اخبارمقالات

تامبنیلینگ: یک ضرورت در انیمیشن

2.35Kviews
۰
(۰)

کار بیشتر در ابتدا = کار کمتر در انتها

تامبنیلینگ: یک ضرورت در انیمیشن

انیمیشن زمان زیادی می گیرد. بسیار زمان زیادی. شاید به نظر برخی از مردم این یک دورغ باشد که برای چند ثانیه از تصویر بر روی صفحه نمایش این زمان بسیار طولانی باید صرف شود. انجام ندادن تامبنیلینگ توسط برخی از انیماتور های جوان پیش از تولید همچون وارد بازی قمار شدن است!

دلیل این که برخی از انیماتور های جوان از کشیدن تامبنیلینگ اجتناب می کنند این است که فکر می کنند این کار صرف زمان بیهوده است و بدون آن هم می شود وارد پروسه تولید شد و کار خوبی در انتها داشته باشند. اما این کار همچون قمار کردن ریسک بسیار زیادی دارد و کسی نمی داند که آیا پروژه به درستی به جلو پیش خواهد رفت و یا خیر.

تامبنیلینگ زیاد پیچیده نیست. و شاید به خاطر همین باشد که برخی از انیماتور های جوان فکر می کنند پروسه پیچیده ای است از آن عبور می کنند.

کار بیشتر در ابتدا = کار کمتر در انتها

گام اول همیشه فکر کردن است

این نکته بسیار حائز اهمیت است که قبل از هر کاری باید فکر کرد و گام نخست هم در انیمیت کردن فکر کردن است. انیمیشن یک مدیوم تصویری است، پس ما هم باید به صورت تصویری درباره آن فکر کنیم. در واقع این فکر کردن تصویری همان تامبنیلینگ است: یک دید بصری کلی و سریع از تفکرات ما. این کار به ما اجازه می دهد تا پوز و یا احساساتی که در درون ذهن ما وجود دارد را بر روی کاغذ پیاده سازی کنیم و فضای ذهن خود را برای تفکر جدید و سکانس های جلو تر خالی کنیم.

مطالعه کنید:  ساخت قسمت دوم «شگفت‌انگیزها» به کارگردانی «برد برد»

برای بسیاری از انیماتور ها چیزی مهم تر از تامبنیلینگ وجود ندارد. تامبنیلینگ به شما اجازه می دهد که ایده های خود را به صورت بصری و با سرعت زیاد پیاده سازی کنید، بدون نگرانی در مورد مدل ها و تلف شدن وقت شما باید تصمیم بگیرید که آنچه را که انجام داده اید و خوب نشده است را به سطل آشغال بیندازید و سپس دوباره از نو شروع کنید.

تامبنیلینگ در واقع همان نوت برداری است اما به صورت تصویری و طراحی کردن. شما در هنگام نوت برداری تمام کلمات را نمی نویسید و تنها واژگان کلیدی و مهم را برای یاد آوری روی کاغذ می نویسید.

 تامبنیلینگ: یک ضرورت در انیمیشن

در انیمیشن سه بعدی

در سال های اخیر که انیمیشن سه بعدی بسیار به صورت کامل فراگیر شده است، انیماتور ها رغبت چندانی به انجام کار تامبنیلینگ ندارند و شاید از وجود این قضیه هم بی خبر باشند. اشتباه همینجاست و اینکه تامبنیلینگ در انیمیشن سه بعدی بسیار مهم تر است. قبل از اینکه شما دست به مدل خود بزنید باید key ها را کاملا خوب بشناسید. کشیدن یک طرح خام همواره راحت تر از انجام پوز ها بر روی مدل است و این بهتر است که کار خود را با یک اسکچ ابتدایی شروع کنید .

 

چگونه آن را انجام دهید:

تامبنیلینگ تماما در مورد سرعت و احساس کردن است. اگر شما پوزی را شروع کردید و خوب از کار در نیامد، به قسمت خالی صفحه بروید و از نو شروع کنید. هنوز هم بی فایده است و کار نمی کند؟ جا های خالی بسیاری در اطراف صفحه وجود دارد. پس از آن، اگر شما توانستید این احساس را کنترل کنید به سراغ کشیدن طراحی های پشت سر هم و در چندین شیوه کاملا متفاوت بازیگری کنید. ممکن است از چندین زاویه مختلف این کار را انجام دهید. چیزی که در تضاد با آن چه که شما در نظر دارید چگونه است؟ تمام زوایای کار را امتحان کنید، شما در این مرحله چیز خاصی برای از دست دادن ندارید.

مطالعه کنید:  دیزنی ۲۰ کتاب جدید «جنگ ستارگان» را منتشر می‌کند

 

مثال:

بیایید کلیپ صدایی که در سایت ۱۱ Second Club برای رقابت گذاشته شده بود مورد بررسی قرار دهیم.

“I was adorable once… and now, look at me!”

در اینجا چندین گزینه برای بازی داریم، بیایید مستقیما به سمت تامبنیل برویم:

 تامبنیلینگ: یک ضرورت در انیمیشن

همانطور که شما می بینید در اینجا احساسات و حرکات کلی به تصویر کشیده شده است. استفاده از این روش که شما بین روش های مختلف ممکن است آن را انتخاب کنید بستگی به شما دارد. این روش، سریع و برای شروع و توسعه دادن انیمیشن شما فوق العاده است.

 

چه زمانی در استفاده از این روش به مشکل بر می خورد:

یکی از مشکلاتی در زمینه استفاده از این روش ممکن است پیش بیاید مهارت نداشتن کافی شما در طراحی است. طراحی یک مهارت فوق العاده برای هر انیماتوری می تواند باشد (دو بعدی، سه بعدی، استاپ موشن و غیره)، پس برای کسب این مهارت و یا بهتر شدن در آن تلاش کنید. در ابتدا شاید کمی انجام این کار برای شمایی که طراحی خوبی ندارید ناراحت کننده باشد، زیرا هر آنچه که در ذهن خود دارید را نمی توانید به شیوه درستی بر روی کاغذ منتقل کنید و با چیزی که در نظر دارید شاید بسیار فاصله داشته باشد. زیاد سخت گیر نباشید و این موضوع را در نظر داشته باشید که در این جای کار قرار نیست کار شما عالی باشد و همین که نزدیک به خوب باشد رضایت بخش است. شما نیاز دارید تا احساسات خود را کنترل کنید و از چیزی که می خواهید بر روی صفحات کاغذ بکشید ترسی نداشته باشید.

مطالعه کنید:  اینفوگرافیک ساخت انیمیشن

مشکل دیگری که شاید در این متد وجود داشته باشد این است که شما در طراحی بسیار خوب هستید! این مزیت ممکن است برای شما تبدیل به یک دام شود و شما بخواهید تامبنیل شما یک اثر هنری بکر و خوب شود. این کار را انجام ندهید. آن ها قرار نیست در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شوند و صرفا در جاهایی که نیاز به جزییات دارید این کار را انجام دهید و جزییات را به آن اضافه کنید. هر چقدر که شما وقت و تلاش بیشتری برای این کار صرف کنید، دل کندن از آن ها و انداختن به سطل آشغال و شروع به یک طرح دیگر هم برای شما مشکل تر خواهد شد. پس سخت گیر نباشد، کوتاه و خلاصه این کار را انجام دهید و ترسی از شروع مجدد و معدوم کردن هر آن چه که کشیده اید نداشته باشید!

مهم نیست که شما بر روی چه نوع انیمیشنی کار می کنید، تامبنیلینگ یک ضرورت و یک ضمانت خوب برای کار شما است. شما با انجام تامبنیلینگ قادر خواهید بود تا به صورت مختلفی فکر کنید و ایده های گوناگون را در کار خود بررسی کنید و خلاقیت در کار شما شکوفا شود. در انیمیشن خلاقیت مهم تر از هر چیزی است!

منبع: animatorisland

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 63 = 68

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.