اخبارانیمیشن ایران

تولید ۵ انیمیشن سینمایی در خانه انیمیشن انقلاب اسلامی

3.94Kviews
۵
(۱)

مدیرخانه پویانمایی انقلاب اسلامی  گفت :خانه انیمیشن در حال حاضر با پنج گروه مختلف روی پنج اثر فیلمنامه‌ای کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خانه انیمیشن ،محمد امین همدانی مدیرخانه پویانمایی انقلاب اسلامی در اولین نشست خبری خانه انیمیشن که صبح امروز ۹ شهریوردرسازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد با اشاره به دغدغه های خانه پویانمایی انقلاب اسلامی در حوزه انتقال پیام و آغاز به کاراین مجموعه از نیمه دوم سال ۹۰ اظهارداشت: در حالی که انیمیشن یکی از ابزارهای پیام رسان به خصوص برای کودکان و نوجوانان است اما این صنعت در کشور مغفول مانده است بنابراین رشد و برتری یافتن سطح انیمیشن کشور یکی از اهداف و دلایل ورود ما به راه اندازی خانه پویا نمایی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود:درحال حاضر انیمیشن هیچ تشکل و صنف مشخصی برای تصمیم گیری ندارد در سینما ورسانه های دنیا ،انیمیشن جزء چندصنعت اصلی رسانه است و گاهی پرفروش ترین کار ها به شمارمی رود.این ابزارجایگاه بی نظیری درنهادینه کردن فرهنگ وانتقال مفاهیم به کودکان ونوجوانان دارد وما امیدواریم انیمیشن درکشور به زودی تحول جدی داشته باشد.

همدانی پس از نمایش بخشی از فرایندهای  انیمیشنی در سال ۹۴ و ۹۵ تصریح کرد:خانه پویانمایی سالیانه بیش از ۱۰۰۰ دقیقه تولید دارد البته ماموریت اصلی این خانه ورودبه تولیدات نیست بلکه آثار محصولات موسسات مختلفی است که با دراختیاردادن خدمات به مسائل هنری و بخش آموزشی به تولید بهتر وبیشتر کمک می کند.

مدیرخانه پویانمایی انقلاب اسلامی تولیدات حرفه ای را مهمترین فعالیت خانه پویانمایی عنوان کرد و گفت:تولیدات حرفه ای با بهترین ابزارها از جمله مهمترین فعالیت های خانه انیمیشن است که با انواع تکنیک ها تولید های کوتاه ،بلند و متنوع  انجام می گیرد و ماموریت و فعالیت دوم توانمدسازی است که از زمانی که وارد این حوزه شدیم سعی کردیم تولیدکنندگان انیمیشنی ما رشد هنری داشته باشند که در حال حاضر در تلاش هستیم بخشی را با این هدف در معاونت علمی ریاست جمهوری به ثبت برسانیم.

مطالعه کنید:  «ناسور» بهترین انیمیشن جشنواره «غدیر» عراق شد

همدانی همچنین به سایت خانه انیمیشن به آدرس animation.ir اشاره کردو افزود: این سایت به روزترین سایت انیمیشن است که با توجه به خلأ‌های موجود راه‌اندازی شد و به زودی ورک‌شاپ‌های مجازی هم در آن رونمایی می‌شود، ضمن اینکه ترجمه مقالات و آموزش‌های کمیاب هم در این سایت برای استفاده تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

وی توجه وتمرکز بر تحقیق و توسعه خانه انیمیشن را لازم دانست و گفت: فعالیت در بخش انیمیشنی یکی از بخش های پرهزینه رسانه ای محسوب می شود و باید این صنعت به روز باشد و از تکنولوژی به روز استفاده کند.

وی در ادامه  به تولید بزرگترین رندرفارم کشور که یک سیستم قوی ابر رایانه است اشاره کرد وگفت :بزرگترین رندرفارم کشوردر سال ۹۳ تاسیس شد و تا به امروز چنین قدرتی در رندرفارم کشور وجود نداشته است، بنابراین به کمک انیمیشن و جلوه های ویژه آمد اما پیش از این برای تولید انیمیشن چنینی رندرفارمی ساخته نشده بود.

مدیرخانه پویانمایی انقلاب اسلامی با اشاره به راه اندازی مجموعه ای به عنوان صبيان ادامه داد :موسسه صبيان به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که با تولیدات خود محصولاتی را به شبکه کودک سیما ارائه می‌کند و روزی یک قسمت ۷ دقیقه ای تحویل شبکه می دهد.

همدانی به جایگاه انیمیشن ایران در سطح منطقه و کیفیت بالای آن اشاره کرد و افزود:در حال حاضر این خانه با پنج تیم متفاوت روی پنج فیلمنامه سینمایی متمرکز است و قرار است هر کدام از آن‌ها به صورت مصور قضاوت شوند تا برای تولید آن‌ها تصمیم‌گیری شود. یکی از این پروژه‌ها که اثری فاخر خواهد شد به صورت موقت «پسر دلفینی» نام دارد و داستان آن در خلیج فارس اتفاق می‌افتد.

مطالعه کنید:  4 انیمیشن صبا در جشنواره فیلم کوتاه تهران

وی همچنین درباره نما و دکوپاژ هالیوودی آثار تولید شده در این مجموعه به ویژه «فهرست مقدس» گفت: ما برای انجام پروژه‌های خود در گام اول به دنبال مسلط شدن بر تکنیک بودیم و پس از آن این را در نظر داشتیم که از این ابزارها چطور یک تصویر چشم‌نواز و در اختیار پیام و محتوای خود تولید شود. ما در انیمیشن متعهد به دنبال انتقال پیام و نیز تصویر خوب هستیم اما از استانداردهای بین‌المللی هم استفاده می‌کنیم. آنچه در «فهرست مقدس» دیده می‌شود که حرف بین‌المللی هم دارد تکنیکی به نام اغراق واقع‌گرایانه است که تا به حال در ایران استفاده نشده و شبیه آن در فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و «آواتار» دیده می‌شود.

همدانی  اظهار کرد: در حوزه انیمیشن، فیلمنامه ضعف بزرگی است که در کشور ما وجود دارد ضمن اینکه استودیو پایدار هم کم داریم. با این حال درکارهایمان قائل به این هستیم که موضوعاتی همچون دفاع مقدس به صورت یک مفهوم به روز معرفی شود.

همدانی اضافه کرد: خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر امسال هیچگونه فیلمی برای اکران ندارد اما امیدوارم که انیمیشن «فیلشاه» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد و سیمرغ‌هایی نیز به آن تعلق بگیرد.

مدیرخانه پویانمایی انقلاب اسلامی همچنین در خصوص حمایت های دولتی اظهار کرد:ما در سال گذشته با ۸ انیمیشن به جشنواره رفتیم و این در حالی است که هیچ کدام از این آثار در بنرها و جدول تبلیغاتی جای نداشت و حتی یک اکران را هم در برج میلاد به ما اختصاص ندادند. خیلی واجب نیست که نهاد و ارگانی از ما حمایت کند. اما توقع داریم وقتی با یک اثر انیمیشنی روبرو می‌شوند آن را ضایع نکنند.

مطالعه کنید:  انیمیشن ‌های نامزد شایسته تقدیر جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

همدانی با اشاره به اکران داخلی و خارجی انیمیشن «فهرست مقدس» گفت: این انیمیشن در عرصه جهانی و جشنواره‌های بین‌المللی موفق به دریافت چندین جایزه شده است. بحث رسانه‌ای اکران جهانی آن از حدود دو الی سه هفته دیگر آغاز می‌شود. اکران خارجی فیلم از ماه نوامبرو اکران داخلی آن پس از ماه محرم و صفر و همزمان با اکران جهانی خواهد بود.

وی افزود:کمپانی های بزرگ تولید انیمیشن برای تولیدات خود هزینه هایی ۶۰۰ برابر هزینه های ما دارند اما تمام هزینه های شان به علاوه یک سود مناسب به جیب آن ها باز می گردد. دلیل آن هم این است که این کمپانی ها بازاریابی و تبلیغ را به درستی می شناسند و فرآیند کارشان را به صورت صحیح انجام می دهند.

مدیر خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در پایان درباره ظرفیت انیمیشن برای رقابت با کشورهای عربی عنوان کرد: انیمیشن ابزاری است که مرز نمی شناسد و ما همیشه خلاء بازاریابی در این زمینه داشتیم. تولیدات ایران در مقایسه با کشورهای عربی یک سر و گردن بالاتر است و اگر موضع سیاسی در مقابل آثار ایرانی نگیرند می توانیم قرارداد ببندیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 33 = 43

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.