اخبارمقالات

دانش پشت جادوی انیمیشن

2.21Kviews
۰
(۰)

پشت تصاویر جذاب انیمیشن ها انبوهی از محاسبات پیچیده که مبتنی بر علم و دانش روز هستند وجود دارند.

 

تصور کنید که یک فضای خالی پیش روی شماست. یک فضای مسطح که هیچ چیزی در آن حرکت نمی کند و هیچ بارقه ای از حیات در آن وجود ندارد. و حالا تصور کنید که شما قرار است این فضای تهی را به یک دنیای پر از حیات تبدیل کنید: یک چشم انداز پر جنب و جوش با حیات های گوناگون و مملو از شخصیت های واقعی با یک داستان مهم برای گفتن.

این چالشی است که همواره تیم هنرمندان، انیماتور ها و مهندسان و در مخلص کلام استودیو های انیمیشن سازی با آن روبرو هستند و امید دارند تا بتوانند هر بار آثار شگفت انگیزی را خلق کنند.

«راسموس تمستورف» دانشمند ارشد پژوهشی در دیزنی می گوید: ما مجبور هستیم هر آنچه که شما می بینید را خلق کنیم. به این معنی که تک تک چمن ها، هر دانه شن، هر دانه مویی که هر کاراکتر دارد. به علاوه این ها اضافه کردن پیچیدگی های دیگر، اضافه کردن جذابیت و باور پذیری آن است.

تمستورف می گوید: انیمیشن های کلاسیک دیزنی که شهرت و اعتبار این کمپانی هستند تماما با دست کشیده شده اند. اما انیمیشن های امروزی این استودیو همچون زوتوپیا تماما بوسیله کامپیوتر خلق شده اند و امروزه خلق چنین انیمیشن هایی بدون استفاده از قدرت کامپیوتر امکان ندارد و غیر ممکن است.

امروزه استفاده از کامپیوتر ها جزو جدایی ناپذیر تولید انیمیشن هستند. چه از مباحث اولیه طراحی گرفته که معمولا در نرم افزار هایی همچون فوتوشاپ انجام می شود تا خلق مدل های سه بُعدی و سیمولیت و رندر تصاویر که به کامپیوتر های قدرت مند و پیشرفته تری نیاز دارد.

مطالعه کنید:  تریلر انیمیشن سینمایی توربو

در انیمیشن های سه بُعدی تمام چیز ها باید در محیط سه بُعدی مدل شوند و انیماتور ها برای کنترل کاراکتر ها و اجزای صحنه باید مدل های خوب سه بُعدی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند قصه را روایت کنند. بعد از انجام این کار تیم های دیگر سیمولیت لباس، مو، پارچه را به مدل های سه بُعدی اضافه می کنند و بعد از آن افکت های محیطی همچون، آب، آتش، یا دود را اضافه می کنند. آخرین گام ها نیز نورپردازی و رندر است که نیازمند قدرت کامپیوتری و محاسبات پیچیده است.

 

ذخیره سازی حجم اطلاعات

یکی از چالش های دیگری که استودیو های بزرگ انیمیشن سازی همچون دیزنی و پیکسار با آن روبرو هستند ذخیره سازی اطلاعات پردازش شده و مدیریت این حجم اطلاعات است که این اطلاعات چیزی حدود ۱۵ پتابایت می شود.

اگر قرار بود رندر انیمیشن موآنا با پردازنده های چند هسته‌ای انجام نشود حدود ۳۰ سال به طول می انجامید. البته این در حالی است که این کار برای هر شات و با ابر کامپیوتر ها حدود ۸۸ ساعت محاسبه (حدود ۳ روز) طول می کشد.

در هر پروسه ی خلاقانه ای قابلیت تکرار کردن بسیار حیاتی است. هر چه سریع تر بتوانید تکرار کنید سریع تر شکست می خورید اما شما از شکست هایتان درس می گیرید و در نهایت به آنچه که درست است دست پیدا می کنید.

 

منبع: sciencenode

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

مطالعه کنید:  نور و نورپردازی (قسمت پایانی)

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

55 + = 63

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.