اخبارمقالات

نگاهی به انیمیشن جدید «داستان اسباب‌بازی‌»

4.38Kviews
۳
(۲)

این روزها آثار هنری بسیاری به مناسبت عید کریسمس به نمایش در آمده اند، از جمله آنها انیمیشن دیگری از داستان اسباب بازی است که به تازگی با ورودش، هواداران خود را خوشحال کرده است.

 بعد از پخش سومین قسمت این انیمیشن پرطرفدار، این بار اسباب بازی های معروف اندی در یک داستان کوتاه اما هیجان انگیز ایفای نقش می کنند. خلاقیت و تنوع داستانی اصلی ترین عامل جذابیت سری انیمیشن های داستان اسباب بازی است، چیزی که در این انیمیشن کوتاه هم به چشم می خورد. بررسی کوتاهی از جدیدترین محصول پیکسار و دیزنی شما را با اسباب بازی های سخنگوی داستان بیشتر آشنا می کند.

انیمیشن کوتاه « اسباب بازی که زمان را فراموش کرده »، محصول ۲۰۱۴  است که به کارگردانی استیو پارسل و تهیه کنندگی جان لستر در مدت ۲۲ دقیقه منتشر شده است.

اولین اسباب بازی سه بعدی

جان لستر خالق اصلی داستان اسباب بازی هاست،کارگردانی که برای اولین بار انیمیشن بلندی را به صورت CGI یا شیوه تصویر سازی کامپیوتری تولید و با این کار دریچه جدیدی از فیلمسازی را وارد دنیای انیمیشن کرد. او که حرف تازه ای در روایت بصری و سبک نمایشی ارائه داده بود، در مقابل شرکتی مانند والت دیزنی که طراحی دستی تکنیک اصلی ساخت محصولاتشان به شمار   می رفت، بسیار خلاق و تاثیرگذار عمل کرد و باعث شد شرکت بی مدعای پیکسار راه صد ساله را یک شبه طی کند. استقبال      بی نظیر مردم از داستان اسباب بازی های ۱، منجر به ساخت قسمت بعدی آن شد و شرکت والت دیزنی را هم مجبور به همکاری با خود کرد.

مطالعه کنید:  دمو ریل Realflow 2013

اسباب بازی های زنده

داستان کلی انیمیشن داستان اسباب بازی راجع به اسباب بازی های اندی پسر بچه ای خردسال است که در طول بزرگ شدن او در ۳ قسمت فیلم، ماجراهای متفاوتی برای آنها رقم می خورد. اما زنده بودن اسباب بازی ها و روایت کردن دنیای خیالی آنها محور کلی داستان است. وودی کابویی است گاوچران که اصلی ترین و محبوب ترین شخصیت در بین اسباب بازی های اندی است، همچنین باز فضانورد و جسی گاوچران از جمله شخصیت های اصلی داستان اسباب بازی ها محسوب می شوند.

دایناسورهای جنگی

در قسمت سوم داستان اسباب بازی می بینیم که اندی به خاطر رفتن به دانشگاه مجبور می شود تمام اسباب بازی های خود را به دختر خردسال همسایه یعنی بانی بدهد. درانیمیشن کوتاه «اسباب بازی که زمان را فراموش کرده»، دیگر خبری از اندی نیست و این بار صاحب اسباب بازی ها بانی است و بیشتر شاهد بازی های کودکانه بانی با اسباب بازی ها هستیم تا اندی. اسباب بازی های معروف انیمیشن در اینجا با اسباب بازی های بانی دوست شده اند، مانند تریسی که یک نوع دایناسور شاخ دار (تریسراتوپس ) است و در واقع جریان اصلی  داستان با ایفای نقش او شکل می گیرد.

داستان چیست؟

تریسی همراه با اسباب بازی هایش به خانه میسون دوست هم سن و سالش می رود. اما بازی کامپیوتری هر دوی آنها را از بازی با اسباب بازی هایشان غافل می کند. اندی، باز، تریسی ،رکس(دایناسور سبز) و شخصیت جدید کیتی نا خواسته خود را در اتاق پر از اسباب بازی میسون می بینند. تریسی که اصرار دارد تا دایناسور بودن خود را اثبات کند به طور اتفاقی با شهر دایناسورهایی آشنا می شود که کادوی کریسمس میسون است. با ورود تریسی و باقی اسباب بازی ها به شهر دایناسورهای جنگی، اتفاقات یکی پس از دیگری به جریان می افتد… .

مطالعه کنید:  همه‌چیز درباره‌ی دلایل به موفقیت رسیدن پیکسار

 ماجرای اسباب بازی جاهل!

دایناسورهای اسباب بازی در این انیمیشن، از ماهیت و دلیل زندگی خود بی خبرند، آنها تنها به جنگ و مبارزه کردن فکر می کنند و نمی دانند که در واقع برای چه چیزی ساخته شده اند، این قضیه به حاکم زورگوی شهر باز می گردد، کسی که حتی اجازه فکر کردن به چیزی جز جنگیدن را به مردمش نمی دهد و دایناسورهای اسباب بازی را در جهلی نفوذناپذیر قرار داده است. اما با ورود تریسی به شهر ورق بر می گردد و رپتیلوس ماکسیموس که فرمانده اصلی شهر است متوجه می شود که برای شاد کردن دنیای کودکانه بچه ها ساخته شده است و نه برای جنگ و مبارزه.

هدف فراموش شده!

فراموش کردن هدف و علت زندگی توسط دایناسورهای اسباب بازی در دنیای کودکان، به گونه ای استعاره از گم گشتگی انسان در جهان و فراموشی عالم معنا است. اسباب بازی ها به مثابه انسان امروز خود را اسیر پوچی و نیستی می بینند، اتفاقی که در قرن بیستم و پس از پشت سر گذاشتن دو جنگ جهانی برای انسان غربی به وقوع پیوست و او را درگیر ایسم های نوظهور همچون اگزیستانسیالیزم و نهیلیسم کرد.

جنگ آن چیزی است که در این انیمیشن مورد نکوهش قرار گرفته است و نشان می دهد کسانی طرفدار جنگ و خون ریزی هستند که ابدا درک درستی از زندگی و زیستن ندارند. حتی حاکم زورگوی شهر نمادی از جنگ خواهان کنونی است که ذهن بشریت را از مسیر متعالی زندگی خارج کرده است. تریسی نقش فرشته نجاتی را بازی می کند که جهان دایناسورهای جنگاور را تغییر می دهد و شاد زیستن و تسلیم شدن برای صلح را به آنها یادآور می شود.

مطالعه کنید:  اژدهای آرزو افتتاحیه را با 7.15 میلیون دلار در چین آغاز کرد

سینماپرس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 87 = 96

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.