مقالات

بهترین کیبورد برای طراحان و هنرمندان (قسمت دوم)

1.64Kviews
۴٫۲
(۵)

صفحه کلیدهای محبوب برای فوتوشاپ (Photoshop)، ایلاستریتور (Illustrator)، ایندیزاین (InDesign)، لایت روم (Lightroom) و … شامل برندهای محبوب مانند لاجیتک (Logitech) و برندهای تخصصی مانند کیچرون (Keychron) می باشند.

مطالعه بخش اول این مقاله

بهترین صفحه کلید مکانیکی فرمت کامل – Keychron K4

Keychron K4

قیمت خرده­ فروشی (RRP): 65 یورو

در بالا، شما بهترین صفحه کلید مکانیکی ما را با نام Keychron K1 که محصول ۲۰۱۸ است، می­بینید.

از معرفی آن محصول تاکنون، دو نسخه­ ی جدید آمده­ است که هر دو از ظاهر مشکی و نرم K1 اجتناب کرده و به سمت یکپارچه­ سازی بیشتر با سیستم عامل رفته­ اند.

هر دو در کنار قابلیت تغییر بین ویندوز و مک، نورهای پس ­زمینه­ ی اصلی را نیز نگه داشته­ اند. آنها همچنین به نظر می­رسد که تلاش می­کنند که کیچرون را در طراحی خوب، نگه دارند.

تمام نسخه­ های موجود کیچرون، تا به امروز، بدون کلید بوده ­اند – به جز نسخه­ی K4 سال ۲۰۲۰٫

این نسخه به شما صفحه کلید یکپارچه­ با سیستم عامل، شبیه به K2 سال گذشته، اما با عرضی شبیه به K1 می­دهد.

این محصول، دارای کلیدهای زیادی است، اما خبر ناراحت­ کننده این است که K4 فاقد کلید عکس از صفحه­ ی سایر صفحات است که ما برای کارهای بصری خود، از آن استفاده می­کردیم.

نسخه­ ی پس­ زمینه­ ی RGB صفحه کلید K4 با یک سوئیچ قرمز به ما داده ­شد و ما عاشق آرامش این مدل شدیم (برخلاف K2 با کلید قرمز که در زیر پوشش داده شده­است).

نورهای پس ­زمینه به خوبی چشمک زده و با ترکیب شدن با یکدیگر، ظاهر خوبی به کل برد می­دهند. قطعا هیچ تضاد خیره­ کننده­ای در اینجا وجود ندارد.

 

بهترین صفحه کلید کلاسیک مک – صفحه کلید جادویی اپل با صفحه کلید عددی

صفحه کلید جادویی اپل با صفحه کلید عددی

ارزیابی کارشناسان:

ما به این کیبورد، نمره ­ی ۸ از ۱۰ را می­دهیم.

قیمت خرده­ فروشی (RRP): 129 یورو

از اپل با قیمت ۱۲۹ یورو بخرید.

شما با خرید یک صفحه کلید ساخته ­شده توسط اپل برای لپ­تاپ مک­بوک خود، قطعا دچار اشتباه نمی­شوید. اگرچه این صفحه کلید ممکن است چندان شما را خیره نسازد، اکثر مک­ها با صفحه کلید کوتاه ­تری که شامل صفحه کلید عددی، که واقعا برای میان­برها مفید هستند، نیستند، تولید می­شوند.

مطالعه کنید:  نو شدن ارزش های کهنه انیمیشن ها

باتری قابل شارژ مجدد و داخلی آن، برای مدت زمان زیادی دوام آورده و تغذیه­ ی صفحه کلید شما را برای حدود یک ماه یا بیشتر تامین کند. شما می­توانید انتخاب کنید که این صفحه کلید را با بلوتوث یا کابل USB به لایتنینگ شارژ کنید.

گزینه­ ی دیگر این است که به جای خرید یک صفحه کلید کاملا جدید، یک صفحه کلید عددی به صورت مجزا بخرید که ما را به لیست بهترین لوازم جانبی برای طراحان هدایت می­کند.

 

بهترین صفحه کلید مکانیکی فشرده – Keychron K2

Keychron K2

قیمت خرده ­فروشی (RRP): 54 یورو

صفحه کلید K2 فشرده­ ترین صفحه کلید کیچرون است که نسخه­ ی نور پس­ زمینه­ ی سفید آن برای بررسی ارائه شد. این مدل، احتمالا ظریف­ترین مدل است.

صفحه کلید K2 ما، دارای یک سوئیچ قرمز است که در سایت کیچرون به عنوان «آرام» توصیف می­شود، اما هنوز صدای کلیک را دارد، بنابراین اگر می­خواهید در یک فضای مشترک از آن استفاده کنید، به این نکته آگاه باشید.

بزرگترین تفاوت این مدل با سایر مدل­ها، اندازه ­ی آن است و K2 دارای کلیدهای بسیار فشرده­ تری است. اگر نگران فضا هستید، این صفحه کلید را به عنوان صفحه کلید مکانیکی خود انتخاب کنید.

 

بهترین لوازم جانبی صفحه کلید

همراه صفحه کلید Rama Works M6

Rama Works M6-A

ارزیابی کارشناسان:

ما به این محصول، نمره­ ی ۸ از ۱۰ را می­دهیم.

قیمت خرده ­فروشی (RRP): 122 یورو

شرکت Rama Works، همواره صفحه کلیدها و لوازم جانبی حیرت ­آوری طراحی می­کند و M6-A نیز، از این قاعده مستثنی نیست.

کلیدهای مبتنی بر سوئیچ آن، به شما این فرصت را می­دهند تا شش گزینه را تنظیم کنید – برای زمانی که به دنبال میان­برهای ساده در کار خود هستید، عالی است- و به هیچ لحیم­ کاری ­ای نیاز ندارد، پس به راحتی قابل شخصی ­سازی است. تنها یک کلید را درآورده و کلید دیگری از مجموعه­ی Rama Works، جایگزین آن کنید.

ما با کلکسیونرهای rose gold نسخه­ ی ‘Liquid series’ کار کردیم و آنها تحت تاثیر طراحی ظریف و وزن کم صفحه کلید محکم M6-A قرار گرفتند.

مطالعه کنید:  انتشار تریلر انیمیشن «در جستجوی دوری»

زمانی که شما آن را به کامپیوتر یا مک خود وصل می­کنید، به طرز جالبی روشن می­شود – تنها چیزی که شما نیاز دارید، فراهم کردن کابل USB است. Rama Works M6-A به شدت توصیه شده و قطعا بهترین صفحه کلید همراه است.

کنسول ویرایش عکس Loupedeck+

قیمت خرده­ فروشی (RRP): 199 یورو

کنسول ویرایش عکس Loupedeck+ که نسل بعدی مدل اصلی سال ۲۰۱۷ است، علاوه بر افزودن افکت­ها، روی کامپیوتر­های شخصی و مک­ بوک با استفاده از یک USB استاندارد، یک کنسول ویرایش عکس، خصوصا برای لایت­روم (تمام نسخه­های بالاتر از لایت­روم ۶)، پرمیر پرو و فوتوشاپ است. همچنین، این ابزار با صفحه کلید Editor keys مختص لایت­روم نیز، کار می­کند.

علاوه بر آدوبی، این کنسول با Skylum Aurora HDR سازگار بوده و دارای تجمیع بتا با Capture One نیز هست.

با استفاده از Loupedeck+، شما می­توانید توابع، ابزارها و تنظیمات معمول را درون لایت­روم، با استفاده از کلیدها و شاخص­های مختلف، کنترل کنید. همه­چیز قابل شخصی­سازی است. با این حال، کنسول ارزان نیست، بنابراین مطمئن شوید که از آن استفاده خواهید کرد.

 

کیت کنترلر پالت (Palette)

ارزیابی کارشناسان:

ما به این محصول، نمره­ ی ۷ از ۱۰ را می­دهیم.

قیمت خرده ­فروشی (RRP): کیت اولیه ۹۹/۱۹۹ یورو، کیت کارشناس: ۹۹/۲۹۹ یورو و کیت حرفه­ای ۹۹/۴۹۹ یورو

اگر شما به کنترل بیشتری نسبت به یک شاخص تنها نیاز دارید، پالت را بررسی کنید – که مجموعه ­ای از شاخص­های متصل به هم، کلیدها و اسلایدرهایی است که می­توانند با بسیاری از برنامه­ های آدوبی و همچنین، Final Cut Pro کار کنند – اما دقت کنید که اسلایدر نمی­تواند از آخرین تنظیماتی که به آن اعمال شده، تنظیم مجدد شود و باعث بی ­استفاده بودن آن، هنگام کار بر روی بیش از یک تصویر می­شود.

هر کنترل روی ماژول مخصوص خود می­نشیند که شما می­توانید آنها را در هر طرحی که می­خواهید، به یکدیگر وصل کنید – با ماژول فرمانی که تنظیمات شما را با استفاده از USB به مک یا کامپیوتر شخصی متصل می­کند.

سه کیت در دسترس وجود دارد که هرکدام ماژول فرمان و تعدادی از دیگران را دارد و شما می­توانید ماژول­های اضافی را به صورت مجزا بخرید. کیت استاندارد دارای دو کلید، یک شاخص و یک اسلایدر است. کیت کارشناس دو کلید، سه شاخص و دو اسلایدر دارد. کیت حرفه­ای نیز، دارای چهار کلید، شش شاخص و چهار اسلایدر است.

مطالعه کنید:  آشنایی با ویژگی های جدید نرم افزار مارولوس دیزاینر 7

 

صفحه کلید کوچک Delux Designer

از زمانی که نمونه ­ی اولیه­ ی این محصول در سال گذشته معرفی شد، ما آن را دوست داشتیم؛ محصول نهایی به نظر می­رسد که پس از جمع­ آوری مالی موفق در پاییز گذشته روانه­ی بازار شده ­باشد، اما ممکن است دسترسی به آن، در حال حاضر، سخت باشد.

صفحه کلید کوچک Delux Designer به شما نصف یک صفحه کلید را می­دهد که شما در هنگام کشیدن یا انجام دادن طرح­ها با استفاده از تبلت، از آن استفاده می­کنید – به علاوه­ی شاخصی برای بزرگ­نمایی، اندازه­ ی قلم ­مو، تنظیم کدر بودن یا بالا بردن صدا زمانی که یه آهنگ عالی روی اسپاتیفای پخش می­شود.

این ابزار، از ایلاستریتور، ایندیزاین، فوتوشاپ، افتر افکتس (After Effects)، پرمیر پرو، مایا (Maya) و راینو (Rhino) – به علاوه­ی سایر برنامه­های CAD و سه­ بعدی پشتیبانی می­کند.

 

کاورهای صفحه کلید Editors Keys

اگرچه این شرکت صفحه کلید، اساسا صفحه کلیدهایی را برای ویرایش صدا، صوت و ویدئو می­فروشد، کاورهای صفحه کلید خوش­ دستی نیز برای میان­برهای آدوبی برای مک و کامپیوتر، از جمله سرفیس مایکروسافت، تولید می­کند.

شرکت Editors Keys دارای محدوده­ ی گسترده­ ای از کاورهای صفحه کلید با میان­برهایی برای تمام برنامه­ های Adobe’s Creative Cloud، مانند فوتوشاپ، ایندیزاین، لایت­روم، افترافکتس، پرمیر، Final Cut Pro X و سایر برنامه­ها است.

نکته­ ی مثبت درباره­ ی این کاورهای صفحه کلید این است که مقرون به صرفه هستند و ثابت کرده­ اند که برای محافظت، مفید هستند – بنابراین کلیدهای اصلی دچار گرد و غبار نشده یا از ریزش مایعات، رنج نخواهند برد.

منبع: digitalartsonline

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۲ / ۵٫ ۵

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 40 = 46

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.