اخبارانیمیشن ایران

آشتی با تاریخ

3.27Kviews
۰
(۰)


تهیه‌کننده «تاریخ از این ور» تاکید کرد این مجموعه انیمیشنی سعی دارد نسل امروز را با تاریخ آشتی دهد.

مسعود صفوی تهیه کننده مجموعه انیمیشن های تلویزیونی «تاریخ از این ور» درباره محتوای این سریال به خبرنگار مهر گفت: سریال تلویزیونی «تاریخ از این ور» روایتی طنز از تاریخ حکومت هایی است که بر سر کار آمدند و یکی از ویژگی های مهم این مجموعه تلویزیونی بیان تفاوت حکومت ها در طول تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه داستان سریال «تاریخ از این ور» از سلسله طاهریان آغاز و تا پهلوی اول ادامه پیدا می کند، بیان کرد: دیالوگ های این سریال در گذر زمان و سلسله به سلسله دستخوش متفاوت است و به همین دلیل مرحله تحقیق و پژوهش وقت و انرژی بسیاری از ما گرفت.

 

صفوی تاکید کرد: حکومت به حکومت لهجه و گویش کاراکترها دستخوش تغییر شد که همین تغییرات را باید در بیان نکات طنز در انیمیشن نیز به کار می گرفتیم. ناگفته نماند علاوه بر پادشاهان، مشاهیر در زمان های مختلف نیز حضور پر رنگی در داستان دارند به عنوان مثال در این مجموعه کاراکتر نادر شاه افشار، امیر کبیر و دیگر چهره های تاریخی و سیاسی دیده می‌شود.

تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن های تلویزیونی «تاریخ از این ور» با اشاره به بهره گیری از رنگ در ساخت این مجموعه گفت: در فضاسازی این مجموعه از رنگ های شاد و فضای قهوه خانه ای که بیان‌کننده بخشی از فرهنگ ایرانیان است، استفاده کرده‌ایم.

صفوی با ابراز تاسف از اینکه نوجوانان امروز با تاریخ سرزمین خود به خصوص تاریخ معاصر نه تنها آشنا نیستند بلکه بیگانه هستند، بیان کرد: ساخت سریال هایی چون «تاریخ از این ور» می‌تواند جوانان را با بخش بزرگی از تاریخ حکومت هایی که در ایران وجود داشته آشنا کند و ما هم سعی کردیم فضای انیمیشن و قصه را شیرین و جذاب کنیم تا نسل امروز بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

مطالعه کنید:  جملات الهام بخش برای انیماتور ها

 

رییس مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری در پایان بیان کرد: این سریال انیمیشن محصول مشترک حوزه هنری و موسسه صبا وابسته به صدا و سیما است که تا پایان امسال روی آنتن خواهد رفت. البته معتقد هستم سریال «تاریخ از این ور» علاوه بر شبکه پویانمایی ظریفت نمایش در شبکه اول سیما را نیز دارد و پیشنهاد می کنم از شبکه اول نیز پخش شود.

شوخی با شخصیت های تاریخی و علمی و بیان داستان زندگی آنها با استفاده از زبان طنز از ویژگی های مجموعه تلویزیونی «تاریخ از این ور» است. این سریال به کارگردانی اصغر صفار و تهیه‌کنندگی مسعود صفوی در ۵۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای ساخته شده است.

منبع: مهر

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 51 = 56

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.