اخبار

اسکن چهره و ساخت انیمیشن با کینکت

7.48Kviews
۳٫۷
(۶)

کینکت

دموهایی از کینکت را دیده ایم که از آن برای متحرک کردن کاراکترها استفاده شده است اما این نخستین بار است که برنامه ای تجاری و با کیفیت برای آن عرضه میشود. نسخه ی آزمایشی این برنامه چند ماه پیش به بازار آمد و در حال حاضر نسخه ی کامل آن منتشر شده است.

با توجه به تعداد زیاد تبلیغاتی که برای کینکت ساخته شده بر خلاف انتظار برنامه های تجاری زیادی برای کار در محیط آن وجود ندارند. FaceShift یک برنامه ی جدید کار بر روی ثبت حرکت است که از کینکت برای نگاشت بدن و حرکات چهره ی شما استفاده میکند تا آن را همزمان روی سر یک آواتار قراردهد.

تمام چیزی که نیاز دارید یک کینکت و یک کپی از نرم افزار است. این برنامه بر روی ویندوز و مک کار میکند و به زودی نسخه ی لینوکس آن هم به بازار خواهد آمد.

پیشرفت واقعی این برنامه در الگوریتم آن است که از دوربین عمق و رنگ استفاده میکند تا نه تنها ژست کاراکتر را دریافت کند بلکه احساس چهره را هم دریافت کند.

میزان دقت عمق این برنامه بسیار بیشتر از دقت معمولی دوربینهاست. ادعا شده این برنامه میتواند ۴۸ پارامتر ترکیبی را باهم تغییر دهد (با این کار میتوانید شکل یک بخش کوچک از چهره را هم تغییر دهید) با این کار میتوان خیرگی چشم را هم دریافت کرد. برای این کار نه تنها سرعت عمل مهم است بلکه دقت کار هم باید بالا باشد. به ویدئو نگاه کنید تا نهایت کار را ببینید :

مطالعه کنید:  مجموعه طراحی کاراکتر: چرخه راه رفتن

باید به برنامه آموزش بدهید تا به تصویر چهره ی شما عادت کند. بعد کافیست جلوی دوربین بنشینید و صحبت کنید و سرتان را حرکت دهید و حالتهای مختلفی به چهره تان بدهید. نتیجه همان لحظه دیده خواهد شد اما میتوانید انیمیشن را دریافت کرده و آنرا بهبود دهید. در نهایت میتوانید ویدئو را به نرم افزار ۳ بعدی تان ارسال کرده و کار روی آن را ادامه دهید.

FaceShiftشرکت سازنده که به آن FaceShift هم میگویند شرکت فرعی و  وابسته به EPFL (مدرسه ی پلی تکنیک فدرال لوزان) است و عقیده دارد فن آوری میتواند بازی های برخط و بطور کلی ارتباطات را متحول کند. هنوز استفاده های زیاد دیگری هم برای این کار باقی مانده که باید به تدریج کشف شوند.

یکی از مشکلات قیمت نرم افزار است. قیمت اشتراک سالانه ی برنامه بصورت پایه ۸۰۰ دلار و بصورت حرفه ای ۱۵۰۰ دلار است. قیمت برای استفاده در استودیوها و ساخت فیلمها مناسب است اما برای ارتباطات و بازیهای برخط FaceShift باید کمی تخفیف در قیمت قائل شود و برنامه را با مجوزهای ارزانتری هم عرضه کند.

یک SDK و API هم در صورتی که برنامه قرار باشد در نرم افزار دیگری گنجانده شود باید برای برنامه تهیه شود. امیدواریم این کار در آینده ی نزدیک صورت گیرد.

خبر تا حدی بهتر آن است که میتوانید مجوز دانشگاهی و غیر تجاری این برنامه را با قیمت بسیار کمتر ۱۵۰ دلار ابتیاع نمایید. همچنین میتوانید برنامه را بصورت رایگان به مدت ۳۰ روز آزمایش نمایید ، برای اینکار به سایت شرکت FaceShift مراجعه کنید .

مطالعه کنید:  فیلمهایی که فروش آنها از سقف میلیارد دلار فراتر رفت

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۷ / ۵٫ ۶

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

  1. باسلام وخسته نباشیدمن آرزومه انیمیشن رادرسطح حرفه ای یادبگیرم ولی نمیدونم کجا مراجعه کنم لطفا مراراهنمایی کنید باتشکر
    —–
    پاسخ : سوال خیلی کلی هست ، مثل هر کار دیگری باید از صفر شروع کنید (مطالعه ، آموزش ، تمرین ، تلاش ) ، موفق باشید

Leave a Response

4 + = 6

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.