تماس با ما

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

- Advertisement -
مقالات

کودکان آمریکایی، یوتوب و نتفلیکس را بیشتر از نیکلدئون، دیزنی چنل و کارتون نتورک دوست دارند

344views

در مطالعه‌‌ ی سالانه ی ‌انجام شده توسط موسسه “Smarty pants” بر روی برند‌های مورد علاقه ، یوتیوب در صدر این برند‌ها قرار دارد. در این مطالعه میزان “شناخت برند ، علاقه و محبوبیت” هر برند در میان خانواده های ساکن ایالات متحده که کودکان ۶ تا ۱۲ سال دارند سنجیده میشود.

جدیدترین تحقیق بین ماه های مه و ژوئن ۲۰۱۹ ، به صورت آنلاین و با شرکت ۱۶,۳۶۳ نفر از کودکان و والدینشان انجام شد. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به شبکه ها و سرویسهای ویدئویی آنلاین برتر و همچنین رتبه آنها از میان ۳۵۰ برند موجود در تحقیق ، که شامل ۱۹ گروه از سرگرمی ، غذا ، اسباب بازی، بازی و پوشاک میشود.

  • یوتیوب فقط یک شبکه یا برند ویدئویی درجه یک نبود، بلکه بهترین برند در کل نظرسنجی و در میان تمام گروه ها بود.
  • ۹۷% از کودکان گفتند که یوتیوب را دوست دارند (۷۷%) یا از آن خوششان می‌آید (۲۰%).
  • ۹۲% از کودکان از یوتیوب استفاده میکنند و همین امر باعث شده که یوتیوب به پراستفاده ترین برند توسط بچه ها تبدیل شود.
  • ۷۸% از کودکان حداقل یک بار در طول روز از یوتیوب استفاده میکنند.
  • نتفلیکس دومین شبکه/سرویس اشتراک ویدئو (SVOD) محبوب در بین بچه ها است که به خصوص در میان پسران محبوبیت دارد. ۷۲% از پسران ۹ تا ۱۲ ساله گفتند که نتفلیکس را دوست دارند، که در مقایسه با رقم ۶۴% در سال گذشته ، افزایش داشته است.
  • بچه‌ها از برند‌های Nickelodeon ، کانال دیزنی و کارتون نتورک شناخت بالایی داشتند اما علاقه‌ی کودکان به این برند‌ها در حال کاهش است. اگرچه که رتبه‌ی این برندها در میان سرویس های پخش اینترنتی/شبکه های کودکان به ترتیب ۳ و ۴ و ۸ بود اما از میان تمام ۳۵۰ برند ، به ترتیب در رتبه های ۳۴ و ۴۷ و ۷۲ قرار گرفتند. کاهش محبوبیت این شبکه ها با کاهش رتبه هایشان در سال‌‌های اخیر، ارتباط زیادی دارد.
  • همچنین در این نظرسنجی ، کاهش علاقه مندی به کانال های کابلی ” Nicktoons, Disney XD PBS Kids, Boomerang و  Discovery Family ” مشاهده شد. تنها کانال کابلی که برخلاف دیگران محبوبیتش در بین کودکان زیاد شده بود “Disney’s Freeform ” (ABC Family سابق) بود.
  • سرویس پخش آنلاین دیزنی به نام Disney+ که به زودی راه اندازی میشود، بچه ها را هیجان زده کرده است. Disney+ با اینکه هنوز راه اندازی نشده اما ششمین شبکه/سرویس اشتراک ویدئو محبوب در میان بچه ها است. ۸۰% بچه ها میگویند که “قطعا” یا “احتمالا” در سال آینده از Disney+ استفاده خواهند کرد.
مطالعه کنید:  25 موردی که به سرعت به شکست یک پروژه انیمیشن منتهی می شود

در اینجا نگاهی می‌اندازیم‌ به ۵۰ برند برتر از میان تمام گروه های این نظر سنجی در بین کودکان :

و در این جا نگاهی می‌اندازیم به ۵۰ برند برتر از نظر والدین کودکان ۶ تا ۱۲ سال

منبع: cartoonbrew

ترجمه شده در سایت خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا / ۵٫

Leave a Response

+ 80 = 90

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.