اخبارمقالات

انیمه کردن پارانورمن

6.45Kviews
۴٫۵
(۸)

پارانورمن

چیزی که در انیمیشن اهمیت دارد پرداختن به جزئیات است اما تهیه کننده پارانورمن یعنی آریان ساتنر می داند این کار چه قدر مشکل است . پیشنهاد ساده او برای اضافه کردن یک کلاه حمام در صحنه ای در فیلم استاپ موشن ۳ بعدی پارانورمن مشکلات زیادی را از لحاظ زمان بندی و اجرای فیلم به وجود آورد .

ساتنر در این مورد می گوید صحنه ای وجود داشت که کورتنی دنبال نورمن می گشت و زمانی که به در می رسید به میچ برخورد می کرد که میچ در این صحنه یک حوله به دور خود پیچیده بود . فکر کردم زمانی که میچ را نشان می دهیم جالب خواهد بود که کلاه حمامی هم روی سر داشته باشد .

پارانورمنمشکل زمانی به وجود آمد که من به یاد آوردم در استاپ موشن در هر هفته تنها یک دقیقه از فیلم را می توانیم تهیه کنیم . خوشبختانه ساتنر دستیار کارگردان دیگری به اسم سام فل و هم چنین دستیار کارگردان و نویسنده ای به نام کریس باتلر و تهیه کننده ای به نام تراویس نایت نیز درکنار خود داشت که  در عین حال مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری لایکا هم بود.

نایت در این مورد می گوید : ” ما قراری نانوشته داشتیم که در آن هرکسی می توانست ایده ای بدهد که فیلم را بهبود ببخشد از ایده او استقبال می کردیم و آن را آزمایش می کردیم. ما فیلمنامه ای عالی داشتیم بنابراین دنبال ایده هایی نظیر ایده خانم ساتنر بودیم که کیفیت کار را بهتر کند ” .

انیمیشن ذکر شده که انیمیشنی طولانی می باشد ۲ سال طول کشید تا کامل شود و طولانی ترین انیمیشن ۳ بعدی استاپ موشنی است که تا به حال تولید شده است.

برای کار تهیه این انیمیشن ۳۲۰ طراح ، هنرمند و انیماتور در ۵۲ بخش مختلف مشغول به کار بودند . هم چنین پارانورمن یکی از ۲۱ انیمیشنی است که در رقابت های اسکار ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳ کاندید شده است. امسال لیست کاندید ها بسیار زیاد است و تنها ۵ فیلم از میان آن ها به عنوان کاندیدای اصلی انتخاب خواهند شد که در تاریخ اسکار تنها ۴ بار ۵ فیلم کاندید نهایی شده اند.

تیم استاپ موشنتیم تهیه کننده فیلم امید داشت که پارانورمن مسیر موفقیت آمیز انیمیشن استاپ موشن موفق قبلی گروه یعنی کورلین را که داستانی تیره درباره خانواده ای بود که در دنیایی جداگانه از هم دور می افتادند کسب کند. کورالین ۱۲۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و در سال ۲۰۱۰ کاندید جایزه اسکار شد . در واقع موفقیت کورالین باعث شد که تیم سازنده پانورمن که خیلی از آن ها در فیلم کورالین هم کار کرده بودند بتوانند پول لازم را برای ساخت پارانورمن را در پورتلند ایالت اورگون بدست بیاورند .

مطالعه کنید:  اتاق قصه گویی دیزنی در سال 1994

البته آن ها از چشم افراد معروف هالیوود که چشم های نقادی داشتند و در عین حال با سختگیریهای هالیوودی هر چیزی را تحت نظر داشتند دور بودند زیرا در شهری دور از هالیوود مشغول کار بودند اما به هر حال می دانستند که داشتن داستان خوب فارغ از این که فیلم در کجا ساخته شود مهم است .

ساتنر می گوید : ” مهم این است که فیلمنامه های خوب را بفروشیم و مهم نیست که خریدار چه کسی باشد . بینندگان ممکن است جذب فیلم های خاصی شوند مثلا می توانند به جای فیلم های اکشن انیمیشن را انتخاب کرده باشند اما به هر حال همه بینندگان جذب داستان های احساسی و خوب خواهند شد ” .

با این حال نایت تصور می کند که انیماتورها کمی باید بیشتر تلاش کنند به گفته نایت : ” انیمیشن در سال های اخیر تلاش کافی را نکرده و معمولا داستان هایی شبیه هم داشته ایم اما داستان های کلاسیک والت دیزنی کمی متفاوت هستند و نور و بالانس نور و تیرگی در آن ها بسیار کامل لحاظ شده است یعنی در واقع داستان آن ها پستی و بلندی خوبی دارد ” .

پارارنورمن انیمیشنپارانورمن شبیه کورالین که در این ماه در DVD منتشر شد تعادل خوبی بین نور و تاریکی در فیلم برقرار کرده و از لحاظ فروش آن قدر خوب است که مورد توجه دست اندرکاران اسکار قرار گیرد اما ۲ سال پیش تیمی که روی پارانورمن کار می کرد تنها تصوری که نداشت کاندید اسکار شدن بود . هم چنین آن ها دنبال افرادی بودند که صدای شخصیت های فیلم را به خوبی ایفا کنند .

ساتنر در این مورد توضیح می دهد : ” می خواستیم فیلم تا حد امکان به صورت طبیعی پیش برود. می خواستیم بچه ها به جای بچه ها صحبت کنند، زنان به جای زنان و مردها هم به جای مردها صحبت کنند . چیزهای جزئی در انیمیشن ما بسیار مهم جلوه می کرد و می خواستیم افراد پیر از لحاظ صدا هم پیر به نظر برسند . سن بسیار در صدا موثر است و بسیار سخت است که آن چه که در زندگی به سرتان گذشته در صدایتان مخفی کنید مثلا الن استریج که نقش مادر بزرگ را بازی کرده بود واقعا زندگی اش شباهت هایی به همین مادر بزرگ پارانورمن داشت ” .

نایت در این مورد می گوید هر صدایی که در فیلم می شنوید به هماهنگی یک سمفونی است. شما شاید دوست داشته باشید صدای  مادر بزرگ را در فیلم مهربان و گرم و صمیمی داشته باشید و  شاید تصور نکنید که الن استریج انتخاب خوبی بوده باشد اما او به این دلیل انتخاب شد که زنگی سختی که داشته را می توانید در صدایش درک کنید ” .

مطالعه کنید:  همکاری «جیسون سیگال» و نویسنده «مرد آهنی 3» در قسمت جدید «لگو مووی»

پارارنورمنبا توجه به این که تیم سازنده دید خاصی به فیلم های خانوادگی داشت می خواستند فیلم را در این زمینه هم خوب پیش ببرند . فل در این مورد می گوید : ” افرادی که به فیلم انیمیشن و استاپ موشن هایی نظیر پارانورمن نگاه می کنند دنبال داستان هایی احساسی همراه با کاراکترهایی دوست داشتنی هستند و برخلاف کتاب های کمیک حس بهتری از کار می گیرند ” .

باتلر در این مورد می گوید : ” این فیلم فیلمی بود که توسط افراد بالغی که خود را مانند بچه ها تصور می کردند ساخته شد . و در واقع هدف این فیلم بچه ها بودند ” .
باتلر ادامه میدهد : ” می خواستیم داستان بسیار زیبای حومه شهر را با اتمسفر ترسناک فیلم های جان کارپنتر ترکیب کنیم . البته ممکن است این فیلم بسیار ترسناک به نظر نرسد اما تغییرات کوچکی که در آن دادیم آن را شبیه ماجراهای اسکوبی دو کرده است ” .

با وجود این که باتلر و فل در رابطه با ایده فیلم با هم همفکر بودند نظر آن ها درباره استفاده از فناوری در کار متفاوت است .

فل در این مورد می گوید : ” بخشی از دلیل این که فیلم زمان زیادی برای کامل شدن طول کشید به این خاطر بود که ما از فناوری های جدید که هنوز امتحان خود را پس نداده بودند استفاده کردیم و منتظر ورود فناوری های جدید هم بودیم.  می خواستیم در طول روز عملکرد فیلم را بهتر و بهتر کنیم طوری که با جلوه های ویژه اضافه که با توجه به فناوری های روز در اختیار ما قرار داده شده بود بدون تغییر و صدمه زدن داستان کار را گسترش دادیم . به نظر من پارانورمن یک فیلم اثر گذار در ترکیب فناوری های جدید و فناوری های قدیم باشد و می تواند روی انیمیشنهای بعد از خود هم از این لحاظ موثر باشد ” .

paranormanبا این حال باتلر می گوید تکنولوژی های جدید که آن ها در پارانورمن مورد استفاده قرار داده اند مشکلات خاص خود را داشته اند . باتلر در این مورد می گوید : ” من با سام در این مورد مخالفم که فناوری های جدید کار ساختن انیمیشن را ساده تر می کند. باید در نظر داشت استفاده از پس زمینه های دیجیتال و افزودن شخصیت های بیشتر و بیشتر به انیمیشن  لزوما به معنی این نیست که با استفاده از این فناوری ها فیلم چهره جدید تری به خود بگیرد بلکه تنها مشکلات پیش رو پیچیده تر و پیچیده تر خواهند شد ” .

مطالعه کنید:  Lords of War

برنامه ریزی دقیق به تیم کمک کرد که این مشکلات پیچیده را بدون این که حرکت فیلم با تاخیر روبرو شود تصحیح کند و با آن روبرو شود . هم چنین جزئیات فیلم با توجه به مشکلات پیش آمده تغییراتی کرد مثلا در موردی که ساتنر کلاه حمام را در فیلم پیشنهاد داد و برخی موارد دیگر که افرادی در تیمهای انیمیشن پیشنهاد های خود را برای بهتر شدن فیلم ارائه می دادند از این جمله اند.

فل در این مورد می گوید : ” ما به ندرت شات ها را مجددا برداشت می کردیم. در کار انیمیشن برداشت مجدد شات ها بسیار مشکل است زیرا پیش تولید بسیار دقیق و حجیمی برای کار انجام شده است و درصورتی که شات را بخواهیم از ابتدا برداشت کنیم هر بخش فعال در زمینه انیمیشن باید کار خود را تغییر دهد . در استاپ موشن به جای این که مانند فیلم فیلمبرداری کنیم از دوربین های دیجیتال استفاده می کنیم و حرکت های کاراکترها را پله پله آماده می کنیم ” .

انیمیشن paranormanباتلر و فل نهایتا راه میان بری را در کار ۲ ساله خود پیدا کرده اند فل در این مورد می گوید : ” ما انرژی خلاقانه همدیگر را دریافت می کردیم و به هر حال کار در این ۲ سال به این صورت نبود که با هم همواره مشکلاتی داشته باشیم . همین طور که داستان پیش می رفت ما خلاقیت بیشتری به کار می بردیم و با هیجان ادامه فیلم را پیش می بردیم سال دوم بود که کاراکترها خود را نشان دادند و جان تازه ای به فیلم دادند . بعد ما به هم نگاه کردیم و فهمیدیم که فیلم در حال متولد شدن و تبلور است . احساسی که در این جا داشتیم احساسی پیچیده اما دلپذیر بود ” .

باتلر می گوید ما از زمانی که داستان از ابتدا شروع شد و فل نظرات خود را ابراز کرد همکاری خوبی را با هم شروع کردیم در ابتدا کار مشکل بود و به هر حال اتفاق نظری در بعضی از موارد وجود نداشت اما زمانی که احساس کردیم چه قدر کار با هم دیگر را دوست داریم کار را به خوبی پیش بردیم . بسیار دوست دارم که دوباره با هم کار کنیم و سام هم در رابطه با من هم همین حرف را زده است ” .

می توانید به ویدئویی از کار آن ها نگاه کنید :

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۵ / ۵٫ ۸

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

48 + = 51

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.