اخبارانیمیشن ایرانکلیپ

گفتگو کوتاهی با کارگردان مجموعه میزبان خورشید به همراه تریلر این انیمیشن زیبا

4.73Kviews
۰
(۰)

گفتگو کوتاهی با کارگردان مجموعه میزبان خورشید به همراه تریلر این انیمیشن زیبا

 

باسلام؛

جناب آقای ایزدی لطفا در ابتدا معرفی کوتاهی از انیمیشن میزبان خورشید داشته باشید :

انیمیشن میزبان خورشید گوشه ای از زندگییکی از شیعیان در زمان امام موسی کاظم و امام رضا علیهم السلام است که به سفارش موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی تهیه شده است . زمان کار ۳۰ دقیقه ، قالب آن سه بعدی است . حدود ۱۵ لوکیشن و ۳۳ عدد کاراکتر در این انیمیشن بکار رفته است .

در مورد داستان برای خوانندگان کمی توضیح دهید

با توجه به اسناد تاریخی پس از شهادت امام جعفر صادق علیه السلام ، برخی از شیعیان نیشابور دچار سردرگمی می شوند و یکی از بزرگان شهر به نام ابوجعفر را برای یافتن امام راهی مدینه می کنند. در بخشی از این انیمیشن نیز به ماجرای معروف بی بی شطیطه اشاره شده و داستان با ورود حضرت رضا علیه السلام به شهر نیشابور خاتمه می یابد . در این میان خط سیر داستانی ما نوجوانی بنام احمد پسنده خواهد بود که بیننده با او همراه می شود . مباحث محتوایی و پژوهشی کار توسط کارشناس دینی حجت الاسلام ادبی انجام گرفت.

مخاطبان این انیمیشن را چه گروهی شکل می دهند؟

مخاطب اصلی آن نوجوانانهستند .

قالب کار به چه صورت است؟

میزبان خورشید بصورت سه بعدی تولید شده است . حدود ۶ ماه پیش تولید و ۱۰ ماه تولید آن زمان برده است .

از نظر کیفی پروژه میزبان خورشید را چگونه ارزیابی می کنید؟

مطالعه کنید:  سریع‌ ترین رکورد ۲ میلیارد دلاری توسط دیزنی زده شد

البته این کار باید دیده شود و اساتید ، منتقدان و دوستان در مورد کیفیت ان نظر  بدهند . اما در کل نسبت به کار قبلی ( شکارچی شیر ) در یک سری از بخش ها ریزه کاری ها رو بیشتر کردیم . برای مثال فضاسازی و رنگ بندی و تکسچر فضا، کاراکتر و کلود و …

اما نکته ای که برای ما اهمیت داره پیشرفت در “مدیریت پروژه” این انیمیشن بود . یعنی با تلفیق علم مدیریت پروژه با مدیریت تولید انیمیشن به یک سری پارامترهایی رسیدیم که در سرعت بخشیدن به کار تولید و برنامه ریزی دقیق تر کمک مان کرد . برای مثال (fcc  (fram cloth character یک پارامتر برای محاسبه زمان مورد نیاز برای سیمولیت لباس هر کاراکتر است که با آنالیز استوری ریل می توان آن را محاسبه کرد . این اطلاعات به شما برای مدیریت و استفاده بهینه از امکانات ، افراد و محاسبه دقیقه هزینه های پروژه کمک می کند . همچنین یکی دیگر از ابتکارات و تجارب ارزشمند شرکت این بود که ما موفق شدیم در طول این پروژه به برنامه جامع زمانبندی فنی فعالیت ها دست پیدا کنیم که هم در سرعت و هم در کیفیت کارها به تیم تولید کمک کرد .

این چندمین کار مجموعه یار است؟

شرکت سینمایی یار حدود ۹ ساله که به تولید انیمیشن در مشهد مشغول هست و در قالب های مختلفی توان تولید دارد . از جمله محصولات شرکت می تونم به انیمیشن شکارچی شیر ، خواستگار محکوم وچهارشنبه سوری و کمیک موشن های قیام گوهرشاد اشاره کنم.

درحال حاضر پروژه ای برای ساخت انیمیشن جدید پس از اتمام میزبان خورشید دارید؟

مطالعه کنید:  عصر حجری‌ها سال 2015 به سینما می‌آیند

چند تا پیشنهاد داریم که درحال بررسی آن هستیم . البته طرح و برنامه شرکت هم طرح تولید یک سریال رو آماده کرده است که در حال تحلیل اون هم هستیم.

سپاس از وقتی که گذاشتید انشالله که در راه خود موفق باشید

 

در ادامه تیزر این انیمیشن را می توانید مشاهده کنید.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 40 = 49

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.