اخبارانیمیشن ایران

«شاهزاده روم» شاهزاده انیمیشن ایران

5.08Kviews
۵
(۲)

 

فیلم سینمایی انیمیشن «شاهزاده روم» بی شک یکی از مهم ترین دستاوردهای سینمای انیمیشن جمهوری اسلامی است و از بهترین های این صنعت در عرصه فیلم های بلند سینمایی است. این انیمیشن توانسته پس از حدود دو ماه اکران به فروشی بالغ بر ۳٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان دست پیدا کند که در نوع خودش کم نظیر است.

این انیمیشن به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری است. این فیلم پس از اخذ پروانه ساخت، در مدت ۱۵ ماه در گروه هنرپویا به تولید رسید. این انیمیشن سینمایی محصول سال ۱۳۹۳ است. این فیلم محصول گروه هنرپویا (کنسرسیوم مشترک مؤسسه فرهنگی هنری هفت سنگ و مؤسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان) با همکاری مؤسسه مجله مهدی لبنان است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پیش فروش نسخه عربی آن به مجله مهدی کشور لبنان تولید شده است. بودجه این پروژه ۲میلیارد تومان عنوان گردید.

بلافاصله پس از اتمام فرایند های تولید، شاهزاده روم برای اولین بار در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. همچنین در اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، لوح تقدیر ویژه این دوره از جشنواره با حضور استاد خسرو سینایی و علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر) به تهیه کننده و کارگردان شاهزاده روم اهدا گردید.

 

فیلم «شاهزاده روم» اثری در بخش خصوصی است و چرخش مالی برای این گونه تولیدات بسیار مهم است. باید بپذیریم هر چقدر که دست اندر کاران این گونه انیمیشن ها دغدغه فرهنگ داشته باشند عدم حمایت نهادهای دولتی آن ها را دل زده می کند و نمی توانند آنگونه که شایسته است به راه خودشان ادامه دهند و تا زمانی که نهادهای فرهنگی و هنری همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای انیمیشن حمایت نکنند نمی توانیم انتظاری مبنی بر ارتقای این سینما در کشور باشیم.

مطالعه کنید:  ریگینگ کاراکتر به زبان ساده توسط متخصصین پیکسار

ما اگر به آمار پرفروش ترین فیلم های جهان نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که در آن ها تعداد کثیری فیلم انیمیشن حضور دارد چرا که فرهنگ سازی تماشای انیمیشن، در کشورهای غربی به وجود آمده اما مخاطب ما همچنان این سینما را نمی شناسد.

شاهزاده روم تحت عنوان امیره الروم پیش از اکران عمومی در ایران، در لبنان و عراق به اکران درآمد. در مراسم افتتاحیه اکران شاهزاده روم در لبنان، مسئولین مختلف لبنان از جمله ریمون عریجی وزیر فرهنگ لبنان حضور داشت. عریجی در این مراسم ضمن تقدیر ویژه از سازندگان این اثر، در سخنانی ضمن تجلیل از محتوای بین ادیانی این اثرُ آغاز حمایتهای فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان را مورد تقدیر قرار داد و به نفع دو کشور دانست.

 

خلاصه داستان انیمیشن شاهزاده روم :

انیمیشن «شاهزاده روم» قصه عاشقی و دلدادگی بانویی پاکدامن و مسیحی از سلاله شمعون از حواریون حضرت مسیح(ع) است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) ازدواج می‌کند و ثمره این ازدواج فرزندی نیک سرشت است که در آینده‌ای نزدیک، جهان را پر از عدل و داد می کند.

عوامل انیمیشن شاهزاده روم :

کارگردان

هادی محمدیان

 

تهیه کننده

حامد جعفری تهیه کننده، محمدجواد جنتی جانشین تهیه

هادی اسماعیلی مدیر روابط عمومی

حسن ودود مشاور

 

مدیر تولید

مهدی پاکدل

 

تدوین

حسن ایوبی

 

آهنگساز

آریا عظیمی نژاد آهنگساز

سهراب برهمندی، پویا نیکپور، علی جعفری پویان، راحله شه دل

 

نویسندگان

هادی محمدیان سرپرست نویسندگان

عباس شراره ایده اولیه

مطالعه کنید:  ممانعت از اکران «من نفرت‌انگیز ۲» در چین

محمدحسین رجبی دوانی مشاور تاریخی

محمود مطهری نیا مشاور تاریخی

حامد جعفری، علی فلاح اسفندآباد، مصطفی اجودی، مهدی پاکدل، زهرا برطیع

 

گویندگان

ناصر طهماسب سرپرست گویندگان

منوچهر والی زاده، مریم شیرزاد، حسین عرفانی، جواد پزشکیان، مریم رادپور، محمدعلی دیباج، محمدعلی جانپناه، سیما رستگاران، مینا غیاث پور، مریم بنائی، نسیم رضاخانی، کریم بیانی، مریم رادپور، شهراد بانکی، علیرضا اشکبوس، علیرضا دیباج، اکبر منانی، مریم رادپور، افسانه پوستی، آرشاک قاکوسیان، سمیه رهنمون، حسین سرآبادانی

 

صداگذاری و میکس

حسین مهدوی سرپرست بخش

رضا گدازگر، آرش آریاپور، حسن مهدوی، محسن کیوانفر، محمود کیوانفر

 

طراحی و گرافیک

مسعود نجابتی طراح عنوان

سعید فرهنگیان طراح کاراکتر و استوری برد

حامد صفارزادگان مت پینت

هادی محمدیان کانسپت آرت

 

داینامیک لباس

حسام الدین فیروزنیا سرپرست بخش

امیرعباس فیض، سروش امنای، احمد فلاح

 

نورپردازی و رندر

مهرداد فرضی سرپرست بخش

امیرعباس فیض، حسام الدین فیروزنیا، مهدی پاکدل، سعید گرمابدری، مهرداد فرضی، سجاد ربیعی

 

انیمیت

علینقی نیکورزم سرپرست بخش

جلال رهبری، حسن مرتضوی، سعید معماریان، شاهین حکمت خواه، سید مسعود معصوم‌زاده، حسین محمدیان، ایمان کریمی، اشکان صانعی، حمیدرضا موسوی، مینوکلیایی، سارا تقی دوست ، مجید حقیقت جو، امیر دهقان پور، عابد نتاج، حمیدرضا رجایی، الهه نقدلو، واحدی، صمدی، سعادتی، مجتبی خیری، مسلم ایرانمنش، بهداد مرسل پور، سبحان خلیل یزدی، یاسر عظیم بیک، علی مظلوم، محمد نادریان، پویان سامی، پیمان بداغی، محمد مقیمی

 

کاراکترستاپ

علینقی نیکورزم سرپرست بخش

حسام الدین فیروزنیا، حسن مرتضوی، احمد فلاح

 

مدلسازی و تسکچرینگ

داود اسداللهی سرپرست مدلسازی و تکسچر

مطالعه کنید:  «رایان گاسلینگ» در نقش ديو و «اما واتسون» در نقش دلبر

رضا رضایی سرپرست مدلسازی کاراکتر

سروش امانی سرپرست مدلسازی فضا

سعید فرهنگیان، رضا رضایی، فرزانه قربانی، مهدی کریمی، داود اسداللهی، مهدی میرزایی، کاظم نادریان


این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 38 = 46

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.