اخبارانیمیشن ایران

استقبال از انیمیشن «تاریخ از این ور» با محوریت پهلوی اول

3.28Kviews
۵
(۱)

تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن جدید «تاریخ از این ور» گفت: بازتاب این انیمیشن بسیار خوب و باور نکردنی بود و در‌‌ همان ۱۰ قسمت ابتدایی توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند.

به گزارش تسنیم، سیدمسعود صفوی تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» درباره این اثر که محصولی مشترک از مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و مرکز پویانمایی صبا است، گفت: انیمیشن «تاریخ از این ور» در ۵۲ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای طی ۳ سال تولید شده و یکی از سخت‌ترین پروژه‌های مرکز انیمیشن حوزه هنری بوده است؛ چرا که می‌خواستیم موضوعی جدی مانند تاریخ را با زبان طنز در یک انیمیشن بگنجانیم.

وی ادامه داد: بیش از یک سال نگارش و تحقیقات این انیمیشن به طول انجامید و همچنین پیش تولید این اثر بسیار سخت بود؛ چرا که تمام دوران‌های تاریخی که در این انیمیشن بر روی آن‌ها کار شده است به لحاظ طراحی شخصیت‌ها، فضا‌ها و لباس‌ها متفاوت بود. این انیمیشن ۳۰۰ کاراکتر دارد و فضاهای متنوعی در آن به نمایش گذاشته می‌شود و به طور مثال نوع رنگ بندی و فضاسازی زمان معاصر در این انیمیشن با زمانی که تاریخ روایت می‌شود متفاوت است.

صفوی با بیان اینکه انیمیشن «تاریخ از این ور» در حال حاضر از شبکه‌های دو، پویا و نسیم در حال پخش است، عنوان کرد: بازتاب این انیمیشن بسیار خوب و باورنکردنی بود. محبوبیت انیمیشن «شکرستان» که از تولیدات حوزه هنری است از قسمت ۳۰ به بعد آغاز شد و کم کم مخاطبان این اثر را شناختند و پسندیدند. در حالی که انیمیشن «تاریخ از این ور» در‌‌‌ همان ۱۰ قسمت نخست مخاطبان بسیاری را جذب کرد و تعداد دانلودهای این انیمیشن نیز بسیار زیاد بود و اگر به همین صورت استقبال از آن خوب باشد، برای ادامه تولید و ساخت قسمت‌های جدید تصمیم می‌گیریم.

مطالعه کنید:  چه می شود اگر فیلم های پیکسار با سکانس های ناراحت کننده به اتمام برسند؟

«تاریخ از این ور» به تهیه کنندگی مسعود صفوی و کارگردانی اصغر صفار تاریخ را از سلسله طاهریان تا پهلوی اول همراه با چاشنی طنز به تصویر می‌کشد.

مجموعه انیمیشنی «تاریخ از این ور» با استفاده از روش cut out تولید شده و در آن معرفی شخصیت‌های تاریخی مثبت و منفی و شرح زندگی آنان با استفاده از شخصیتی ثابت به نام بهادر که موزه‌دار است به همراه حیوانی به نام «خرمن» که نقش ماشین زمان و بار طنز مجموعه را نیز به عهده دارد، صورت می‌گیرد.

انیمیشن «تاریخ از این ور» به زندگی شخصیت‌های مهم تاریخ مانند شعرا، دانشمندان و پادشاهان می‌پردازد. در این اثر تلویزیونی چهره‌هایی مثل نادرشاه، یعقوب لیث صفار، شاه عباس، فردوسی و… برای بازپس گیری وسایل خود به موزه زمان می‌آیند.

پخش این انیمیشن از ۶ فروردین هر روز از شبکه دو سیما و همچنین شبکه‌های «پویا» و «نسیم» آغاز شده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۵ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

4 + 5 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.