اخبارانیمیشن ایران

مخاطب انیمیشن «بابانوئل به شرق می آید» بزرگسالان هستند و قربانی این بازی کودکان

2.24Kviews
۰
(۰)

محمدامین همدانی مدیر خانه پویانمایی انقلاب اسلامی گفت: شاید یکی از برداشت‌های مهمی که می‌توانیم از این کار داشته باشیم، نگاه به پروپاگاندای رسانه‌ای دولت‌های غربی است که با وجود آسیب رساندن به ملت‌های مظلوم چهره‌ای زیبا از خود به نمایش می‌گذارند.

به گزارش خانه انیمیشن به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، انتشار قسمت اول انیمیشن «بابانوئل به شرق می آید» که به تازگی توسط خانه پویانمایی انقلاب اسلامی تولید شده است، در روزهای اخیر نظرهای زیادی را به خود جلب کرد. به همین مناسبت گفتگویی با محمد امین همدانی مدیر خانه پویانمایی انقلاب اسلامی ترتیب دادیم

محمد امین همدانی در مورد موضوع انیمشین «بابانوئل به شرق می آید» گفت: این انیمیشن روایت یک کودک عرب است که در منطقه‌ای شبیه سوریه در جدال فقر و امید، شیفته بیلبورد عجیبی است که درست روبروی کوخ محقرشان نصب شده است. به عبارت بهتر او شیفته تبلیغاتی شده که نه برای او، بلکه برای افکار عمومی دنیا طراحی شده است

وی ضمن اشاره به نگاه نمادمحور این انیمشین، به تبیین هدف تولید این اثر پرداخت و تصریح کرد: شاید یکی از برداشت‌های مهمی که می‌توانیم از این کار داشته باشیم، نگاه به پروپاگاندای رسانه‌ای دولت‌های غربی است که با وجود آسیب رساندن به ملت‌های مظلوم چهره‌ای زیبا از خود به نمایش می‌گذارند. این برداشت را در این انیمیشن به این صورت می‌توان دید که انتظار معصومانه یک کودک از یک هدیه غربی چیست؟! اینکه آنها داعش را کوک می¬کنند، اما در بوق رسانه می‌دمند که ما ناجی مردم هستیم، رفتاری مشمئز کننده و شرم آور است که شاید علت اصلی تولید این اثر بوده است.

مطالعه کنید:  نگاهی به مراحل ساخت سریال Gigglebug با نرم افزار TVPaint - انیمیشن (قسمت دوم)

مدیر خانه پویانمایی انقلاب اسلامی، ضمن اشاره به مخاطبان اصلی این انیمیشن از انتشار قسمت دوم آن خبر داد و گفت: طبیعتا مخاطب انیمیشن، کودکان نیستند بلکه آنها قربانیان اصلی این بازی‌اند! این کار یک پیام جدی منطقه‌ای است. این نکته در قسمت دوم این کار هم قابل مشاهده است که در آن می‌توان رفتار این بابانوئل غلط انداز و خودخوانده را با غربی‌ها مشاهده کرد.

همدانی با اشاره به زمان تولید «بابانوئل به شرق می آید» با توجه به اتفاقات موجود در اقصی نقاط جهان تصریح کرد: اساسا یکسال از تولید این دو قسمت می‌گذرد و خصوصا قسمت دوم آن را بعد از انفجار فرانسه در سال گذشته تولید کردیم. لذا در این انیمیشن توجه ویژه‌ای به اتفاقات روز جهان داشتیم.

وی با اشاره به مراحل تولید این انیمیشن گفت: ایده این کار از کارگاه ایده به سرپرستی استاد خیراندیش بیرون آمد و کارگردانی خوب حمید حقانی باعث شد این انیشمین با اقبال بسیار گسترده‌ای از جانب بینندگان و کابران فضای مجازی مواجه شود و همزمانی این انتشار با اتفاقات ترکیه در شب کریسمس باعث شد این اقبال مخاطبان بیش از پیش گسترش یابد.  

محمدامین همدانی با اشاره به واکنش‌های صورت گرفته در فضای مجازی پیرامون انیمیشن «بابانوئل به شرق می آید» گفت: در فضای مجازی شاهد بحث‌های زیادی حول این انیمیشن بودم که نشان از موفقیت این کار دارد. اما فقط یک خواسته از برخی منتقدینی دارم که نگران رنجش بابانوئل هستند. لطفا با جستجویی ساده در گوگل، جرقه ایده ی ما را از مجله‌های غربی با موضوع بن‌لادن با لباس بابانوئل و بسیاری کاریکاتورهای مشابه ملاحظه کنند!

مطالعه کنید:  با انیمیشن جدید خانواده ی عصر حجری کرودز ملاقات کنید

مدیر خانه انیشمین انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: ادعا ندارم که یک کار و ایده ی بی‌نظیر تولید شده، ولی همیشه دنبال مفهوم و پیام در پس تصویر هستیم، و امیدوارم با بازخوردهای سازنده‌ای که در پس هر کار هدیه می‌گیریم، بتوانیم به سمت هنر متعالی حرکت کنیم.

گفتنی است دومین قسمت از این مجموعه انیمشین با محوریت رفتارهای سرمدمداران غربی با مردم کشورهای غربی و شرقی آماده پخش است که علاقمندان می‌توانند در ادامه به تماشای این انیمیشن بپردازند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

82 + = 89

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.