اخبار

انتشار رندرمن ۲۱

2.5Kviews
۵
(۱)

خبر انتشار موتور رندر RenderMan 21 در SIGGRAPH 2016

 

مشخص شد که استودیو پیکسار نیز در رویداد بزرگ SIGGRAPH 2016 دست خالی نیست و این شرکت با نسخه جدید انجین فوق العاده قدرتمند خودش یعنی رندرمن ۲۱ می خواهد وارد این رویداد ارزشمند شود. باید به این نکته اشاره کرد که از چند ماه پیش اطلاعات جالبی درخصوص رندرمن ۲۱ توسط پیکسار ارائه شده بود که خبر از انتشار یک نسخه شگفت انگیز را میداد. درست در زمانی که استودیو پیکسار مشغول ساخت یک شماره جدید از انیمیشن خاطره انگیز در جستجوی نمو با عنوان Finding Dory هست، انتشار نسخه جدید رندرمن با ویژگی هایی که رنگ و بوی این انیمیشن جدید رو به خودش گرفته، طبعا از جذابیت های ویژه ای برخوردار خواهد بود.

 

Pixar Surface

 

بعنوان یکی از جذاب ترین اتفاقات رندرمن ۲۱ میشود به Pixar Production Shaders اشاره داشت. بسیاری از شیدرهایی که پیکسار در انیمیشن های خودش از آنها استفاده کرده است در رندرمن ۲۱ در بخش Pixar Surface ایجاد شدند. Pixar Surface این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید انواع شیدرهای مورد نظر خودتون از شیشه گرفته تا پوست، اجسام سخت و … رو با آن بسازید.

شاید برای شما جالب باشد که مطلع باشید در انیمیشن درجستجوی دوری در بسیاری از بخش ها از همین ویژگی Pixar Surface استفاده شده است.

 

 

Pixar Production Lights

 

در بخش دیگری میتوانیم شاهد تغییراتی در بخش نورپردازی این انجین باشیم. البته شاید کلمه تغییرات چندان مناسب این بخش نباشد چراکه پیکسار اعلام کرده است lighting system این انجین بصورت کامل بازنویسی شده است تا شما بتوانید به بهترین پرفورمنس با قطعات سخت افزاری روز دنیا دست پیدا کنید.

مطالعه کنید:  خمیر عروسک های استاپ موشن در استودیو آردمن چگونه ساخته میشود

 

 

Pixar Surface Collection

 

مجموعه کالکشن جدید رندرمن پیکسار تکمیل کننده توسعه های بخش متریال این انجین خواهد بود. در رندرمن ۲۱ شما میتوانید به کتابخانه جالب و کاملی از انواع متریال های فیزیکال (physically based materials) شامل انواع سنگ، پلاستیک، آهن، مایعات و … دسترسی داشته باشید. این کتابخانه به همراه یک Preset Browser جدید برای نرم افزار Maya عرضه شده است که شما با کمک آن میتوانید متریال های مورد نظر خودتون رو در آنجا پیدا کنید و یا حتی آیتم های جدیدی را بسازید و به اشتراک بگذارید.

 

 

Better Denoising

 

همانطوری که در جریان هستید موضوع Denoise درحال حاضر در بین موتورهای رندرینگ خیلی داغ شدهاست. Denoiser در رندرمن برای اولین بار در نسخه ۲۰ ارائه شد و در این نسخه این بخش بازهم توسعه داده شده است تا بتوانیم در آن شاهد عملکرد بهتری باشیم.

 

RenderMan 21 را کاملا رایگان و قانونی دانلود کنید


نسخه غیرتجاری رندرمن دیگه بصورت کامل در اختیار همه قرار دارد و شما میتوانید بصورت کاملا قانونی جدیدترین نسخه این موتور رندر را از خود سرورهای استودیو پیکسار دریافت و بر روی نرم افزار خودتان نصب کنید.

 

توجه داشته باشید که درحال حاضر نسخه Non-Commercial رندرمن ۲۱ هنوز عرضه نشده است و فعلا نسخه رایگان رندرمن ۲۰ در دسترس است. اما نسخه ۲۱ هم حدودا تا چند هفته آینده بصورت کاملا رایگان در دسترس عموم خواهد بود.

 

منبع: mostafa3d

این مطلب چقدر مفید بود؟

مطالعه کنید:  انیمیت انواع راه رفتن (قسمت سوم)

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.