اخبارمقالات

سرعت انیمیت کردن شما باید به چه اندازه باشد؟

4.78Kviews
۳
(۶)

بحثی که معمولا بین انیماتور ها و مسئولان استودیو ها همیشه مطرح بوده، این است که سرعت انیمیت یک انیماتور چه اندازه باید باشد.


شاید صحبت و بحثی که معمولا بین انیماتور ها و صاحبان کار و مسئولان استودیو ها همیشه در میان باشد این است که یک انیماتور باید به چه اندازه در انیمیت کردن سرعت داشته باشد. چند ثانیه در روز باید انیمیت انجام شود؟ استاندارد این کار چیست؟ آیا شما کند و آهسته عمل می کنید؟ بیایید نگاهی به عقب تر بیندازیم و ببینیم که آیا ما می توانیم معیاری برای این کار داشته باشیم.

اول از همه برای ما بسیار مهم است که درک کنیم «انیمیشن» یک کار تماما گروهی است. اگر شما تلاش کنید تا یک فلش انیمیشن با یک استایل بسیار محدود را انیمیت کنید، احتمالا نسبت به کسی که کار انیمیت دستی فریم به فریم را انجام می دهد سرعت بسیار بالا تری خواهید داشت همانند خرگوش و لاک پشت.

به همین ترتیب برخی انیماتور ها نسبت به بقیه انیمیت را سریع تر انجام می دهند. آیا این موضوع یک مزیت خوب برای آن ها است و آن ها را بهتر می کند و یا اینکه بر عکس این موضوع صحت دارد و این تنها شیوه کار آن ها است و هیچ مزیتی را نمی توان برای آن ها در نظر گرفت. و در نهایت این شاتی که شما انیمیت می کنید قرار است کار بسیار زیادی بر روی آن انجام شود؟ آیا این ساده نیست، بدون حرکات بسیار؟ آیا کاراکتر در هنگام بازی حرکات بسیار زیادی را در میان اشیا انبوه انجام می دهد؟ بالا تر از همه این ها مسئله فریم ریت مطرح می شود و باید آن را در نظر گرفت.

همانطور که ما الان در حال بحث در مورد موضوع و فهم این ماجرا هستیم که یک سرعت معمولی و نرمال برای هر انیماتور چقدر است به دلیل مسایل بسیار مختلف و معیار های زیادی که برای این قضیه وجود دارد تقریبا دیکته کردن یک سرعت نرمال برای یک انیماتور کاری غیر ممکن است، ما می توانیم مقایسه را بین دو چیز تقریبا یکسان انجام دهیم و ببینیم که چه مقدار زمان برای انیمیت کردن آن ها نیاز است.

مطالعه کنید:  کارهای جشنواره نه خیلی بد ، نه خیلی خاص

روزگار قدیم

بیایید نگاهی به دنیای گذشته انیمیشن ها بیندازیم جایی که اندازه کار ها با متر اندازه گیری می شد. به دلیل اینکه همه اتفاقات بر روی فیلم های واقعی انجام می شد( نه به صورت دیجیتالی) و افراد به جای اینکه فریم هایی که کار کرده اند را بگویند می گفتند من این هفته توانستم (۲ فوت) ۶۰ سانتی متر کار را مدیریت کنم و به اتمام برسانم.

 

هر فوت (۳۰ سانتی متر) از یک فیلم معادل ۱۶ فریم است. از زمانی که اکثر انیمیشن ها به صورت ۲۴ فریم در ثانیه به نمایش در می آمدند، یک فوت از فیلم انیمیشن بیشتر از یک ثانیه استاگر به صورت ۲s باشد، و زیر یک ثانیه خواهد بود اگر به صورت ۱s باشد.

در فیلم های کلایسک و اولیه دیزنی، چیز غیر معمولی نبود اگر انیماتور ها ۳٫۷۵ فوت را در یک روز کار می کردند، چیزی حدود ۱۴ ثانیه در یک هفته. و الان مقایسه ما با انیماتور های پر سرعت دیزنی که حتی می توانستند ۲۳ الی ۲۴ ثانیه انیمیشن با کیفیت خارق العاده را انیمیت کنند کاری بیهوده است.

چگونه پس می توانیم مقیاسی بین آن دوران و دوران خودمان داشته باشیم؟ یقینا با تکنولوژی که الان در اختیار ماست کار ها را به مراتب باید سریع تر انجام شود، این طور نیست؟

انیمیشن امروزی

واقعیت این است که تولید ۱۴ ثانیه انیمیشن با کیفیت در یک هفته چیزی است که ما امروزه آن را نمی شنویم و با آن برخورد نداریم. اگر ما یک همچین چیزی را از انیماتور ها بخواهیم آن ها خواهند خندید (یا گریه خواهند کرد) و می گویند که نمی توانیم آن را انجام دهیم. امروزه برای فیلم های ۳ بعدی انیمیشن چیزی که معمول است این است که حدود ۳ الی ۴ ثانیه در هفته انیمیت انجام می شود. و بسیار با چیزی که ۹ پیرمرد دیزنی انجام می دادند و ۱۴ ثانیه در هفته را به طور متوسط انیمیت می کردند فاصله دارد.

در ضمن اگر ما به فیلم هایی که مستقیما بر روی ویدیو یا سی دی می آیند و نه بر روی سینما (direct-to-video film) نگاه کنیم به این نکته می رسیم که تولید آن ها حدودا چیزی بین ۱۲ الی ۱۸ ثانیه در هفته است، چیزی نزدیک به دوران کهن دیزنی که ۱۴ ثانیه بود، اما کیفیت آن ها با هم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. و حتی اگر شما این گونه فیلم ها را با فیلم هایی که بر روی پرده سینما هم هستند مقایسه کنید متوجه خواهید شد که دارای کیفیت غیر قابل مقایسه ای با آن ها نیز هستند.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: یک فلیپ بوک منحصر بفرد

برای مقایسه کردن این موضوع می توانید دو انیمیشن زندگی جدید امپراطور و انیمیشن زندگی جدید کرانک را با هم مقایسه کنید و ببینید که چه تفاوت آشکاری از نظر کیفیت با هم دارند.

 

انیمیشن تلویزیونی یک مقوله متفاوت است و انواع مختلفی دارد و هم چنین بسته به این دارد که در کجا تولید شده باشد. در ایالات متحده از انیماتور ها می خواهند که چیزی بین ۲۵ الی ۳۰ ثانیه انیمیت را در هفته تحویل دهند، مخصوصا زمانی که استایل کار محدود است. این کار زیاد سخت نیست خصوصا زمانی که استایل کار ما محدود است و بیشتر زحمت کار بر روی دیالوگ است و انیمیشنی دیالوگ محور داریم.

انیمیشن بازی ها نیز به نوبه خود روند متفاوتی دارد، اما با اطلاع از چندین استودیو به نظر می رسد که تولید حدود ۵ الی ۱۰ ثانیه انیمیشن گیم در روز و یا ۲۵ الی ۵۰ ثانیه در هفته یک حد نرمال و معمولی برای این گونه انیمیشن ها باشد. ممکن است البته این مقدار به ۲ الی ۴ ثانیه در روز در شرایط خاص کاهش یابد و یا در زمان بحران به ۱۰ الی ۲۰ ثانیه افزایش یابد.

 

متغیر ها در همه جا

دوباره اشاره می کنیم، آن چه که در بالا گفته شد به شرایط و متغیر های بسیار زیادی بستگی دارد که ممکن تمام این حدسیات را در مورد انیمیت کردن به چالش بکشد و اصلا به چیزی که ما در نظر هم داریم نزدیک نباشد. بزرگترین متغیر ما در این زمینه بحث کیفیت کار است. کیفیت سرعت کار را به ما دیکته خواهد کرد. امکان این وجود دارد که انیماتوری حتی در یک ساعت بتواند ۱۰ ثانیه انیمیت کند ولی یقینا کیفیت بسیار پایین خواهد بود و حتی اینکه رغبتی نداشته باشید تا آن را در رزومه و دمو ریل خود قرار دهد.

روی دیگر سکه در مورد انیماتور های دیزنی که می توان به آن اشاره کرد این است که آن ها در برخی از موارد ساعت ها و یا حتی روز ها در پشت میز خود می نشستند و تنها بر روی یک فریم تمرکز می کردند. کی فریم ها بسیار مهم هستند، به عنوان طرح های داستان سرایی، چیزی که برای اطمینان داشتن از درست انجام شدن آن زمانی برایش اختصاص داده نشده است. در فریم هایی که پوز های آن باید به صورت کامل و بی عیب و نقص اجرا شود، عجله داشتن و شتاب کردن گزینه خوبی نخواهد بود.

مطالعه کنید:  سارقین فندق در«عملیات آجیلی» تا چه حد موفق بوده اند؟

 

در آخر باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ددلاین ما تا چه اندازه بر کل کار سایه افکنده و آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اگر شما در یک استودیوی بزرگ در حال کردن هستید، نیاز است که کار های خود را اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن انجام دهید، شما ممکن است مقدار کار خود را از نظر کمی افزایش دهید (با کیفیت کمتر) در مقایسه با یک شات شخصی یا شاتی که در برابر شما است. و اگر کار شما یک کار کوتاه شخصی باشد نگران زمان و سرعت کار نباشید. بر روی بهترین انیمیتی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید و سعی کنید در بهترین ورژن آن را آماده کنید. یک سخن معروف از طراح بازی «شیگرو میاموتو» است که می گوید:

یک بازی با تاخیر در نهایت خوب از آب در می آید، یک بازی بد تا آخر بد است.

اگر شما مجبور هستید در کار خود تاخیر بیندازید، اما آن را به خاطر سرعت قربانی نکنید چون در این صورت از کار خود راضی نخواهید بود.

سرعت شما در انیمیت کردن به چه اندازه است؟ نظرات خود را با ما اشتراک بگذارید و ما را در شنیدن داستان های خودتان از استودیو در حال کار، کار شخصی و یا ددلاینی که باعث شده تا سرعت کار شما بیش اندازه شود بی بهره نکنید. ما بی صبرانه منتظر شنیدن داستان های شما هستیم.

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۶

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. سلام،انیمیشن؟انیمیت؟اینجا تو ایران اوضاع انیمیشن شدیدا خرابه.۸ سال از عمرمو تو طراحی کاراکتر و انیمیتو ریگ و شیدر و تکسجر و فلان و فلان گذاشتم و آخر فهمیدم که برای ورود به شرکتهای انیمیشن و بازیسازی فقط و فقط باید پسرخاله مدیر شرکتش باشی،شرکتهای پر ادعایی که در کار اجرایی ،آدم به حالشون تاسف میخوره …اولش که نمونه کارتو میبینن کلی به به و چه چه میکنن ولی همینکه میفهمن شغل آزادیو به اصطلاح سواد آکادمیک "هه هه خنده داره"نداری چنان نا محترمانه و بی ادبانه باهات صحبت میکنن که حالت از انیمیشن و طراحی به هم میخوره.کافیه کارای شدیدا سطح پایینشونو ببینین تا بفهمین چی میگم.ای واااای ما کجای کاریم؟جشنواره میذاریم؟به خدا برا دوتا شرکت آمریکایی معروف نمونه ارسال کردم نقاط ضعف و قوت کارو بسیار تمیزو حرفه ای گفتن ولی اینجا کی سر جای واقعیش نشسته که بتونه عادلانه و حرفه ای در رابطه با انیمیشن ایران نظر بده ؟تو ایران بسیار زیاد جوونای مستعد و علاقه مند داریم ولی مگر پسرخاله دخترخاله ها میذارن اینا بیان تو شرکتا سر کار . افسوس افسوس افسوس که فقط درجا میزنیم. والت دیزنی بیست سی سال پیش میکی موسو ساخت و ما همچنان در خداوند لک لک ها رادوست دارد گیر کردیم

Leave a Response

9 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.