اخبارمقالات

کلمه ممنوعه در انیمیشن

2.64Kviews
۳٫۳
(۳)

وضعیتی که همه انیماتور ها خواه ناخواه با آن مواجه خواهند شد.

موردی که می خواهیم امروز از آن صحبت کنیم، درباره وضعیتی است که تقریبا تمام افرادی که در حوزه انیمیشن فعالیت می کنند درباره آن صحبت نمی کنند. کلمه ای که ما به ندرت به آن برخورد می کنیم، اما باز هم آن را می شنویم.

این کلمه «خستگی» است. ما عادت داریم در وبلاگ ها، مجلات، مقالات و کتاب های انیمیشن مدام این جملات را بشنویم که انیمیشن دنیایی از جادو های رنگارنگ است و وقتی شما کار انیمیشن انجام می دهید گویی در میان ابر ها زندگی می کنید. و واقعا برای بسیاری از افراد هم به این گونه است اما، گاهی اوقات صدمات ناخواسته ای در انجام دادن انیمیشن وجود دارد که ما پس از مدتی احساس خستگی می کنیم و در این هنگام است که خودتان را در تله ای می بینید که دچار آن شده اید.

شاید به این دلیل که این کلمه تقریبا شبیه یک تابو است، افراد در مورد چیز های بد در انیمیشن به صورت گسترده صحبت نمی کنند، اما هر کسی نیاز به استراحت و دور شدن از فضای کاری را دارد. و موضوع این است، که ما نمی خواهیم خستگی را بپذیریم، پس برای تمرکز کردن تلاش خود را مضاعف می کنیم. اما هر چه ما بیشتر تمرکز می کنیم، بیشتر هم خسته می شویم و همین موضوع باعث می شود تا از کیفیت کار ما کاسته شود و نتوانیم کار خوبی را ارائه کنیم. ما شروع به تعویق انداختن کار ها می کنیم. موس را به اطراف صفحه نمایش به حرکت در می آوریم، استراحت های ما برای نوشیدن چایی و یا قهوه طولانی تر می شود، و زمان های سپری شده ما در جاهایی مثل دستشویی بیشتر می شود.

مطالعه کنید:  تریلر «کوچولو: دره مورچه های گمشده»

 

این ها به این دلیل است که ما به بدن خودمان که نیاز به استراحت دارد گوش نداده ایم و نسبت به آن بی اهمیت بوده ایم.

منظور از استراحت تعطیل کردن کار ها و فاصله گرفتن طولانی از آن نیست، بلکه یاد آوری و انجام دادن کار هایی است که ما در زندگی روز مره خودمان فراموش کرده ایم مثل: رفتن به پیک نیک برای یک ناهار و یا ورزش هایی که در فضای باز انجام می شود، دراز کشیدن زیر نور خورشید و روی چمن به مدت نیم ساعت و یا هر چیزی که می تواند شما را از فضای کاری جدا کند. شما واقعا نیاز دارید تا برای مدت کوتاهی هم که شده دکمه شات دان ذهن خود را بزنید. حتی شاید کسانی هم که برای استراحت کردن بازی کامپیوتری را انتخاب می کنند، دچار اشتباه می شوند و به جای اینکه به ذهن خود استراحت دهند آن را بیشتر درگیر می کنند.

زمانی که ما به بدنمان گوش ندهیم و مدام در حال کار کردن باشیم رفته رفته دچار تنبلی و خستگی دائمی خواهیم شد، چیزی که شاید ما با آن غریبه نباشیم.  

پس درباره این موضوع کمی فکر کنید. تمام انیماتور ها با این وضعیت مواجه می شوند، یک بار در هفته، یک بار در ماه و یا یک بار در سال، اما یقینا این اتفاق خواهد افتاد. و مسئله دیوانه کننده ای که وجود دارد این است که مار درباره این موضوع صحبت نکنیم. ما از این وحشت داریم که افراد دیگر درباره ما این فکر را بکنند که او دیگر به هنر علاقه ای ندارد، اما برای خلاق ماندن و موثر بودن حتما نیاز به استراحت داریم. همه انیماتور ها اگر چه به شدت این موضوع را پنهان کنند باز هم درگیر این وضعیت می شوند.

مطالعه کنید:  27 اثر به بخش مسابقه پویانمایی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت راه یافتند

پس استراحت کنید، شما در این مورد تنها نیستید!

 

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۳ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

39 + = 43

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.