اخبارکلیپ

معرفی اپ Animatic by Inkboard

1.77Kviews
۰
(۰)

با این اپ در کمتر از پنج دقیقه انیمیشن بسازید

 

این روزها به لطف اپلیکیشن های موبایل و محصولات متنوع نرم افزاری، تقریبا همه می توانند یک انیمیشن کوتاه بسازند. البته منظور از انیمیشن کوتاه مسلما آثاری در حد و اندازه کارتون های پیکسار نیست، بلکه تصاویر متحرک ساده ای را می گوییم که این روزها در تلگرام و فیسبوک و واتس اپ به وفور دیده می شوند.

 

همانطور که می دانید، نخستین انیمیشن هایی که به دست انسان ساخته شد از قاعده ساده ای برای جان بخشی به خطوط ثابت پیروی می کرد. یک گرافیست می بایست برای نشان دادن حرکت ساده ای مثل راه رفتن یک کاراکتر، مراحل این کار را به صورت فریم به فریم روی کاغذ می کشید، تک تک شان را رنگ آمیزی می کرد و با روی هم قرار دادن و ورق زدن سریع کاغذها حرکت کاراکتر را برای بیننده به نمایش می گذاشت.

 

اگرچه این روزها در انیمیشن سازی حرفه ای شیوه طراحی فریم به فریم به این شکل منسوخ شده، اما هنوز هم می شود برای ساخت گیف های کوتاه چند ثانیه ای این روش قدیمی را به کار گرفت. Animatic by Inkboard اپلیکیشنی است که همین شیوه را مبنای انیمیشن سازی قرار داده و فضایی فراهم کرده تا آماتور ترین افراد هم بتوانند در آن لذت ساخت یک کارتون کوتاه را بچشند.

 

یک صفحه سفید و خالی، خودکار، ماژیک، مداد و مداد شمعی و یک پاک کن ابزار طراحی شما در Animatic هستند. اصول انیمیشن سازی را هم که می دانید: یک فریم را طراحی کنید، در فریم بعدی اندکی آن را حرکت داده و همینطور این کار را تا جایی که به مفهوم مد نظرتان رسیدید، ادامه بدهید.

مطالعه کنید:  تحلیلی بر یکی از محصولات جذاب والت دیزنی

 

Animatic برای اینکه مفهوم حرکت را در فریم ها بهتر پیاده سازی کنید، در هر فریمی که مشغول طراحی باشید سایه ای کم رنگ از فریم قبلی را برایتان به نمایش در می آورد که بتوانید طبق آن ژست کاراکتر را تغییر بدهید. همچنین با اشاره روی تصویر بندانگشتی هر فریم در نوار ابزار می توانید از آن یک کپی گرفته تا در قسمت دیگری از تایملاین انیمیشن استفاده کنید.

 

وقتی که فریم هایتان را با موفقیت پشت سر هم ردیف کردید، حالا نوبت به گرفتن خروجی می رسد. پس از این که سرعت حرکت فریم ها را تعیین کردید، اگر تعداد فریم هایتان زیاد نبود بهتر است که یک خروجی GIF و کم حجم از آن بگیرید. اما اگر انیمیشن تان بیش از ۲۰ فریم داشته باشد بهتر است که خروجی تان یک فایل ویدئویی باشد که نسبت به یک تصویر گیف اندکی حجیم تر است، اما نرم تر و روان تر اجرا می شود.

 

امکاناتی که Animatic در اختیار کاربر قرار داده، حداقل های ساخت یک تصویر متحرک هستند. بنابراین نباید بابت گزینه های محدودش برای این کار متعجب شوید، چرا که این اپلیکیشن برای انیمیشن سازی حرفه ای طراحی نشده و البته انتظاری زیادی هم از آن نمی رود. اما اگر برای ساخت تصاویر متحرک در جستجوی ساده ترین راه هستید، به جرأت باید بگوییم که ابزاری بهتر از Animatic برای این کار پیدا نخواهید کرد.

 

در ادامه از شما دعوت می کنیم که به تماشای ویدئویی از فرآیند ساده انیمیشن سازی در Animatic بنشینید:

مطالعه کنید:  «امیر نصرآبادی» مدیر اجرایی «دی‌اچ‌اکس مدیا» شد

 

منبع: digiato

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.