اخبار

ادامه یكه تازی «یخ زده» در بازارهای جهانی

3.28Kviews
۰
(۰)

«یخ زده» كارتون محبوبی كه هفته ها است در سطح جهان می فروشد و اواخر هفته پیش كاندیدای اسكار برترین فیلم انیمیشن سال هم شد.

این هفته نیز به یكه تازی و پولسازی اش در سطح جهان ادامه داد و در اولین هفته اكرانش در كره جنوبی ۹/۸ میلیون دلار فروخت كه این دومین فروش برتر برای یك كارتون در این كشور شرق آسیایی بعد از «پاندای كنگ فو كار۲» به شمار می ِآید. این واقعه به درستی و به شفافیت به ما می گوید وقتی اكران این فیلم در دو پایگاه بزرگ دیگر شرق آسیایی همچون چین ( از ۱۰ بهمن) و ژاپن ( از ۲۰ اسفند) شروع شود، آنجا هم چه چیزی انتظار آن را می كشد. «یخ زده» این هفته مجموعاً ۶/۲۴ میلیون دلار در كشورهایی به جز آمریكای شمالی فروخت تا مجموع فروش اش در این كشورها از زمان شروع اكرانش به ۵/۴۲۶ میلیون دلار برسد و اگر آمار فروش آن در آمریكا و كانادا به آن اضافه شود به ۷۶۰ میلیون دلار می رسیم كه این فیلم را به پنجمین فیلم پرفروش سال پایان یافته ۲۰۱۳ تبدیل می‌كند هر چند بخش بسیار كوچكی از این فروش به سال ۲۰۱۴ مربوط می‌شود كه سه هفته از آن بیشتر سپری نشده است به این ترتیب Frozen از آمار فروش «دانشگاه هیولاها» كه از جمله كارتون های محبوب سال ۲۰۱۳ بود، عبور كرد و بالای دست آن ایستاد و به نظر می رسد كه اسكار بهترین كارتون ۲۰۱۳ هم یا به این فیلم برسد و یا به من «نفرت انگیز۲»  برابر با جك ریچر همزمان با شروع پخش قسمت تازه سری فیلم های پلیسی- جنایی «جك رایان» كه نام جنبی Shadow Recruit به آن اطلاق شده در آمریكای شمالی، پخش آن در ۲۹ كشور و بازار جهانی شامل كشورهای اروپایی، آسیایی و آمریكای لاتین هم شروع شد و ۲/۲۲ میلیون دلار از این بابت به سازندگان این فیلم رسید. این تقریباً برابر با شروع فیلم پلیسی- جنایی «جك ریچر» با بازی تام كروز است كه در نهایت ۱۳۸ میلیون دلار در كشورهایی به جز آمریكای شمالی فروخت. بالاترین بازار برای قسمت جدید «جك رایان» كه یك مأمور مخفی از قماش جیمز باند اما با قابلیت ها و دروغ هایی كمتر از قصه های اوست، كشور چین بود كه ۵/۹ میلیون دلار سود را برای این فیلم به ارمغان آورد.
Jack Ryan: Shadow Recruit
در روسیه هم دو میلیون دلار فروخت ولی با احتساب این كه بخش عمده ای از اتفاقات فیلم در این كشور می گذرد این رقم بالایی نیست، «جك رایان» در استرالیا، كره جنوبی و مكزیك هم خوب ظاهر شد، هر چند در هیچ یك از دو میلیون دلار فراتر نرفت و این در حالی است كه پخش آن در بریتانیا، تازه از اواخر این هفته شروع خواهد شد.
گرگ اسكورسیزی هم پولساز است
«
گرگ وال استریت» كار جدید مارتین اسكورسیزی و حاصل همكاری جدید این فیلمساز ۷۲ ساله با لئوناردو دی كاپریو در مرز ۴۰ سالگی این هفته در كشورهای مختلف اروپایی مجموعاً ۶/۲۰ میلیون دلار فروخت ولی قسمتی از فروش آن به این سبب كه توزیع كنندگان آن معتقدند و قضیه به كمپانی یونیور سال ختم نمی شود. هنوز به درستی محاسبه و اعلام نشده و برای این قضیه باید فعلاً صبر كرد. آن چه قطعی است، این كه «گرگ وال استریت» این هفته در بریتانیا، آلمان و اسپانیا به ترتیب ۶/۷، ۴/۶  و ۴/۳  میلیون دلار فروخت.

مطالعه کنید:  وقتی مرز بین انیمیشن و واقعیت کمرنگ میشه

بانی فیلم

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 82 = 85

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.