اخبارمقالات

کدام آثار انیمیشنی همواره در ذهن مخاطبان باقی مانده‌اند؟

2.06Kviews
۳٫۷
(۳)

آثار انیمیشن از همان ابتدا که بر روی پرده‌های سینما نقش بستند در بین مخاطبان جای خود را باز کردند. اینگونه آثار نه تنها برای کودکان و نوجوانان جالب و ویژه بوده است بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب و گیرا بوده است. داستان‌های روان و جلوه‌های ویژه‌ای که همواره مخاطبان را به سمت خود جلب کرده است از نقاط قوت این گونه آثار بوده است. بسیاری از آثار انیمیشنی جهان در ذهن مخاطبان باقی مانده‌اند به گونه‌ای که هر بار با شنیدن نام انیمیشن به یاد این آثار می‌افتند. البته این آثار فقط در بین مخاطبان سینما محبوب نیستند بلکه همواره در جشنواره‌های تخصصی و در بین منتقدان نیز مورد توجه واقع شده‌اند و بسیاری از این آثار در بین آثار سینمایی برتر تاریخ سینما قرار گرفته‌اند.

در زیر نگاهی به برترین آثار انیمیشنی جهان داریم که علاوه بر جلب نظر مخاطبان توانسته‌اند نظر منتقدان و سایت‌های تخصصی سینمایی را نیز به خود جلب کنند.

 

۱-شیر شاه

 

داستان اصلی شیر شاه برگرفته از داستان‌های شکسپیر و حضرت یوسف(ع) و موسی(ع) در انجیل است. این اثر در سال ۱۹۹۴ ساخته شد. موسیقی متن این کار را برترین سازندگان موسیقی جهان ساختند و اثری که ساخته شد تحسین تمامی اهل هنر و سینما را براگیخت.

 

۲-وال ای

 

اثری علمی تخیلی که آینده زمین را به تصویر می‌کشد. این انیمیشن ساخته کارگردان معروفی است که بیشتر آثار شاخص پویانمایی جهان را ساخته است. اندرو اسنتون کارگردان این اثر برای کمپانی پیکسار فیلمسازی می‌کند و این اثر بسیار مورد توجه علاقه‌مندان هنر قرار گرفت به صورتی که کریستوفر نولان کارگردان برجسته بریتانیایی فیلم میان ستاره‌ای را از این اثر الهام گرفته است.

مطالعه کنید:  تعطیلی اکثر شرکت های انیمیشن سازی

 

۳-چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم

 

داستان این فیلم که بر اساس رمانی از کرسیدا کوول به همین نام نوشته شده است، دربارهٔ یک وایکینگ جوان به نام «هیکاپ» است که به جای جنگیدن با اژدها، تصمیم می‌گیرد آنها را تربیت کند. بودجه این اثر پویانمایی بیش از ۱۶۰ میلیون دلار بود ولی توانست در گیشه به موفقیت برسد و سود زیادی را به دست آورد. تصاویر زیبا، هیجان زیاد و صداگذاری بازیگران سرشناس از جمله علل موفقیت این انیمیشن هستند.

 

۴-به دنبال نمو

 

این اثر یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی جهان است و همواره به عنوان یکی از ده اثر برتر سینمایی در سبک پویانمایی است. کمپانی پیکسار و دیزنی تهیه‌کنندگان این اثر هستند. کارگردانی این اثر را نیز اندرو استنتون بر عهده داشته بود و توانست جایزه اسکار بهترین پویانمایی سال ۲۰۰۳ را به دست آورد.

 

۵-داستان اسباب بازی‌ها

 

کلانتر وودی با صداگذاری تام هنکس یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های آثار سینمایی است. کارگردانی داستان اسباب‌بازی‌ها را جان لستر بر عهده داشت و اولین قسمت آن در سال ۱۹۹۵ ساخته شد که از نگاه انجمن منتقدان آمریکا یکی از ده اثر برتر سینمایی پویا نمایی است. این اثر آن قدر جذاب بود که بعد از ۱۴ سال وقتی دوباره به اکران عمومی درآمد باز هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

 

۶-عصر یخبندان

 

انیمیشن پنج قسمتی عصر یخبندان محصول کمپانی فاکس قرن بیست و یکم است. هنگامی که در سال ۲۰۰۲ اولین قسمت این انیمیشن به اکران درآمد مورد استقبال گسترده مخاطبان و هنر دوستان قرار گرفت به همین دلیل است که این انیمیشن تا قسمت پنجم پیش رفته است.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه روباه وال

 

۷-موش سرآشپز

 

اثری که همه جوایز ممکن که یک انیمیشن می‌توانست به دست آورد را از آن خود کرد از جمله اسکار و گلدن گلاب. این اثر پویانمایی روایتگر ماجراهای یک موش سرآشپز در یکی از رستوران‌های بزرگ پاریس است. کارگردان این اثر برد برد است و توانست با فروش بالای ۶۲۰ ملیون دلاری توانست یکی از پرفروش‌ترین آثار پویانمایی جهان شد.

 

۸-شاهزاده مونونوکه

 

انیمیشنی ژاپنی که تحسین همه اهالی هنر را برانگیخت و به یک موفقیت تجاری بزرگ دست یافت و همچنین جوایز متعددی را ربود. این اثر روایتی حادثه‌ای و مهیج از یک افسانه قدیمی به کارگردانی هایائو میازاکی است.

 

علاوه بر آثاری که ذکر شد بسیاری دیگر از آثار انیمیشنی جهان در ذهن مخاطبانشان باقی مانده‌اند و توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری چه در عرصه هنری و چه در عرصه تجاری به دست آورند از جمله این آثار می‌توان به دیو و دلبر، پینوکیو، پاندای کونگ فوکار، بالا، شرکت هیولاها، سیندرلا، تارزان و … اشاره کرد.

منبع: yjc

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.