اخبارانیمیشن ایران

ماه محرم با انیمیشن “عصر خاتون” به دیدار بچه‌ها می‌آید

4.05Kviews
۱
(۱)

انیمیشن “عصر خاتون” به کارگردانی رضا انصارین در ماه محرم از شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، “عصر خاتون” که به مناسبت ماه محرم و به صورت تلفیقی دو و سه‌بعدی در مدت زمان ۹ دقیقه و به کارگردانی رضا انصارین و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده، قرار است در ایام محرم از شبکه‌ پویا پخش شود

این انیمیشن به اتفاقات عصر عاشورا و وقایع بعد از جنگ و شروع مصائب اهل بیت می‌پردازد و روایتی را به تصویر می کشد که حضرت صدیقه طاهره (س) بعدازظهر عاشورا در کربلا حاضر می‌شوند و احوال تک تک اعضای کاروان را از حضرت زینب (س) جویا می‌شوند. در شعری از سید محمدسادات اخوی این سوال و جواب روایت می‌شود و بررسی اجمالی نهضت عاشورا در این گفت‌وگو صورت می‌پذیرد.

نکته قابل تأمل این انیمیشن دقت در بررسی متون تاریخی و انتخاب صحیح‌ترین روایت است. نگاه به حضور حضرت صدیقه (س) در عصر عاشورای کربلا روایتی است که هرگز به آن با این کیفیت پرداخته نشده است. روایتی که در کتب بسیار معتبر مقتل به آن اشاره شده است و خود این نگاه به افزایش عنصر عاطفه و حس کربلا کمک خواهد کرد.

به گفته کارگردان این برنامه، تلفیق انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی به همراه نقاشی‌های تک فریم با یک فضای داینامیک بسیار پیچیده و خاص، اصلی‌ترین ویژگی تصویری این اثر به شمار می‌رود. ضمن این‌که ساختار و فضای موسیقی ساخته شده توسط علیرضا صالحی نیز به این ویژگی کار زیبایی خاصی داده است.

مطالعه کنید:  چگونه «جودی هاپس» (یکی از کاراکتر های اصلی زوتوپیا) را طراحی کنیم

در ساخت این انیمیشن مهدی شرکت معصوم، شانت آقا بکیانس و علی عسگرزاده (فضاسازی)‌، مصطفی معمارزاده (دوربین)‌، روح‌الله فتاح دماوندی (کامپوزیت)‌، علی نادی و وحید تبت (مدل)‌، مجید شکاری، جواد سهرابی، مهدی متین‌زاده، سعید دوستی، حامد صوفی (انیماتور)‌، علی کیانی امین، اوستا فروردین و ترکان آسیایی (طراحی)‌ و کامبیز قوام‌زاده (تدوین)‌ همکاری کرده‌اند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 27 = 34

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.