مقالات

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان ؛ از Spirited Away تا Toy Story

2.54Kviews
۳٫۲
(۱۸)

یکی از محبوب‌ترین مدیوم‌های سرگرمی و هنری دنیا انیمیشن است. در طول تاریخ شاهد عرضه آثار ارزشمندی در این چهارچوب بوده‌ایم. در این مقاله به بهترین انیمیشن های تاریخ می‌پردازیم.

امروزه انیمیشن‌ها به قسمتی جداناپذیر از زندگی مدرن تبدیل شده‌اند. بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ علاوه بر کودکان، سایر اعضای خانواده را به عنوان مخاطب خود هدف قرار می‌دهند. در سال‌های اخیر انیمیشن‌هایی چون Frozen، انیمیشن Toy Story 3 و Finding Dory به موفقیت‌های تجاری چشم‌گیری دست پیدا کرده‌اند. با این حال نباید از انیمیشن‌های شرقی چون Your Name و Grave of the Fireflies غافل شویم. دنیای انیمیشن‌ها مملو از آثار ارزشمند، زیبا و به‌یادماندنی است. با ما همراه باشید تا به بررسی جذاب‌ترین و بهترین انیمیشن های تاریخ بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان
    • انیمیشن Spirited Away
    • انیمیشن The Lion King
    • انیمیشن Grave of the Fireflies
    • انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse
    • انیمیشن Coco
    • انیمیشن Your Name
    • انیمیشن WALL-E
    • انیمیشن Princess Mononoke
    • انیمیشن Toy Story
    • انیمیشن My Neighbor Totoro
    • انیمیشن Inside Out
    • انیمیشن Up
    • انیمیشن Fantasia
    • انیمیشن Chicken Run
    • انیمیشن Mary and Max
    • انیمیشن Fantastic Mr. Fox
    • انیمیشن The Iron Giant


بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان


در تهیه این فهرست سعی کرده‌ایم تا از ترکیبی از نظرات عموم مخاطبان و منتقدان به عنوان معیار انتخاب انیمیشن‌ها استفاده کنیم. توجه کنید که این فهرست بدون ترتیب است. در ادامه می‌توانید فهرست بهترین انیمیشن های تاریخ را مشاهده کنید.

انیمیشن Spirited Away

بهترین انیمیشن تاریخ

بدون شک استودیو Ghibli یکی از بهترین خانه‌های انیمیشن‌سازی در جهان است. این استودیو مسئول ساخت برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین انیمه‌های سینمایی ژاپنی در طول تاریخ بوده است. یکی از بهترین فیلم‌های این استودیو Spirited Away است. این اثر به کارگردانی هایائو میازاکی افسانه‌ای داستانی سورئال، نمادین و فراموش‌نشدنی را روایت می‌کند.

شخصیت اصلی این انیمیشن دختری ۱۰ ساله است. پس از اتفاقاتی عجیب، پدر و مادر او به خوک تبدیل شده و دخترک مجبور به کار در مکانی فراطبیعی می‌شود. تک تک سکانس‌های این فیلم زیبا و پرجزییات بوده و چه از منظر داستانی و چه از منظر بصری نقطه اوج کاری استودیو Ghibli به شمار می‌آيند. Spirited Away یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است.

انیمیشن The Lion King

بهترین انیمیشن تاریخ

شیرشاه سی‌ودومین اثر کمپانی والت دیزنی است. این فیلم به کارگردانی راجر الرز و راب مینکوف براساس فیلمنامه‌ای از آیرین مکی، جاناتان رابرتز و لیندا وولورتون ساخته شده است. یکی از برجسته‌ترین بخش‌های این فیلم موسیقی جذاب و افسانه‌ای آن است. آهنگ‌های شیرشاه محصول همکاری التون جان، هنس زیمر و تیم رایس بودند. از جمله صداپیشگان این انیمیشن می‌توان به متیو برادریک، جرمی آیرنز، جیمز ارل جونز، روآن اتکینسون و ووپی گلدبرگ اشاره کرد.

داستان شیرشاه در پادشاهی شیرهای آفریقا جریان داشته و الهاماتی مستقیم از روایت‌های مذهبی یوسف، موسی و داستان افسانه‌ای ویلیام شکسپیر، یعنی هملت گرفته است. شیرشاه ماجرای شیری جوان به نام سیمبا را دنبال می‌کند. پس از قتل پدر سیمبا به دست عموی شرورش به نام اسکار، او که اکنون جانشین بر حق پادشاهی است قربانی بازی‌های ذهنی اسکار قرار می‌گیرد. سیمبا فرار کرده و در کنار تیمون و پومبا در جنگلی دورافتاده رشد می‌یابد. شیرشاه یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است و به مفاهیم انسانی بسیار عمیقی می‌پردازد. مشاهده این اثر کلاسیک را به تمامی علاقه‌مندان به سینما توصیه می‌کنیم.

انیمیشن Grave of the Fireflies

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

اگر بخواهیم فهرستی از غمگین‌ترین فیلم‌های تاریخ تهیه کنیم، بدون شک باید Grave of the Fireflies را در آن قرار دهیم. این انیمیشن ژاپنی براساس داستان کوتاهی از آکییوکی نوساکا ساخته شده است. Grave of the Fireflies روایت‌گر داستان تلخ دو کودک به نام‌های سیتا و ستسوکو در ماه‌های انتهایی جنگ جهانی دوم است. این اثر توسط استودیو Ghibli و به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا ساخته شده است.

بسیاری از منتقدان این انیمیشن را اثری ضد جنگ می‌دانند. تاکاهاتا بخش اعظمی از فیلم را در به تصویر کشیدن اتفاقات غم‌انگیزی که جنگ برای مردم عادی و بی‌گناه رقم می‌زند می‌گذارد. در این فیلم خبری از قهرمانان پر زرق و برق نیست و جنگ به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده است؛ جنگی که حاصل ناتوانی جامعه در انجام مهم‌ترین وظیفه خود، یعنی محافظت از شهروندان است. با این حال تاکاهاتا این مسئله را قبول نداشته و در عوض به شخصیت‌های داستان خود به چشم انسان‌هایی منزوی و تنها نگاه می‌کند. بدون شک Grave of the Fireflies یکی از مهم‌ترین و بهترین انیمیشن های تاریخ است.

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین قهرمانان دنیای سرگرمی است. تاکنون آثار سینمایی و انیمیشنی متعددی براساس این شخصیت ساخته شده‌اند. با این حال شاید بتوان بهترین و جذاب‌ترین این آثار را انیمیشن زیبای Into the Spider-Verse دانست. این انیمیشن به کارگردانی باب پرسیشتی، پیتر رمزی و رادنی راثمن براساس فیلم‌نامه‌ای از فیل لرد و راثمن ساخته شده است. از جمله صداپیشگان این اثر می‌توان به شمیک موور، جیک جانسون، هیلی استاینفلد، ماهرشالا علی، برایان تایری هنری،‌ نیکلاس کیج و لیو شرایبر اشاره کرد.

مطالعه کنید:  «قهرمان بزرگ 6» آمیزه‌ای از فرهنگ شرق و غرب

Into the Spider-Verse آغاز جهانی مشترک در دنیای مرد عنکبوتی است. شخصیت اصلی این اثر مایلز مورالز است. حضور نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی منجر به خلق اتمسفری جذاب و داستانی گیرا در این اثر شده است. تقابل شخصیت‌های مختلف چون پیتر پارکر، گوئن استیسی، پنی پارکر و دیگران سکانس‌‌های به‌یادماندنی و دوست‌داشتنی متعددی را رقم می‌زند. این اثر علاوه بر داستان بسیار خوب، جلوه‌های بصری بی‌نظیری را نیز ارائه می‌دهد. Into the Spider-Verse نه تنها یکی از بهترین آثار ساخته شده براساس مرد عنکبوتی که یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است.

انیمیشن Coco

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

کوکو یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین ساخته‌های استودیو پیکسار است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی لی آنکریخ، داستان پسر جوانی به نام میگل را در جریان مراسم شب مردگان مکزیک دنبال می‌کند. از جمله صداپیشگان این اثر می‌توان به آنتونتی گونزالز، گیل گارسیا برنال و آلانا اوباخ اشاره کرد. کوکو با استفاده مناسب و خلاقانه از موسیقی، جایگاه خود به عنوان اثری متفاوت را در دنیای انیمیشن تثبیت می‌کند.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مفهوم کوکو با الهام از مراسم روز مردگان مکزیکی‌ها پرداخت شده است. کوکو نخستین فیلم پرهزینه تاریخ بود که تمامی بازیگران آن لاتین بودند. این اثر موفق به کسب دو جایزه اسکار شد. کوکو از منظر تجاری و هنری موفقیتی مثال‌زدنی برای پیکسار بود. این انیمیشن به زیبایی به مفاهیم انسانی عمیقی چون خانواده، فرهنگ، زندگی و مرگ می‌پردازد.

انیمیشن Your Name

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

Your Name اثری ژاپنی به کارگردانی ماکوتو شینکای است. این فیلم درام با استفاده از المان‌های فانتزی و عاشقانه، داستانی بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی خلق می‌کند. Your Name ماجرای پسری به نام تاکی و دختری به نام میتسوشا را دنبال می‌کند. بین این دو شخصیت که از هر نظر با هم تفاوت دارند، به دلایلی مرموز ارتباطی ویژه برقرار می‌شود. تاکی و میتسوشا می‌توانند کنترل بدن یکدیگر را در دست بگیرند. این فیلم براساس رمانی به همین نام نوشته شینکای ساخته شده است. این رمان یک ماه پیش از اکران فیلم منتشر شد.

Your Name با استقبال قابل توجهی از جانب منتقدان روبرو گشت. آن‌ها داستان پیچیده و چندلایه، موسیقی زیبا و روایت احساسی آن را تحسین کردند. این اثر از نظر تجاری نیز موفقیتی بزرگ بوده و توانست با فروش ۳۵۹ میلیون دلاری به سودآورترین انیمه سینمایی تبدیل شود. Your Name یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است و مشاهده آن را به تمامی علاقه‌مندان آثار شرقی توصیه می‌کنیم.

انیمیشن WALL-E

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

وال-ای اثری علمی تخیلی از استودیو پیکسار است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی اندرو استنتون ماجرای آخرین بازمانده کره زمین را دنبال می‌کند. این بازمانده روباتی قدیمی و مسئول جمع‌آوری زباله است. وال-ای نهمین اثر پیکسار و یکی از خلاقانه‌ترین انیمیشن‌های تاریخ است. بسیاری از شخصیت‌های این فیلم از دیالوگ بی‌بهره بوده و با زبان بدن و صداهای روباتیک با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

وال-ای اثری بسیار عمیق است. این اثر به مفاهیمی چون سرمایه‌داری، مصرف‌گرایی، نوستالژی، آلودگی، مذهب و نابودی زمین می‌پردازد. این فیلم به عنوان یکی از بهترین آثار سینمایی دهه خود شناخته می‌شود. وال-ای از منظر تجاری نیز موفقیتی قابل توجه بود. منتقدان علاوه بر ویژگی‌های بصری زیبا، داستان عمیق و مهم آن را تحسین می‌کردند. وال-ای یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است و تماشای آن را به تمامی علاقه‌مندان به هنر توصیه می‌کنیم.

انیمیشن Princess Mononoke

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

پرنسس مونونوکه انیمیشنی ساخته استودیو Ghibli به کارگردانی هایائو میازاکی است. ماجرای این فیلم در قرن چهاردهم در ژاپن جریان دارد. شخصیت اصلی فیلم یکی از شاهزادگان نژاد امیشی به نام آشیتاکا است. آشیتاکا براساس اتفاقاتی درگیر مبارزه بین خدایان جنگل و انسان‌های مصرف‌گرا می‌شود. کلمه مونونوکه در زبان ژاپنی به معنای هیولا یا روح بوده و توصیف‌گر موجوداتی غیرطبیعی و تغییر شکل دهنده است.

پرنسس مونونوکه موفقیتی تمام عیار برای استودیو Ghibli بود. این اثر توانست به پرفروش‌ترین فیلم ژاپنی در سال ۱۹۹۷ تبدیل شود. منتقدان داستان حماسی و جلوه‌های بصری نفس‌گیر پرنسس مونونوکه را تحسین کرده و آن را یکی از مهم‌ترین انیمیشن های تاریخ می‌دانند. میازاکی در این اثر به مفاهیم مهمی چون محیط زیست، جنسیت و معلولیت می‌پردازد.

مطالعه کنید:  کلیپ جدیدی از انیمیشن Ralph Breaks the Internet

انیمیشن Toy Story

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

نخستین اثر استودیو پیکسار شاهکاری سینمایی بود. داستان اسباب بازی با ترکیب استادانه عناصر کمدی و درام به اثری جاودانه و ماندگار تبدیل شد. این انیمیشن به کارگردانی جان لستر براساس فیلمنامه‌ای از جاس ودون، اندرو استنتون، جوئل کوهن و الک سوکولوف ساخته شد. داستان اسباب بازی انقلابی در صنعت انیمیشن‌سازی مدرن بود. پیکسار با این فیلم نخستین خشت‌های انیمیشن‌های سه بعدی را به بهترین شکل ممکن بنا نهاد. از جمله صداپیشگان این اثر می‌توان به تام هنکس، تیم الن و دان ریکلز اشاره کرد.

این انیمیشن داستان گروهی از اسباب بازی‌ها را دنبال می‌کرد. شخصیت‌های اصلی فیلم کابوی وفاداری به نام وودی و فضانورد شجاعی به نام باز بودند. بدون شک یکی از نقاط قوت این اثر شخصیت‌پردازی عالی آن بود؛ مسئله‌ای که در مورد شخصیت‌های فرعی رنگارنگ آن نیز صدق می‌کرد. این اثر در زمان عرضه با استقبال بی‌نظیری روبرو شد. موفقیت داستان اسباب بازی منجر به عرضه سه دنباله برای آن گشت؛ دنباله‌هایی که هر کدام آثاری جالب توجه بودند.

انیمیشن My Neighbor Totoro

بهترین انیمیشن های تاریخ سینمای جهان

My Neighbor Totoro اثری زیبا به کارگردانی هایائو میازاکی افسانه‌ای است. این فیلم ماجرای دو خواهر به نام‌های ساسوکی و می را دنبال می‌کند. این دو فرزند دانشمندی نابغه بوده و در اوقات فراغت خود به گفت و گو با ارواح جنگل‌های محلی می‌پردازند. این اثر در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم جریان دارد.

My Neighbor Totoro یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است که در لیست‌های بهترین آثار تاریخ منتقدان مختلف حضوری مستمر دارد. آن‌ها داستان احساسی و دلگرم‌کننده آن را یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌دانند. این اثر نقطه آغاز دوران حرفه‌ای هیجان‌انگیز میازاکی بود.

انیمیشن Inside Out

بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ

استودیو پیکسار در طول دوران کاری خود آثار ارزشمند فراوانی را تولید کرده است. اعضای این استودیو همواره به دنبال خلق انیمیشن‌هایی عمیق، تاثیرگذار و خلاقانه بوده‌اند. بدون شک یکی از نوآورانه‌ترین و زیباترین ساخته‌های این استودیو، Inside Out است. این انیمیشن با کارگردانی و نویسندگی پیت داکتر داستان دختری نوجوان به نام رایلی را از زاویه‌ای متفاوت دنبال می‌کند. شخصیت‌های اصلی داستان پنج احساس درونی رایلی هستند. این شخصیت‌ها شادی، غم، خشم، ترس و انزجار نام داشته و کنترل ذهن و احساسات رایلی را بر عهده دارند.

Inside Out با استقبال قابل توجه منتقدان و مخاطبان روبرو شد. این اثر توانست حدود ۸۵۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. از جمله صداپیشگان این انیمیشن می‌توان به ایمی پوهلر، فیلیس اسمیت، لوییس بلک، بیل هیدر،‌ میندی کالینگ و کایل مک‌لکن اشاره کرد. Inside Out توانست برنده جوایز معتبری چون بفتا، گلدن گلوب و اسکار شود. منتقدان نوآوری بالا، جلوه‌های بصری زیبا و داستان تاثیرگذار و احساسی Inside Out را تحسین کرده و آن را یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ خطاب کردند. تماشای این فیلم را به تمامی افراد توصیه می‌کنیم.

انیمیشن Up

بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ

شاید بتوان Up را بزرگسالانه‌ترین انیمیشن تاریخ دانست. این فیلم به کارگردانی پیت داکتر ماجرای سفر پیرمردی تنها به آفریقای جنوبی را دنبال می‌کند. کارل فردریکسن اکنون به انتهای زندگی خود رسیده است. او تمامی تجربیاتی را که یک نفر می‌تواند در طول زندگی خود داشته باشد گذرانده است؛ عشق، کار و استراحت همگی مفاهیمی جا افتاده برای کارل هستند. او در سال‌های پایانی عمر خود تصمیم می‌گیرد تا به وعده‌ای که به همسرش داده عمل کرده و با سفر به آمریکای جنوبی به رویای خود جامه عمل بپوشاند. در این سفر کودکی به نام راسل، کارل را همراهی می‌کند.

Up موفقیت تجاری و هنری بسیار خوبی برای پیکسار بود. منقدان این اثر را یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ می‌دانند. از ویژگی‌های برجسته این فیلم می‌توان به صداپیشگی بی‌نظیر اد اسنر در نقش کارل و موسیقی احساسی مایکل جیاچینو اشاره کرد. دقایق ابتدایی این فیلم از ماندگارترین سکانس‌ها در تاریخ سینما هستند. این انیمیشن موفق به کسب دو جایزه در مراسم اسکار شد.

انیمیشن Fantasia

بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ

بدون شک تاثیر والت دیزنی و آثارش بر دنیای انیمیشن و به طور کلی سرگرمی انکارناپذیر است. شاید بتوان نقطه اوج کمپانی والت دیزنی را انیمیشن Fantasia دانست. این اثر از هشت قسمت تشکیل می‌شود. هر کدام از این قسمت‌ها داستان کوتاهی را تنها به وسیله یکی از قطعات موسیقی کلاسیک روایت می‌کنند. بسیاری از این موسیقی‌ها توسط گروه ارکستر فیلادلفیا و به رهبری لئوپولد استوکوسکی نواخته شده‌اند.

در زمان ساخت این اثر، محبوبیت شخصیت میکی ماوس تقریبا از بین رفته بود. موفقیت Fantasia و انیمیشن The Sorcerer’s Apprentice بار دیگر نماد مشهور والت دیزنی را به اوج رساند. این انیمیشن به موفقیت هنری بسیار خوبی دست پیدا کرد، اما محدودیت‌های دوران جنگ مانع از سودآوری آن شد. Fantasia یکی از مهم‌ترین و تاثیر‌گذارترین انیمیشن‌های تاریخ است.

مطالعه کنید:  جایگاه صنعت انیمیشن در جهان

انیمیشن Chicken Run

بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ

شاید بتوان مشهورترین استودیو فعال در زمینه انیمیشن استاپ‌موشن را Aardman دانست. این استودیو که با ساخت انیمیشن‌های کوتاه به شهرت دست یافته بود، در همکاری با Dreamworks تصمیم به ساخت اثری بلند گرفت. این فیلم Chicken Run نام داشت. وظیفه کارگردانی این انیمیشن بر عهده پیتر لرد بود. از جمله صداپیشگان Chicken Run می‌توان به مل گیبسون و تیموتی اسپال اشاره کرد.

داستان این انیمیشن روایت‌گر ماجرای تلاش گروهی از مرغ‌ها و یک خروس برای فرار از چنگال صاحبشان بود. Chicken Run با فروش ۲۲۴ میلیون دلاری توانست به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ در زمان عرضه خود تبدیل شود. منتقدان نیز به این اثر روی خوش نشان داده و آن را از بهترین انیمیشن های تاریخ می‌دانند.

انیمیشن Mary and Max

بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ

مری و مکس یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ است. این اثر به کارگردانی ادم الیوت به صورت استاپ‌موشن ساخته شده و بازیگران مشهوری چون تونی کالت، فیلیپ سیمور هافمن و اریک بانا تیم صداپیشگی آن را تشکیل می‌دهند. مری دختری هشت ساله و تنها است که در مدرسه مورد اذیت و آزار دیگران قرار می‌گیرد. مشکلات پدر و مادر مری نیز بر تنهایی او دامن می‌زنند. تنها مرهم دخترک در این وادی خروسی به نام اتل، شیر خشک و کارتونی تلویزیونی به نام The Noblets هستند. روزی مری به طور تصادفی دفترچه تلفنی از ساکنین نیویورک را پیدا کرده و تصمیم می‌گیرد با مردی به نام مکس تماس بگیرد.

مکس مردی ۴۴ ساله است که از بیماری چاقی مرگباری رنج می‌برد. او توانایی برقراری رابطه نزدیک با دیگران را نداشته و به مشکلات روانی و اجتماعی متعددی گرفتار است. نخستین نامه مری او را دچار اضطرابی وحشتناک می‌کند. به مرور مکس بر مشکلات خود فائق آمده و پاسخ نامه مری را می‌دهد. تمامی داستان بر پایه این دوستی و شباهت‌ها و تفاوت‌های دنیاهای این دو شخصیت بنا شده است. الیوت در این اثر به مفاهیم انسانی و مهمی چون رفتار با کودکان، دوستی، اعتیاد، درمان،‌ تنهایی، بیماری‌های روانی، اوتیسم، چاقی، خودکشی، افسردگی و اضطراب می‌پردازد. مری و مکس توانست موفقیت تجاری و هنری بسیار خوبی به دست آورد.

انیمیشن Fantastic Mr. Fox

بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ

یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین کارگردانان مولف مدرن، وس اندرسون است. این کارگردان آمریکایی در طول دوران حرفه‌ای خود آثار جذاب و ماندگاری چون The Grand Budapest Hotel را ساخته است. اندرسون یکی از طرفداران انیمیشن‌های استاپ‌موشن بوده و شاهکار او، Fantastic Mr. Fox، گواهی بر این علاقه است. این انیمیشن زیبا براساس داستانی از رولد دال ساخته شده و ماجرای دزدی روباهی از سه مزرعه‌دار پولدار و ظالم را دنبال می‌کند. طبق سنت آثار اندرسون بازیگران مشهوری چون جرج کلونی،‌ مریل استریپ و بیل موری در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Fantastic Mr. Fox موفقیتی تمام عیار برای اندرسون به حساب می‌آید. منتقدان طنز مناسب و کارگردانی اندرسون را از برجسته‌ترین نقاط قوت آن می‌دانستند. بسیاری این اثر را بهترین فیلم اندرسون و یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ خطاب می‌کردند. Fantastic Mr. Fox توانست دو نامزدی در جوایز معتبر گلدن گلوب و اسکار به دست آورد.

انیمیشن The Iron Giant

بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ

برد برد را می‌توان یکی از خلاق‌ترین کارگردانان در حوزه انیمیشن‌سازی دانست. نخستین اثر برد انیمیشن The Iron Giant بود. این فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته تد هیوز ساخته شده بود. هنرپیشگانی چون وین دیزل و جنیفر انیستون در مقام صداپیشه در این اثر حضور داشتند.

داستان The Iron Giant در دوران جنگ سرد رخ داده و بر پسری جوان به نام هوگارت هیوز تمرکز دارد. هوگارت با روباتی عظیم و فضایی آشنا شده و رابطه این دو هسته مرکزی داستان را تشکیل می‌دهد. این اثر در هنگام عرضه با استقبال خوبی از جانب منتقدان روبرو شد. آن‌ها داستان، انیمیشن، شخصیت‌ها و صداپیشگی بازیگران را از نقاط قوت آن می‌دانستند. با این حال تبلیغات ضعیف کمپانی وارنر شکست تجاری The Iron Giant را رقم زد.

در این مطلب به بررسی بهترین انیمیشن های تاریخ پرداختیم. آیا شما مورد دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: plaza

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۲ / ۵٫ ۱۸

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

4 + 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.