اخبارمقالات

انیمیت کاراکتر های زن سخت تر است!

3.24Kviews
۴٫۵
(۲)

به دلیل طیف وسیعی از احساسات کاراکتر های زن، انیمیت آن ها نیز مشکل تر است.


با سابقه ۷۵ ساله ای که دیزنی در تولید انیمیشن دارد، شاید شما فکر کنید که انیمیت قهرمانان زن دیگر برای این کمپانی مشکلی ندارد، اما این قضیه صحت ندارد. معلوم شده است که انیمیت پرنسس ها یک چالش جدی برای این کمپانی هستند و تماما هم این مسئله مربوط به جنسیت این کاراکتر ها می باشد. زن ها شخصیت بسیار احساساتی دارند و به تصویر کشیدن این احساسات در انیمیشن ها نیز مشکل است و یا حداقل «لینو دی سالوو» سرپرست تیم انیمیشن ‌سازی «یخ زده» این گونه به فکر می کند.

او درباره انیمیت دو کاراکتر زن در فیلم «یخ زده» می گوید: انیمیت این کاراکتر ها بسیار بسیار مشکل بود چون شما باید از بین طیف وسیعی از احساسات عبور می کردید.

این مشکل در یخ زده دو برابر پیچیده تر بود، داستانی که دو خواهر در آن با مشکلات متعدد و احساسات گوناگون به تصویر کشیده شده بودند. کاراکتر هایی که دماغ های دکمه ای و دهان کوچک شبیه هم دارند، و تنها از رنگ موهایشان می شود آن ها را تشخیص داد: «آنا» دارای رنگ موی قرمز است و «السا» موهای بلوندی دارد. داشتن هر دوی آن ها در یک صحنه و نشان دادن رفتار متفاوت یک چالش جدی برای تیم انیمیشن سازی بود.

پروفسور هلن ویتلی، از دانشگاه تلویزیون وارویک و متخصص مطالعات فیلم می گوید: کاراکتر های مرد دیزنی بیش از حد ساده هستند و به تصویر کشیدن آن ها بسیار راحت تر از کاراکتر های زنی است که دارای احساسات فراوان تری هستند.

مطالعه کنید:  هنر قصه گویی - فصل پنجم - قسمت دوم

دیزنی می گوید : انیمیشن فرمی از هنر بسیار پیچیده و مشکل است. شاید بتوان مضموم حرف های بالا را در این جمله پیدا کرد، و شاید انیماتور ها برای تمام کاراکتر ها این جمله را در ذهن داشته باشند ولی حقیقت این است که انیمیت کاراکتر های زن به دلیل طیف وسیعی از احساسات آن ها مشکل تر است.

 

منبع: independent

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

44 + = 48

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.