مقالات

هفت نمونه از بهترین استوری‌بوردهای پیکسار (قسمت اول)

1.03Kviews
۴٫۴
(۹)

استوری بورد در فیلم‌سازی فرایند به تصویر در آوردن فیلم است.

این تصویرها، طراحی‌ها، تصویرسازی‌ها یا تولیدات کامپیوتری در سکانس همانند چیزی که در کتاب‌های کمیک می‌بینیم قرار می‌گیرند. استوری‌بوردهای خوب سعی در نمایش دادن تصویر، برای به نمایش در آوردن داستان به بهترین شکل بکار می‌رود. در این قسمت به بررسی بهترین نمونه‌های استوری بورد که توسط داستان‌سرایان پیکسار به تصویر درآمده می‌پردازیم.

استوری‌بوردهای پیکسار و دیزنی

استوری‌بورد حاصل تکامل پیدا کردن کانسپت‌هایی که برای کارتون‌های کوتاه طراحی می‌شود است. استودیو والت دیزنی استوری‌بورد‌ها را توسعه داد و برای انیمیشن کوتاه سه خوک کوچولو (۱۹۳۳) اولین استوری‌بورد کامل را طراحی کرد. سایر استودیوهای انیمیشنی نیز از این روال پیروی کردند، و در نهایت فیلم‌های زنده نیز از استوری‌بورد برای برنامه ریزی سینماتوگرافی استفاده کردند.

امروزه استوری‌بوردها دیگر اسکچ‌هایی نیستند که به صورت دستی انجام شوند و روی تخته قرار گیرند. اکنون بورد‌های مجازی و نرم‌افزارها در دسترس قرار گرفته اند، نرم‌افزارهایی مانند تون‌بوم استوری‌بورد، استودیو‌بایندر، و برودز، که به ساخت تصویرهای مورد نیاز در استوری بورد کمک می‌کنند. از فیلم‌های بلند تا فیلم‌های کوتاه، استوری‌بورد آرتیست‌های پیکسار (که اکنون بخشی از دیزنی است) سعی کردند که سطح هنری استوری‌بورد را بالا ببرند. در اینجا هفت نمونه از بهترین نمونه استوری‌بوردهای پیکسار و روال تکمیلشان را بررسی می‌کنیم.

وال‌-ای

وال-ای داستان ربات زباله جمع‌کنی است که با روبات ارزیاب رشد گیاهی، ایو، آشنا می‌شود و پس از آن با ماجراهای زیاد روبرو می‌شود. رونی دل کارمن توانست جایزه آنی را برای استوری بورد این انیمیشن بدست آورد. وال-ای نه تنها یکی از تنهاترین کاراکترهای پیکسار است، بلکه اغلب اجراهای او به صورت پانتومیم و با ایما و اشاره و زبان بدن صورت می‌گیرد.

استوری بورد وال-ای نیاز به توجه زیادی در جزئیات، پز‌ها، و بازی کاراکترها داشت. پیکسار تیم کوچک و باانگیزه‌ای داشت که باید اطمینان حاصل می‌کردند که کاراکتر در لحظات حساس داستان توان ارتباط‌ پذیری با مخاطب را دارد.

مطالعه کنید:  برندگان اسکار ۲۰۱۹ اعلام شدند

وال-ای نزدیک به ۱۲۵ هزار طراحی استوری بورد نیاز داشت؛ یک کار معمولی پیکسار نزدیک ۵۰ تا ۷۵ هزار فریم برای استوری بورد نیاز دارد. برای انیمیشن وال-ای از روش سنتی استوری‌بورد کناره گرفت و سعی کرد از استوری‌ریل استفاده کند، که چیدمان فریم به فریم سکانس در کامپیوتر است. استفاده از استوری‌ریل این اجازه را می‌دهد که به صورت تک به تک نماها را بازبینی کنیم.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۴ / ۵٫ ۹

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 53 = 62

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.