اخبارمقالات

ارزیابی دو گروه منتقدان و کودکان از فیلم های پیکسار

2.11Kviews
۳
(۲)


 

۱- شرکت هیولا ها (۲۰۰۱)

ارزیابی منتقدان (۹۶%)

ارزیابی کودکان (%۹۳)

در سرزمین هیولاها برای تهیه انرژی روش خاصی وجود دارد، هیولاها با ترساندن بچه‌ها از صدای جیغ آنها انرژی تهیه می‌کنند، البته رئیس کارخانه به هیولاها تلقین کرده که هیچ چیز به اندازه یک کودک خطرناک نیست و حتی یک تماس آنها می‌تواند باعث مرگ شود. سرانجام روزی یک کودک وارد سرزمین هیولاها می‌شود و همه چیز را به هم می‌ریزد ولی در این بین سالی و مایک کشف می‌کنند که صدای خنده کودکان انرژی بیشتری تولید می‌کند و روش کار کارخانه به کلی تغییر می‌کند و در آخر سالی رییس شرکت هیولاها می شود.

 

۲- داستان اسباب بازی ۳ (۲۰۱۰)

ارزیابی منتقدان (%۹۹)

ارزیابی کودکان (%۹۱)

سومین انیمیشن پرفروش تاریخ و اولین انیمیشنی که فروش اش به بالای کی میلیارد دلار رسید. باز و ودی حالا رفقای جان جانی هستند اما اندی بزرگ شده و می خواهد به کالج برود. از میان عروسک هایش وودی را انتخاب می کند و می خواهد بقیه را دور بریزد اما وودی می رود که به دادشان برسد. این وسط یک اسباب بازی دیگر این بار خباثتش را نشان می دهد.

مجله باکس آفیس: تماشاگران دیگر از یک فیلم چه می خواهند؟ این انیمیشن بامزه و برای همه گروه های سنی دلگرم کننده و سرگرم کننده است. سلامی است به جادوی سینما که می تواند همه چیز را باورپذیرتر جلوه بدهد. وودی، باز و رفقایشان بازگشتی دارند که از نظر احساسی ما را راضی می کند. در دل داستانی که کاملا درگیرکننده است. در میان «داستان اسباب بازی» از همه ارزش سینمایی بیشتری دارد و ادامه دهنده میراثی است که لسه تر در دهه نود بنیان گذاشت.

 

۳- بالا (۲۰۰۹)

ارزیابی منتقدان (%۹۸)

ارزیابی کودکان (%۹۱)

رویای پیر مرد ۷۸ ساله بادکنک فروش «کارل فردریکسِن» به تحقق می‌پیوندد. او هزاران بادکنک را به خانه خودش وصل می‌کند و عازم «آبشار بهشت» در آمریکای جنوبی می‌شود. پسر بچه‌ای خوش بین به نام «راسل» به طور اتفاقی با «فردریکسِن» همسفر می‌شود. در این سفر پر ماجرا یک سگ «هاپو» – و یک پرنده کمیاب «توک دراز» با آنها همراه می‌شوند. در آمریکای جنوبی «فردریکسن» قهرمان دوران کودکی خود «چارلز مانتس» را ملاقات می‌کند و مشکلات و ماجراهای زیادی برای او به وجود می آید.

مطالعه کنید:  برترین انیمیشن های کوتاه دهه 50

این فیلم در جشنواره کن ۲۰۰۹ برای نخستین بار به عنوان یک فیلم پویانمایی در تاریخ جشنواره، در افتتاحیه اکران شد.

 

۴- دانشگاه هیولا ها (۲۰۱۳)

ارزیابی منتقدان (%۷۷)

ارزیابی کودکان (%۸۹)

هیولای جوانی بنام مایکل «مایک» وازوسکی آرزو دارد ترساننده شود (هیولایی که شبانه وارد دنیای انسانها شود و بچه‌ها را بترساند تا با جیغشان انرژی تامین شود) وقتی او بزرگ می‌شود به دیدن کارخانه هیولاها (پرسودترین و شناخته شده ترین کمپانی ترساندن شهر هیولاها) در اردوی مدرسه می‌رود. ۱۱ سال بعد مایک شاگرد اول ترساندن سال اول در دانشگاه هیولاها می‌شود و با هیولایی بزرگ، آبی و پشمالو بنام جیمز پی. «سالی» سالیوان آشنا می‌شود. مایک به شدت درس می‌خواند در حالیکه «سالی» ممتاز (او از خانواده‌ای بااستعداد در ترساندن آمده) با تنبلی بر تونایی‌های طبیعیش در ترساندن اتکا می‌کند…

 

۵- شگفت انگیزان (۲۰۰۴)

ارزیابی منتقدان (%۹۷)

ارزیابی کودکان (%۸۵)

داستان، دوره‌ای را روایت می‌کند که قهرمانان در آن زندگی و فعالیت می‌کنند، آنها دنیا را از هر گونه بدی نجات می‌دهند، در این بین قهرمان داستان آقای شگفت‌انگیز نیز به کارهای ابرقهرمانانه خود ادامه می‌دهد تا اینکه اتفاقی برای آقای شگفت‌انگیز می‌افتد و باعث می شود اجازه کارهای قهرمانانه از وی گرفته شود ولی چون حس انسان دوستانه خود را نمی‌تواند کنار بگذارد بصورت مخفیانه مبادرت به انجام کار های قهرمانانه می کند در این راستا یکی از دشمنان وی نقشه نابودی او را می کشد و در این گیرو دار اتفاقات جالبی می افتد که باعث پیروزی خوبی بر بدی می شود.

 

۶- داستان اسباب بازی (۱۹۹۵)

ارزیابی منتقدان (%۱۰۰)

ارزیابی کودکان (%۸۲)

جان لستر مغز متفکر کمپانی پیکسار با این انیمیشن انقلابی در صنعت انیمیشن ها به پا کرد و اولین انیمیشنی را که همه صحنه هایش به وسیله گرافیک کامپیوتری طراحی شده بودند، ساخت. داستان عروسکی به اسم وودی که وقتی پسربچه صاحبش اندی صاحب یک آدم آهنی فضانورد به اسم باز می شود جایگاه خودش را در خطر می بیند.

واشنگتن پست: این فیلمی است که باید دید. باید درباره اش حرف زد و باید برنامه ریزی کرد تا دوباره آن را دید. نوعی افسون ابزورد و گیج کننده در فیلم وجود دارد که به آن حس آشنایی با راوی و کاراکترها کمک زیادی می کند. انیمیشنی که بچه ها را سرخوش می کند و والدین شان را مسحور می سازد. به طرزی جادویی این اولین انیمیشن کامپیوتری هوشمندانه ساخته شده: پیچیده با اکشن سریع و کمدی الهام بخش است. علاوه بر ابداعاتش در سبک و ساختار داستان مجذوب کننده ای هم دارد.

مطالعه کنید:  Big Hero 6 قهرمان گیشه های انیمیشن در سال 2014

 

۷- ماشین ها ۲

ارزیابی منتقدان (%۳۹)

ارزیابی کودکان (%۸۲)

ماشین‌ها ۲ عنوان قسمت دوم انیمیشن ماشین ‌ها در سال ۲۰۰۶ که به صورت ۳ بعدی ساخته شده و در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۱ در ایالات متحده اکران شد. قسمت اول انیمیشن ماشین ‌ها توسط استودیو های دیزنی و پیکسار ساخته شد اما در قسمت دوم آن دریم ورکس انیمیشن جایگزین دیزنی شد، انیمیشن ماشین‌ها ۲ چهارمین همکاری استودیو های پیکسار، والت دیزنی و دریم ورکس انیمیشن می ‌باشد. از نظر منتقدان این ضعیف ‌ترین فیلم ساخته شده نسبت به بقیه کارهای پیکسار و دریم ورکس است.

این انیمیشن در سایت های رتبه بندی فیلم ها نمره پایینی را به خود اختصاصی داد و نقد های زیادی به این انیمیشن شد. اما امید می رود که دیزنی-پیکسار در ماشین ها ۳ که چیزی به اکران آن باقی نمانده بتواند این سری انیمیشن ها را به اوج برگرداند و دوباره با قصه گویی منحصر به فرد خود بیننده ها را مجذوب خود کند.

 

۸- راتاتویی

ارزیابی منتقدان (%۹۶)

ارزیابی کودکان (%۷۹)

رد بیرد و جان پینکاوا از کمپانی پیکسار در این انیمیشن داستان موشی را روایت می کنند که برخلاف بقیه اعضای خانواده اش طبع غذای ظریفی دارد و می خواهد آشپز شود. او به داخل یک آشپزخانه فرانسوی راه پیدا می کند و با کمک یک آشپز جوان دست و پا چلفتی به رستوران رونق می دهد. در ضمن برعکس تصور خیلی ها اسم موش، رمی است و راتاتویی غذای مشهور سنتی فرانسوی است که با بادمجان درست می شود.

ورایتی: «راتاتویی» خوشمزه است. در این داستان رضایت بخش و خشنودکننده درباره یک موش فرانسوی شجاع با شور آشپزی کردن، سرآشپزهای پیکسار، همه عوامل درست برای ساخت یک انیمیشن را با هم ترکیب کرده اند. هوشمندی فراوان در دیالوگ نویسی و ظرافت بصری، زمان بندی مناسب مبدعانه برای کمدی، مقدار کمی پیچیدگی فرانسوی با هم مخلوط شده اند تا معجونی گرم و غیرقابل مقاومت به خورد تماشاگر بدهند.

مطالعه کنید:  نگاهی به پدیده «پرندگان خشمگین»

 

۹- داستان اسباب بازی ۲ (۱۹۹۹)

ارزیابی منتقدان (%۱۰۰)

ارزیابی کودکان (%۷۱)

داستان این انیمیشن سه بعدی از این قرارست که «اندی» به اردوی تابستانی می‌رود، «ال» – شخصی که مسئول یک انبار اسباب بازی است – «وودی» را می‌رباید و ماجراهای تازه‌ای شروع می‌شوند. «باز لایت یر» اسباب بازی فضایی و دوست قدیمی «وودی» و دیگر اسباب بازی‌های اتاق «اندی» شامل یک سیب زمینی، سگ، دایناسور و خوک برای نجات «وودی» به دنبال او می‌روند. اسباب بازی‌ها در این مسیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها باید قبل از رسیدن «اندی»، «وودی» را به خانه بازگردانند. اما مشکل بزرگی وجود دارد و آن اینست که «ال» قصد دارد به زودی «وودی» را به موزه‌ای در ژاپن بفروشد.

 

۱۰- وال-ای

ارزیابی منتقدان (%۹۶)

ارزیابی کودکان (%۷۱)

اندرو استانتون هم جزو عوامل کلیدی کمپانی پیکسار است که انیمیشنی کاملا متفاوت ساخت. بدون دیالوگ داستان در آینده ای دور اتفاق می افتد. روبات کوچک آشغال جمع کنی بعد از نابودی کره زمین ناخواسته راهی یک سفر فضایی می شود و تصمیم می گیرد که نوع بشر را نجات دهد.

ویلیج وویس: فیلمی که به طرز نفس گیری باشکوه و به طرز اندوهگینی صمیمانه است. از نظر بصری بدون شک بهترین کار استودیوی پیکسار است. استانتون که فیلمنامه را به همراه جیم ریردان از روی داستانی که با پیت داکتر طرحش را داده بودند، شکل داده بود دو جهان خلق کرده که به طرز شگفت انگیزی خلاقانه و نفس گیر هستند. این قصه عاشقانه یک روبات بامزه و مفتون کننده همه اعضای خانواده را هدف قرار می دهد. همزمان بامزه، فوتوریستی (آینده نگرانه) و خارق العاده است. از لحاظ احساسی هم فیلم به غایت قدرتمندی است.

 

منبع: slate، ویکی پدیا

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 3 = 7

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.