آموزشاخبارمقالات

نور (قسمت پنجم)

2.5Kviews
۰
(۰)

بررسی نور و نورپردازی از اصول اولیه تا مباحث پیشرفته

 

غروب آفتاب


با گذشت زمان نور آفتاب به رنگ نارنجی پر رنگ و یا قرمز تبدیل می شود، و این نور بسیار ضعیف تر خواهد شد، به این معنا که کنتراست بسیار پایین می آید. ضعیف شدن نور خورشید به این معنا نیز هست که سایه های بوجود آمده عمیق تر و آبی تر می شوند. سایه ها در غروب آفتاب بسیار طولانی هستند و  بافت اجسام بسیار واضح می باشند.

اگر ابری در آسمان باشد، آسمان در غروب آفتاب می تواند بسیار رنگی باشد بر خلاف باقی روز که ابر ها در این موقع از زیر نورپردازی می شوند، و غلظت رنگ نارنجی و یا قرمز را می گیرند. این رنگ ها مقداری پیچیدگی را به رنگ آسمان اضافه می کنند و در نتیجه مناطقی که سایه ها در آن ها تشکیل می شوند گاهی اوقات به رنگ صورتی و یا بنفش در می آیند.

غروب های آفتاب بسیار در رنگ ها متنوع هستند و اگر شما چندین غروب آفتاب را مشاهد کنید به راحتی متوجه خواهید شد که هیچ یک از آن ها شبیه به دیگری نیست.

 

 

 

هوای گرگ و میش (قبل از تاریکی)

 

هوای گرگ و میش در زمان خاصی از روز اتفاق می افتد که معمولا دارای نورپردازی بسیار زیبا و جذابی نیز هم هستند. زمانی که خورشید دیگر در افق آسمان نیست، آسمان تنها منبع نور طبیعی به حساب می آید. به همین دلیل و در نتیجه این منبع نور، نوری که به ما می رسد بسیار نرم، با سایه و کنتراست کم و رنگ های منحصر به فرد است.

مطالعه کنید:  مدلسازی کاراکتر-فصل دوم- قسمت اول: میانگین وزنی سه نقطه

پس از غروب آفتاب در یک روز صاف، معمولا قسمت غربی آسمان به رنگ صورتی در می آید و این پدیده خیلی اوقات اتفاق می افتد و برای کسانی که زیاد به این موضوع تا به حالا دقت نکرده اند می تواند بسیار جذاب باشد.

ما این نور صورتی را می توانیم بیشتر بر روی سطح ساختمان های سفید، شن و یا آب مشاهد کنیم. این نور صورتی بسیار کم رمق تر از آن است که بر روی سطوح تاریک همچون شاخ و برگ تاثیر بگذارد، و زمین در این مواقع تاریک به نظر می رسند.

اگرچه این پدیده همیشه اتفاق نمی افتد و گاهی اوقات آسمان در قسمت غربی خود آبی می شود. همچنین همیشه یک نور کم رنگ زرد و نارنجی در غرب وجود دارد، جایی که آسمان از زیر خط افق روشن می شود. این روشنایی پس از غروب در آسمان می تواند تا یک ساعت نیز به طول بینجامد، رنگ های آسمان در این مرحله سریعا تغییر می کنند و عمر کوتاهی دارند. شایان ذکر است که آسمان غربی در این لحظات می تواند صورتی، زرد، نارنجی و قرمز باشد.

از محیط های داخلی زمانی که به آسمان نگاه می کنیم آسمان را به رنگ آبی تیره ای مشاهده می کنیم، مخصوصا زمانی که لامپ های رشته ای در خانه استفاده شده باشد این کنتراست بیشتر خودش را نشان می دهد.

در آسمان پوشیده از ابر نور آسمان همیشه آبی است (آسمان صاف و بدون ابر برای نور صورتی لازم است) و معمولا تاریک تر است و شب زودتر خودش را نشان خواهد داد.

مطالعه کنید:  تریلر جدید انیمیشن هواپیماها

 

این مطلب ادامه دارد

منبع : itchy-animation

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.