اخبارجشنواره پویانمایی

جوایز هشتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران

5.87Kviews
۰
(۰)

هشتمین جشنواره پویانمایی

مسابقه ایران ، هشتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران شامل آثار پویانمایی، دینی، انقلاب اسلامی و دانشجویی بود که جوایز آن شامگاه روز ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ طی مراسمی در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون با حضور فعالان انیمیشن و مسوولان اهدا شد.

اختتامیه جشنواره پویانمایی

جوایز بخش مسابقه ایران

هیات داوران بخش مسابقه ایران متشکل ازفاطیما یثربی، افسانه شعبان‌نژاد، محمدرضا عابدی، کیارش زندی و علیرضا کاویان‌راد،  تندیس طلایی و جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی خود را به شیوا صادق اسدی کارگردان فیلم ” بچه گربه ” تهیه شده توسط کانون اهدا کردند.

هیأت داوران تندیس طلایی و جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی خود را برای بهترین فیلم با موضوع حمایت از کار و سرمایه ایرانی به محمود سلطان‌پور برای فیلم ” رویای من ” اهدا نمود .

همچنین تندیس طلایی به همراه ۳۵ میلیون ریال جایزه ‌نقدی برای بهترین فیلم با موضوع تولید ملی به سعادت رحیم‌زاده برای فیلم ” ودکان دشت ” اهدا شد.

در بخش بهترین اثر بلند، هیأت داوران تندیس طلایی و جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی جشنواره را به محمد ابوالحسنی و عبدالحسین ابوالحسنی برای تهیه کنندگی فیلم ” تهران ۱۵۰۰ ” تقدیم کرد.

جوایز جشنواره انیمیشن

تندیس طلایی به همراه ۲۵ میلیون ریال‌ جایزه نقدی برای بهترین صداگذاری به چنگیز صیاد برای فیلم ” بچه گربه ” تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.

تندیس طلایی برای بهترین موسیقی نیز به همراه جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی به پژمان خلیلی برای فیلم‌های ” بچه گربه ” و ” زنی زیر یخ ها آواز می خواند ” تقدیم شد.

مطالعه کنید:  معرفی تکنیک جدید برای اسکالپت کردن رئال-تایم حجم های فیزیکال بیس مواد الاستیک توسط پیکسار

در بخش بهترین فضاسازی، هیأت داوران ضمن تقدیر از کارگردانان فیلم ” دیو دیگ به سر ” اصغر صفار و بابک ‌سبحانی،‌ تندیس طلایی و جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی‌ را به معین صمدی برای فیلم ” آواز شب ” و ” راز آن درخت ” هر دو از تولیدات کانون اهدا کرد.

تندیس طلایی به همراه جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی بهترین پویانما (انیماتور) به حامد اکرمی برای فیلم ” کرماندو ” تعلق گرفت.

همچنین تندیس طلایی به همراه ۲۵ میلیون ریال وجه نقد برای بهترین فیلم‌نامه به مونا عبداله شاهی برای فیلم ” خط قرمز ” تقدیم شد.

هیأت داوران تندیس نقره‌ای بهترین فیلم تجربی به همراه ۲۵ میلیون ریال وجه نقد را به مهدی آقاجانی برای فیلم ” اینسان ” اهدا کرد.

در همین حال تندیس طلایی بهترین اثر تبلیغی همراه جایزه‌ای ۲۰ میلیون ریالی ‌به طور مشترک به بابک و بهنود نکویی برای ” تیزر تبلیغاتی‌ پاکت ‌پلاستیکی پیلگون ” تعلق گرفت.

جوایز دوسالانه انیمیشن

در بخش بهترین اثر تلویزیونی هیأت داوران ضمن تقدیر از فیلم ” ماجراهای میرزا بلد “،‌ تندیس طلایی همراه با ۳۰ میلیون ریال ‌وجه نقد را به خاطر نورپردازی لطیف و شاعرانه و نگاه تصویرگرانه به ادبیات کودک و تلفیق ظریف مهارت دو بعدی و سه بعدی به صورت مشترک به علی حسینخان و مرتضی احمدوند برای فیلم ” این هم پول ماهی ” تقدیم کرد.

تندیس طلایی بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان به همراه ۳۵ میلیون ریال وجه نقد ‌به دلیل استفاده از تکنیک کلاسیک پویانمایی در خدمت ادبیات عامیانه نیز به صادق جوادی برای فیلم ” کچل کفتر باز ” از تولیدات کانون اهدا شد.

مطالعه کنید:  هادی یقین لو دبیر چهارمین جشنواره فیلم نامه نویسی کانون شد

در همین حال تندیس طلایی فیلم اول نیز به همراه ۳۵ میلیون ریال وجه نقد به علیرضا هاشم‌پور برای فیلم ” آلزایمر ” تعلق گرفت و تندیس نقره‌ای این بخش را سارا طبیب‌زاده کارگردان فیلم “خانم گل میخکی” به همراه ۲۵ میلیون ریال از آن خود کرد.

هیأت داوران همچنین تندیس برنزی و ۲۰ میلیون ریال‌ وجه نقد را برای فیلم ” بخش زایمان ” به بهنام دلداده تقدیم کرد.

اولین تا سومین دیپلم افتخار جشنواره توسط هیأت داوران، به همراه ۱۰ میلیون ریال وجه نقد به بهروز شهامت برای صداگذاری فیلم‌های ” اینسان “، ” توکا در قفس ” و ” ماسوله “، مهناز یزدانی برای فیلم‌نامه ” مرد، بت،‌ گربه ” و
مهدی علی‌بیگی به خاطر انیمیت شایسته و پرتحرک فیلم ” لینا لوک ” اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار بخش کودک و نوجوان و ۱۰ میلیون ریال وجه نقد به فاطمه جعفری برای فیلم ” حکایت کلاه غیبی ” به خاطر نگاهی نو به شیوه سنتی پویانمایی عروسکی وآخرین دیپلم افتخار هیأت داوران به همراه ۱۰ میلیون ریال به طور مشترک به فاطمه خادمی و حمید حسنی برای طراحی شخصیت زاغی،‌ در فیلم ” زاغی ” تعلق گرفت.

جوایز جشنواره پویانمایی

بخش دینی و آثار ارزشمند انقلاب اسلامی

داوری دو بخش “دینی” و “آثار ارزشمند انقلاب اسلامی” (معناگرا) را حمیدرضا کفاش، محمدحسین نیرومند و عرفان نظرآهاری بر عهده داشتند.

این گروه تندیس طلایی جشنواره را به همراه جایزه نقدی ۳۵ میلیون ریالی در بخش دینی به سیدعلی‌رضا گلپایگانی و بهنام دلداده برای فیلم بلند ” آقای مهربان ” اختصاص داد و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال را به فیلم ” آنها زنده‌اند ” به کارگردانی محمد لطفعلی در بخش انقلاب اسلامی اهدا کرد.

مطالعه کنید:  رقابت بین نفرت‌ انگیز‌ها

بخش دانشجویی

هیأت داوران بخش دانشجویی متشکل از علی‌اکبر صادقی، ابوالفضل رازانی و سعید توکلیان، ۳ تندیس طلایی به همراه جایزه نقدی ۲۵ میلیون ریالی را به ترتیب به حمیدرضا بیات کارگردان ” فیلم ببین من چه خوب میگم ” برای بهترین کارگردانی، هاجر مهرانی برای فیلم‌نامه فیلم ” نمکی ” و الهه بهین کارگردان ” داستان یک سنگ ” برای بهترین انیماتور اهدا کرد.

هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شامگاه ۱۷ اسفند به کار خود پایان داد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. با سلام
    واقعا جای تاسف داره جشنواره ی که تا سالهای پیش از اعتبار بالای برخوردار بود به یک لابی خصوصی تبدیل شده برایی صرف بیت المال و تقدیر از هم. من تعجب می کنم فیلم آقای مهربان تو سایت خود جشنواره در بخش فیلم های بلند ، بعد واسه این که یکی از خودی جا مونده بود به زور تو بخش دینی چوپوندن.
    آقای نیرومند و خانم آهاری از شما بعید بود.
    واقعا شرم باد بر برگزار کنندگان

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.