اخبارمقالات

انیماتور جوان دیزنی از بهترین و بدترین قسمت های حرفه اش می گوید

4.39Kviews
۴٫۱
(۳۷)

«دارون نِفسی» زمانی که بچه بود همواره با خط خطی هایی که در تکالیف مدرسه انجام می داد بازخواست می شد، اما واقعا برای او این کار ارزش داشت و در حال حاضر یکی از انیماتور های موفقی است که در دیزنی کار می کند.

او خالق، تهیه کننده اجرایی، و انیماتور یک انیمیشن تلویزیونی جدید با عنوان «ستاره ها در برابر نیروهای شر» است که از کانال دیزنی در حال پخش است.

او که در حال حاضر حدود ۳۰ سال سن دارد، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته «انیمیشن کاراکتر» را در CalArts کالیفرنیا گذرانده است. مصاحبه ای از این انیماتور موفق در سایت Business Insider منتشر شده است که در آن مروری بر فعالیت حرفه ای این انیماتور شده است: از نحوه ورود او به دنیای انیمیشن و کار در استودیو دیزنی تا بهترین توصیه ها و نکات الهام بخش برای هنرمندانی که در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 

Business Insider: چطور و کی شما تصمیم گرفتید که یک انیماتور شوید؟

Daron Nefcy: من همیشه کارتون ها و کاریکاتور را دوست داشتم. زمانی که در مدرسه ابتدایی بودم کمیک بوک خودم را ساختم و از همان موقع تصمیم گرفتم زمانی که بزرگ شدم انیمیشن خودم را نیز بسازم. تمام مدت مدرسه به خاطر خط خطی هایی که در تکالیف مدرسه انجام می دادم همواره بازخواست می شدم، اما این کار ارزشش رو داشت!

 

Business Insider: برای رسیدن به این شغل چه آموزش هایی را گذرانده اید؟

Daron Nefcy: من بسیار خوش شانس بودم چون مستقیم بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه CalArts به استخدام یک استودیو انیمیشن سازی درآمدم و از همان موقع کار هنری خودم را شروع کردم.

در CalArts، ما مجبور بودیم تا هر سال یک انیمیشن کوتاه دانشجویی را درست کنیم، که شامل تمام مراحل تولید از جمله نمایش نامه، کشیدن استوری برد، بررسی ایده ها، طراحی کاراکتر ها، انیمیت کردن، ادیت، صداگذاری و تمام کار هایی که یک پروژه انیمیشن نیاز دارد را انجام دهیم. قبل از انیمیشن «ستاره ها در برابر نیروهای شر» من در چندین استودیو انیمیشن سازی مطرح کار می کردم: همچون برادران وارنر، نیکلودین.

کار کردن بر روی پروژه های مختلف انیمیشنی قبل از این کار من را قادر کرد تا بفهمم که پروژه های تلویزیونی انیمیشن چگونه هستند و چطور می توان یک پروژه انیمیشنی تلویزیونی را به جلو پیش برد. زمانی که من طرح اولیه انیمیشن «ستاره ها در مقابل نیروهای شر» را کار می کردم چیز های زیادی در مورد نحوه انجام طرح اولیه در انیمیشن نیز یاد گرفتم. زمانی که شما پایلوت کاری را انجام می دهید، زمان بسیاری از شما گرفته می شود، اما این کار در مرحله تولید بسیار مفید است و آنجا خودش را نشان می دهد، به دلیل اینکه مراحل تولید اصلی کار را بسیار تسریع می کند.

 

Business Insider: کمی بیشتر درباره پروژه انیمیشن «ستاره ها در برابر نیروهای شر» به ما بگویید.

مطالعه کنید:  تریلر انیمیشن کوتاه Tomorrow

Daron Nefcy: داستان این انیمیشن درباره پرنسسی است که از یک بُعد دیگر به نام Star Butterfly با عنوان یک دانش آموز خارجی به زمین آمده است. او بر روی زمین با یک خانواده دوست داشتنی که پسری هم سن او دارند که نامش مارکو است زندگی می کند. او و مارکو به سرعت با هم دوست می شوند و ماجراهای این دو با هم شروع می شود، در دبیرستان او و مارکو با هیولا های فرا زمینی روبرو می شوند و به مبارزه می پردازند.

 

Business Insider: آیا ممکن است از مراحل و پروسه های انیمیشن به، ما بگویید؟

Daron Nefcy: پروسه ای که در تولید انیمیشن وجود دارد بسیار پیچیده است. یک جنبه ی جالب که در «ستاره ها در برابر نیروهای شر»  وجود دارد این است که برای هر قسمت هنرمندان باید استوری برد های آن را می کشیدند، استوری برد شامل هزاران نقاشی و طراحی مختلف است که روند داستان و نحوه بازی کاراکتر ها و موقعیت دوربین و هر چه که در انیمیشن نهایی قرار است اتفاق بیفتد را به تصویر می کشد، در واقع استوری برد طرح اولیه و بصری انیمیشنی است که قرار است تولید شود.

چیز ویژه ای که در مورد هنرمندان استوری برد وجود دارد این است که آن ها از طریق نمایش نامه باید تمام اتفاق هایی که در انیمیشن می افتد را در ذهن خود مجسم کنند و تمام آن ها بر روی کاغذ و یا بر رو روی برنامه های کامپیوتری پیاده سازی کنند. برای این کار این هنرمندان باید به خوبی کار خود را بلد باشند و معمولا این افراد بسیار با استعداد هستند.

در یک انیمیشن تلویزیونی، همواره یک همکاری تنگاتنگ بین تهیه کننده اجرایی، کارگردان هنری، طراح بک گراند، طراح کاراکتر و هنرمندان استوری برد که همگی آن ها انیماتور هستند وجود دارد. 

 

Business Insider: سخت ترین و پر چالش ترین قسمت یک انیماتور شدن چیست؟

Daron Nefcy: چیز مهمی که در مورد انیمیت کردن و اجرای یک شو تلویزیونی حائز اهمیت است این است که شما باید اجازه دهید تا اتفاقات رخ دهد و از آن بگذرید. شما می خواهید که یک کار بی عیب و نقص را تولید کنید ولی این تلویزیون است و ددلاینی در آن وجود دارد و شما یاد می گیرید که اجازه دهید تا از چیز هایی بگذرید، شما نمی توانید برای همیشه بر روی آن ها کار کنید.

به اضافه، کار ها امروزه بسیار مدرن انجام می شود و برخی از انیمیت ها در خارج از کشور انجام می شود. هنرمندان استوری برد ما برای هر قسمت ۱۱ دقیقه ای چیزی بیش از ۲۰۰۰ طراحی انجام می دادند و مجبور بودند در مدت زمان ۶ هفته ای این کار را انجام دهند، خب به نظر من در یک انیمیشن تلویزیونی چیزی که بسیار مهم و چالش برانگیز است، مسئله زمان و ددلاین ها است.

مطالعه کنید:  کمپانی اتودسک آپدیت جدید نرم افزار تری مکس (2020.1) را منتشر کرد

 

Business Insider: بهترین قسمت حرفه شما چیست؟

Daron Nefcy: شما در تولید یک اثر هنری تلویزیونی با اشخاص هنرمند و کاربلدی کار می کنید و  حاصل این همکاری تولید یک اثر هنری است. به نظر من کار کردن با این افراد یکی از جنبه های دوست داشتنی این کار است.

 

Business Insider: چه چیزی ممکن است تا افراد را در مورد شغل شما شگفت انگیز کند؟

Daron Nefcy: شما نمی توانید در تولید یک کار انیمیشن تلویزیونی وقتی را خالی کنید و به مرخصی بروید، و یا شاید این در مورد کارهای تلویزیونی دیگر هم صدق کند. ددلاین کار تغییر نمی کند و شما نمی توانید به عنوان مثال برای یک هفته به مرخصی بروید و یا اگر هم قرار است این اتفاق بیفتد شما نیاز دارید تا فرد جایگزینی را برای خود در نظر بگیرید. این کار شاید از عهده کسی بر نیاید و شاید افراد عادی از این کار سختی که در پیش روی یک کار انیمیشنی تلویزیونی است بی خبر باشند و وقتی از آن با خبر می شوند با تعجب به این موضوع نگاه می کنند.

یک فصل از یک انیمیشن تلویزیونی از شروع تا پایان یک سال و نیم تا دو سال و نیم زمان می برد.

بیشتر کار های این انیمیشن در خود کشور آمریکا انجام نمی شود. در خود دیزنی، تیم ما متشکل از گروه های استوری برد، طراحی کاراکتر، طراحان بک گراند و ادیتور ها هستند که در حدود ۴۰ نفر در داخل کشور می شوند که همگی در استودیو و در آمریکا حضور دارند، و انیمیت این کار در خارج از کشور انجام  می شود.

فصل اول «ستاره ها در برابر نیروهای شر» در کانادا و فیلیپین انیمیت شده است.

 

Business Insider: مردم معمولا چه سوالاتی در مورد حرفه تان از شما می پرسند؟

Daron Nefcy: خب من معمولا با افراد کمی در خارج از محیط کار ارتباط دارم و همه دوستان من را تقریبا همکاران خودم تشکیل می دهند. اما وقتی با افراد جدیدی مواجه می شوم این سوال را از من می پرسند که در کجا کار می کنم و من در پاسخ می گویم که در دیزنی کار می کنم، آن ها به من می گویند: خوش به حال تو، ما هم آرزو داریم در یک همچین جای با شور و نشاطی کار کنیم و آن ها از سختی های کار ما معمولا بی خبرند و فکر می کنند منظور من از استودیو دیزنی پارک های تفریحی دیزنی است. من معمولا به ندرت با افراد جدید روبرو می شوم.

 

Business Insider: کار کردن در دیزنی چگونه است؟ آیا شما آرزوی کار کردن در یک همچین جایی را داشتید؟

Daron Nefcy: زمانی که من بچه بودم عاشق دیزنی بودم، اما هرگز فکر نمی کردم که روزی در دیزنی کار کنم. ما بیشتر اوقات در اینجا کار می کنیم و معمولا اوقات فراغت هم وجود دارد همچون نمایشگاه های هنری و یا مسابقه ماشین های کنترلی.

مطالعه کنید:  نگاهی بر افکت و جلوه های ویژه در انیمیشن

 

Business Insider: جذاب ترین و باحال ترین کاری که شانس انجام دادنش را در کار خود داشتید، چه چیز بوده است؟

Daron Nefcy: به نظرم کار کردن با صداپیشگان با استعداد یکی از شانس های من در این کار بود.  من شانس همکاری با صداپیشگانی همچون جفری تامبور، جنی اسلیت، و مایکل سی هال را داشتم که به نظرم فوق العاده است.

 

Business Insider: بهترین توصیه شما برای افرادی که در این حوزه هستند چیست؟

Daron Nefcy: به طراحی کردن ادامه دهند و فیلم و کمیک های خودشان را درست کنند. الان این کار بوسیله ابزار های کامپیوتری بسیار ساده شده است. تنها چیز هایی که شما به آن ها نیاز دارید تخیل خودتان است، یک ایده خوب و تعهد است. به درست کردن پروژه ها ادامه دهید. اولین پروژه ها معمولا خوب نیستند اما با تمرین و ممارست شما می توانید نتیجه بهتری از کار بگیرید و با یاد گرفتن از پروژه هایی که انجام می دهید، کار های بهتر و آثار ماندگار تری را خلق کنید.

 

Business Insider: چیز دیگری وجود دارد که فکر می کنید مردم باید در مورد حرفه شما بدانند؟

Daron Nefcy: طراحی و نقاشی به خودی خود جذاب است. طراحی به عنوان یک شغل و منبع درآمد هم می تواند مطرح شود. این شغل من است و من عاشق کارم هستم، اما مردم باید بدانند چیزی که شما از آن می توانید درآمد کسب کنید یک شغل است و هر شغلی هم می تواند سختی های خود را داشته باشد. شاید به این دلیل که مردم از طراحی و نقاشی لذت می برند این تصور را داشته باشند که این یک کار لذت بخش است و نمی تواند در دنیای واقعی یک شغل باشد و برای آن حقوقی در نظر گرفت. برخی اوقات مردم از من می خواهند تا به صورت رایگان و مجانی برای آن ها کاراکتر و یا آرم شرکتی را طراحی کنم و می گویند این فقط از شما چند ثانیه زمان می برد. این ها درست نیست و هر هنرمندی برای امرار معاش به حقوقی که از این کار ها می گیرد نیاز دارد.

همچنین، دوباره تصریح می کنم که کار انیمیشن تلویزیونی یک کار گروهی است و حاصل کار همه گروه است. شما نیاز به همکاری همه این افراد دارید و الا کار شما ثمره ای نخواهد داشت. شاید شما برای یک کار کوتاه به کمک کسی نیاز نداشته باشید اما برای تولید یک کار تلویزیونی به کار گروهی نیاز دارید و بدون همکاری با افراد متخصص  و هنرمند کار شما پیش نمی رود. 

 

منبع: Business Insider

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۱ / ۵٫ ۳۷

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 56 = 65

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.