمیشن گفت: میتوان به «کارولین لیف» به عنوان اسطوره و الگوی پرکاری و فعالیت نگاه کرد،شما نیز میتوانید از تمام واقعیت های زندگی روزمره ی خود انیمیشن بسازید، همانطور که « کارولین لیف» میگوید: از ویژگی های انیمیشن در سینمای زنده و واقعی استفاده میکنم.

 


به گزارش خبرنگار خانه انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،دیروز در نشست  «نمایش و گفت و گو درباره آثار انیمیشن» به نقد و بررسی آثار «کارولین لیف» پرداخت.

این نشست با حضور استاد محمدعلی صفورا،کارگردان سینما و انیمیشن در سالن سینما حقیقت برگزار شد.پس از نمایش ۳ انیمیشن از « کارولین لیف» به نامهای «ازدواج غاز و جغد»،«خیابان»،«دو دختر»، صفورا توضیحاتی را درباره ی آثار وی داد: در انیمیشن های کوتاه تجربی بیشترین موضوعاتی که باید به آنها بها داد ابداعات هنری و فرم و محتواست و پیام و سرگرمی در اولویت بعدی قرار دارد.

صفورا بیان داشت: آموزش انیمیشن بیشتر از ۳ماه طول نمیکشد اما برای پیشرفت و موفقیت در حوزه انیمیشن باید کارهای نوینی انجام داد، باید تفکر خلاق داشت و ابداع کرد. همانطور که کارولین لیف نیز با همین خصایص جزو شاخصان این عرصه است.

وی در خصوص اهمیت ناخودآگاه و اصالت داشتن در کارها گفت: برای ایجاد ابداع و نوآوری خلق دنیای شخصی و ذهنی و درونی باید به ناخودآگاه خود رجوع کنید، زمانی به اصالت و اورجینالیز میرسید که خودتان را به دست ناخودآگاه خود بسپارید، زیبایی و ناب بودن در چنین زمانی خود را نشان میدهد. به دنبال ساختار و چهارچوب ها نگردید، اصالت زمانی به دست می آید که شما کاری را انجام دهید که دیگری انجام نداده است.

مطالعه کنید:  شبکه کودک و نوجوان پرمخاطب‌ترین شبکه فارسی‌زبان در بهار ۹۵

صفورا افزود: میتوان به «کارولین لیف» به عنوان اسطوره و الگوی پرکاری و فعالیت نگاه کرد، شما نیز میتوانید از تمام واقعیت های زندگی روزمره ی خود انیمیشن بسازید، همانطور که « کارولین لیف» میگوید: از ویژگی های انیمیشن در سینمای زنده و واقعی استفاده میکنم.

وی با اشاره به اینکه آثار کارولین لیف از نمونه های شاخص هنر انیمیشن است گفت : «کارولین لیف» علاقه ی زیادی به طراحی آزاد داشت و همچنین تمام آثار او بجز «دودختر» دارای استوری برد بودند. «خیابان» نیز بهترین فیلم تاریخ انیمیشن و نامزد اسکار بوده است و در انیمیشن «ازدواج غاز و جغد» زیباترین شکل روابط عاشقانه را بین غاز و جغد که نماد زن و شوهر هستند میبینیم.

صفورا در پایان برخی از ویژگی های آثار «کارولین لیف» را نام برد: از ویژگی های آثار «کارولین لیف» میتوان به متحرک سازی انیمیت ،صدای بسیار عالی، زیبایی شناسی خاص، انتخاب موضوعات جهانی و کمالگرایی مطلق اشاره کرد.

گفتنی است جلسه ی بعدی این نشست، آخرین جلسه قبل از سال، دوهفته ی آینده با حضور آقای گلپایگانی در رابطه با نقد و بررسی آثار «ایشو پاتل» همکار خانم «کارولین لیف» برگزار میشود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

34 + = 43

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.