انیمیشن ایرانجشنواره پویانمایی

استقبال چشمگیر شرکتهای خارجی از انیمیشن های ایرانی

3.77Kviews
۰
(۰)

کریمی صارمیانیمیشن های ایرانی به نمایش در آمده در جشنواه هشتم بسیار مورد استقبال شرکت کننده های خارجی قرار گرفته است.

محمدرضا کریمی صارمی، دبیر هشتیمن جشنواره دو سالانه پویانمایی در گفتگوی اختصاصی با خانه انیمیشن گفت : با وجود تمام مشکلات اقتصادی موفق شدیم جشنواره هشتم را آنچنان که شایسته بود،برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره از نادرترین جشنواره های جهانی از نظر جذب آثار محسوب می شود، ادامه داد : در این جشنواره تلاش شد تا تمام فعالان و نخبگان صنعت اینیمیشن بتوانند آثار تولیدی خود را به نمایش عموم بگذارند.

کریمی صارمی، با اشاره به اینکه  آثار ایرانی به نمایش درآمده در این جشنواره بسیار مورد استقبال شرکت کننده های خارجی قرار گرفته است، گفت : تعدادی از آثار ایرانی توسط شرکت کننده های خارجی خریداری شده که این امر برای ما به عنوان برگزار کننده جشنواره بسیار خوشایند است چرا که یکی از مهمترین وظایف ستاد برگزاری جشنواره برقراری پل ارتباطی بین شرکت کننده ها و بازار بین المللی است.

وی، تاکید کرد : امیدوارم فروش آثار ایرانی توسط شرکتهای خارجی تا پایان جشنواره همچنان ادامه داشته باشد تا به این ترتیب سود اقتصادی خوبی نصیب انیمیشن سازان جوان شود و به دنبال آن انگیزه آنها برای ادامه کار افزایش یابد.

دبیر هشتمین جشنواره دو سالانه پویانمایی ، برگزاری دوره هشتم را در مقایسه با دوره هفتم بهتر ارزیابی کرد و اظهار داشت : امسال فضای جشنواره بسیار بهتر است و سالنهای نمایش تازه تاسیس هستند.

وی همچنین اضافه شدن بخش دینی و بخش مفاهیم ارزشی انقلاب اسلامی به هشتیمن جشنواره را بسیار اقدام مهمی دانست و گفت : افزودن این دو بخش به جشنواره از مهمترین دغدغه های شخصی من محسوب می شد.

مطالعه کنید:  تماشای فیلم‌های کانون در فضای باز اشتوتگارت

کریمی صارمی، خاطرنشان کرد : افزوده شدن بخش جایزه ویژه اسفندیار احمدیه به جشنواره پویانمایی که روز گذشته از سوی مدیرعامل کانون اعلام شد نیز بسیار خبر مسرت بخشی بود.

این مقام مسئول در ستاد برگزاری هشتیمن جشنواره دو سالانه پویانمایی، تاکید کرد :  جشنواره دو سالانه پویانمایی تهران در تقویم جهانی جشنواره ها ثبت شده است و تمام شرکت کننده های خارجی به درخواست خودشان وارد جشنواره شده اند.

وی تاکید کرد : ما به دلیل کمبود منابع مالی نمی توانیم به صورت مستقیم از شرکتهای خارجی برای حضور درجشنواره دعوت به عمل آوریم.

کریمی صارمی با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش برای پیشرفت صنعت انیمیشن ایران تلاش کرد، اظهار داشت : در این راستا بخش فرهنگی وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با همکاری یکدیگر نسبت به برگزاری هفته فیلم انیمیشن در کشورهای دنیا اقدام کنند.

وی گفت : به این ترتیب می توانیم انیمیشن ایران را به تمامی جهانیان معرفی کرده و در نهایت مسیر پیشرفت را برای آن باز کنیم.

دبیر هشتمین دوره جشنواره دو سالانه پویانمایی در ادامه در خصوص بازار پویانمایی ، تصریح کرد : این بازار برای حضور عموم مردم تدارک دیده نشده ، بلکه هدف ما بازدید دست اندرکان انیمیشن از این بازار است که در نهایت سودی را عاید غرفه داران کند.

کریمی صارمی، گفت : از طریق پیامک به ۷۵۰ نفر از کارگردانان و نیز دست اندرکاران انیمیشین سازی کشور برای بازدید از بازار پویانمایی اطلاع رسانی شده است.

 

مطالعه کنید:  نشست نقد و بررسی مسابقه سینمای ایران در جشنواره

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 74 = 80

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.