اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن ایرانی سراغ قاتل ۱۳ کودک فلسطینی رفت

2.62Kviews
۴
(۱)

محمدرضا خردمندان کارگردان انیمیشن با اشاره به اینکه انیمیشن «آنتراکت» به کارگردانی وی در بازار فیلم جشنواره کن ارائه می شود، گفت: این فیلم، یک انیمیشن کوتاه با مدت زمان ۵دقیقه است که به صورت سه بعدیساخته شده است.

 

وی ادامه داد: موضوع انیمیشن «آنتراکت» درباره ادعایی است که یک سرباز رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه داشته است. این سرباز که یک تک تیرانداز است، ادعا کرده بود ۱۳کودک فلسطینی را در یک روز مورد هدف گلوله قرار داده و کشته است.

این کارگردان درباره روند ساخت اثر توضیح داد: کارگردانی این انیمیشن که یک سال به طول انجامید برعهده من بود و تهیه کنندگی آن را محمدرضا شفاه انجام داد. کارگردانی هنری و فنی کار برعهده بهزاد رجبی‌پور بود و «آنتراکت» محصول باشگاه فیلم سوره است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نام «آنتراکت» را برای این اثر انتخاب کرد، تاکید کرد: این انیمیشن بین دو قطعه موسیقی روایت می شود، به همین دلیل نام آن را «آنتراکت» گذاشتیم.

این نویسنده و کارگردان توضیح داد: ساخت این اثر تازه به پایان رسیده است و حوزه هنری مسئولیت پخش آن را برعهده دارد. البته این نگرانی وجود دارد با توجه به اینکه «آنتراکت» شناسنامه دار است و بر اساس یک ادعای واقعی شکل گرفته با بی مهری هایی در فضای بین المللی روبه‌رو شود.

خردمندان در پایان گفت: این انیمیشن برای مخاطب بین الملل و مخاطبانی که با سانسور اخبار مواجه است، ساخته شده و امیدوارم به دست آن دسته از مخاطبان ما که در خارج از کشور هستند، برسد.

مطالعه کنید:  دامین باتای ابزاری جدید برای رندر منتشر کرد

 

انیمیشن کوتاه «آنتراکت» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان از تازه ترین محصولات باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است. باشگاه فیلم سوره به همراه این اثر، ۶فیلم کوتاه دیگر خود را برای معرفی در بازار جهانی به کن راهی کرده است

«آنتراکت» برگرفته از «entract» کلمه ای فرانسوی و به معنای حدفاصل بین دو پرده موسیقی است. فیلم نیز در فاصله بین دو قطعه موسیقی روایت می شود. ایده آنتراکت برگرفته از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ ۲۰۱۴غزه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ادعا کرد در یک روز توانسته ۱۳کودک فلسطینی را هدف قرار دهد.

منبع: مهر

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

1 + 7 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.