آموزشاخبارمقالات

هفت نکته برای طراحی کاراکتر انسان با تناسبات واقعی

6.53Kviews
۳٫۶
(۴۵)

هفت نکته برای طراحی کاراکتر انسان با تناسبات واقعی

اشتباهات رایج در طراحی کاراکتر رئال انسان

وقتی ما در حال طراحی یک کاراکتر انسانی با تناسبات واقعی هستیم، دائما یک سری اشتباهات را تکرار می کنیم. در اینجا هفت نکته برای شما مخاطبان عزیز خانه انیمیشن یادآور خواهیم شد که به شما در درک این موضوع کمک خواهد کرد (بدون دانستن واقعیت های پیچیده آناتومی بدن انسان)

 

۱- خط حرکت

خط حرکت در واقع روند و نحوه طی کردن مسیر جریان انرژی را در یک بدن به تصویر می کشد. به صورت کلی، یک حرکت و عمل اصلی وجود دارد که حمایت تمام بدن را نیاز دارد (در کارتون ها که نیاز به سبک خاص و اغراق است ممکن است بیشتر باشد). این نیرو ها به طور مستقیم قابل مشاهده نیستند، اما شما وقتی که به این عکس ها نگاه می کنید تصور آن ها برای شما ممکن می شود که چگونه تمام بدن به جلو و یا عقب کشیده می شود و انرژی از کدام قسمت به کدام قسمت تغییر می کند. این خط انرژی ابزاری برای انتخاب ایجاد درست انرژی است. به صورت کلی، برای نشان دادن احساس جریان انرژی از نقطه ای به نقطه ی دیگر، خط حرکت باید خم شود .

کشیدن خط حرکت در پوز ها بسیار به شما کمک می کند تا حرکت واقعی کاراکتر خود را ببینید. (خط زرد در عکس زیر)

 طراحی کاراکتر انسان

۲- تناسب بالا تنه و پایین تنه

ما از روی عادت تقریبا به صورت درستی اندازه های نیم تنه بالا و سر را می کشیم، اما در مورد طراحی پا ها آن ها را کوتاه تر از آنچه که هستند طراحی می کنیم. قانون عمومی که در مورد بدن انسان وجود دارد این است که اندازه نیم تنه بالا و سر با اندازه پاها برابری می کند.

مطالعه کنید:  فرانسه میزبان آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 طراحی کاراکتر انسان

اندازه تمام قد یک قهرمان مرد معمولا به اندازه هشت سر است. ۴ سر برای نیم تنه بالا و ۴ سر برای پا ها. برای خانم ها و بچه ها قضیه کمی متفاوت است و قد آن ها به نسبت کوتاه تر است، اما این تناسب برای آن ها هم صادق است. خیلی مهم است که ما بتوانیم تعادل را حفظ کنیم (مگر در مورد کارتون هایی که در آن ها اغراق وجود دارد)

 

۳- پهنای شانه ها

معمولا اندازه شانه ها در طراحی ها نادیده گرفته می شود. اگر شما یک کاراکتر تنومند را طراحی می کنید، اندازه شانه های او حدود اندازه سه سر است. آدم های بالغ معمولی کمی کمتر ولی باز هم از آن چه که شما ممکن است فکر کنید بزرگ تر است.

 طراحی کاراکتر انسان

۴- اندازه پیشانی و محل قرار گرفتن چشم ها

در اینجا اندازه ی دیگری هم وجود دارد که معمولا ما در تخمین زدن آن با مشکل مواجه هستیم. معمولا به اندازه ی پیشانی خودمان که درست در روبرو وجود دارد بی توجه هستیم. چشم ها درست در مرکز سر قرار گرفته اند.

 طراحی کاراکتر انسان

۵- موقعیت قرار گیری سر و نحوه اتصال گردن به بدن

اشتباه دیگری که تازه کار ها ممکن است مرتکب شوند این است که گردن کاراکتر را به صورت یک سیلندر که مستقیما رو به آسمان است و بین دو شانه قرار گرفته است می کشند. باید این نکته را توجه داشته باشید که آناتومی بدن انسان آن قدر ها هم ساده نیست که فکر می کنید. در واقع موقعیت قرار گیری گردن و شانه ها کمی مورب است.

مطالعه کنید:  هنر قصه گویی - فصل پنجم - قسمت سوم

 طراحی کاراکتر انسان

۶- فرم لبخند

گوشه های دهان در واقع نمی توانند به سمت بالا حرکت کنند بلکه به اطراف حرکت می کنند.

عضله هایی که در دهان وجود دارد مستقیما به گوشه های دهان متصل نیستند بلکه به قبل از آن متصل هستند. بدین معنا که لبخند ما هیچ گاه موزی شکل نیست.

 طراحی کاراکتر انسان

۷- طراحی زوایای مختلف سر

شاید شما قبلا با خطوط راهنما برای ساخت سر از روبرو آشنا باشید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که از این راه نما ها می توانید برای زوایای دیگر هم استفاده کنید.

 طراحی کاراکتر انسان

برای مطالعه دقیق تر این موضوعات حتما سری به کتاب های طراحی و آناتومی بزنید و این مطلب تنها راه نمای مختصری در مورد طراحی یک کاراکتر انسان به صورت رئال و یا واقعی بود.

منبع: animatorisland

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۶ / ۵٫ ۴۵

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 73 = 83

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.