اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن ایرانی “آخرین فرستاده” در بازار کن

5.62Kviews
۵
(۲)

آخرین فرستاده

به گزارش مهر، داریوش دالوند تهیه‌کننده سریال انیمیشن “آخرین فرستاده” درباره عرضه این انیمیشن در بازار فیلم کن فرانسه گفت: سریال انیمیشن ” آخرین فرستاده” نخستین حضور خود در بازار کن را تجربه می‌کند و قرار است در صورت خرید این سریال توسط کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای عربی در ایام ماه رمضان در شبکه‌های تلویزیونی به شکل همزمان نمایش داده شود.

وی افزود: تولید این پروژه سینمایی از هفت سال پیش آغاز شد و در حال حاضر مشغول تدوین نهایی هستیم. همچنین از این فیلم یک نسخه به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده که خروجی نهایی این سریال اواخر مرداد آماده نمایش می‌شود.

دالوند درباره تکنیک ساخت انیمیشن “آخرین فرستاده” توضیح داد: این انیمیشن بر اساس تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته شده و یک اثر بلند ۵۷۲ دقیقه‌ای است که در ۲۶ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای آماده نمایش است. ضمن اینکه یک نسخه سینمایی برای نمایش در شبکه نمایش خانگی و یک نسخه سینمایی ۱۲۰ دقیقه‌ای را هم در دست آماده کردن داریم.

این فعال فرهنگی در پاسخ به این پرسش که نمایش این سریال از شبکه‌های عربی تا چه اندازه امکان‌پذیر خواهد شد؟ گفت: نمایش این سریال در شبکه‌های عربی در ماه مضان بستگی به میزان خرید سریال “آخرین فرستاده” در بازار کن دارد و اگر استقبال و خرید از این سریال زیاد باشد امکان نمایش آن بیشتر خواهد شد. اما اگر خریداران زیاد نباشند قطعا به صرفه نیست که این سریال را برای تعداد اندکی از کشورهای عربی نمایش دهیم.

مطالعه کنید:  اولین تریلر بین المللی انیمیشن «موآنا» منتشر شد

تهیه‌کننده سریال انیمیشن “آخرین فرستاده” درباره این که سریال کدام بخش از زندگی حضرت محمد (ص) را مورد بررسی قرار می‌دهد، توضیح داد: داستان این سریال از عام‌الفیل آغاز می‌شود و بخشی هم به بررسی زندگی حضرت ابراهیم (ع) می‌پردازد و در ادامه تولد، زندگی و رحلت حضرت رسول (ص) را نشان می‌دهد.

دالوند در پایان تاکید کرد: در این سریال، مبعث حضرت رسول (ص)، هجرت، جنگ‌های مهم دوران پیامبر چون جنگ خندق و … مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع این انیمیشن روایت متفاوتی از داستان زندگی پیامبر اسلام است که مهم‌ترین جنبه‌های این سریال استفاده از تکنیک سه بعدی و منحصر به فرد است. در این پروژه از تکنیک سه بعدی و جلوه‌های ویژه استفاده شده که با در نظر گرفتن ویژگی‌های متمایز مورد نیاز برای این مجموعه سینمایی – تلویزیونی طراحی شده‌اند.

توليد انيميشن “آخرين فرستاده” از حدود چهار سال پيش آغاز شد. اين انيميشن، داستان زندگي پيامبر اسلام (ص) است که از زبان کاراکتر محوري مجموعه، يعني سلمان فارسي براي پسربچه‌اي از اهالي شهر مداين، روايت مي‌شود. کوروش برزگر فیلمنامه را بر مبنای کتاب “فروغ ابدیت” تألیف استاد جعفر سبحانی نوشته و حجت‌الاسلام مظفر سالاری با استفاده از مشاوره‌، کارشناسی تاریخی و معارفی حجت‌الاسلام محمدحسین فکور و حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند آن را بازنویسی کرده است.

آخرین فرستاده” انیمیشنی سه‌بعدی است و با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های داینامیک و محاسباتی روز جهان ساخته می‌شود. “آخرین فرستاده” ۱۷۵۰ شخصیت انیمیشنی دارد. فیلم سینمایی”رستم و سهراب” به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داریوش دالوند و کیانوش دالوند سال گذشته در جشنواره فیلم کن به خوبی دیده شد. همچنین در حال حاضر سریال” اردشیر و چغاله” که داستان یک پسر بچه با یک غول انیمیشن است از این دو برادر از شبکه دوم سیما پخش می شود.

مطالعه کنید:  کلیپ جدید انیمیشن کاپیتان زیرشلواری

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.