آموزشاخبارمقالات

انیمیشن برای تازه کارها: چطور دویدن کاراکتر را انیمیت کنیم

8.4Kviews
۳٫۸
(۱۶)

انیمیشن برای تازه کارها: چطور دویدن کاراکتر را انیمیت کنیم.


راه رفتن و دویدن همواره یک چالش برای انیماتور است، اما کار بسیار لذت بخشی برای انیمیت کردن است.

در این آموزش ما چرخه دویدن کاراکتر را بررسی خواهیم کرد. در این مورد کاراکتر به صورت درجا به دویدن ادامه می دهد. اگر این چرخه دویدن را بخواهیم به یک فیلم منتقل کنیم، عکس که پشت کاراکتر قرار می گیرد از راست به چپ حرکت خواهد کرد. راه رفتن و دویدن همواره یک چالش برای انیماتور است، اما کار بسیار لذت بخشی برای انیمیت کردن است.

 

انیمیت کاراکتر

گام اول

با خطوط راه نمای کف شروع کنید. همچون در انیمیت راه رفتن که ما خطوط کف را برای کاراکتر خود کشیدیم تا موقعیت پاها را در کادر خود در نظر داشته باشیم.

 

دویدن تقریبا همانند انیمیت راه رفتن است. وقتی کاراکتر راه می رود، سر او معمولا وقتی که پاهای او در حال عبور از هم است در بالاترین موقعیت قرار دارد. سپس کاراکتر با گام برداشتن به پوز بعدی منتقل می شود.

 

وقتی کاراکتر در حال دویدن است، هر دو پای او از زمین جدا می شود، در حالی که در راه رفتن همواره یک پای او با زمین در تماس است.

 

گام دوم

در اولین طراحی با پوزی شروع می کنیم که پاشنه با زمین تماس دارد.

در این طراحی بسیار کلی عمل می کنیم و طرح خودمان را با خطوط نه چندان دقیق به پیش می بریم. بهتر است که انیمیت دست ها را بعدا انجام دهیم و الان روی پاها و بدن تمرکز کنیم. اول تمرکز خودمان را بر روی پا داشته باشیم و سپس به روی دست ها فکر خواهیم کرد. ما در این آموزش انیمیت مستقیم را به جای انجام پوز ها و فریم های میانی انجام می دهیم.

 

گام سوم

پا در این طراحی به روی زمین قرار دهید، این پا به صورت کامل با زمین تماس خواهد داشت. پایی که به ما نزدیک است (پای راست کاراکتر) سپس او شروع به جلو آمدن می کند. توجه کنید که پای راست او زمانی که او به سمت جلو می آید به صورت همپوشانی (اوورلب) با پای چپ کاراکتر است.

مطالعه کنید:  انیمیشن تلویزیونی چگونه ساخته می شود؟ (قسمت دوم)

 

گام چهارم

بیایید طراحی شماره ۳ ار انجام دهیم. زمانی که ما یک چرخه دویدن را به صورت درجا انیمیت می کنیم، پای چپ که کاملا با زمین تماس دارد به سمت عقب سر می خورد در حالی که پای نزدیک تر به ما به سمت جلو می رود.

 

گام پنجم

در طراحی ۴، پای مورد نظر به سمت جلو می آید.

 

در این اسلاید، ما چهار طراحی اول خودمان را همپوشانی کرده ایم و شما قادر خواهید بود ببینید که چطور این طراحی ها در مجاورت هم برای طراحی های دیگر قرار می گیرند. چهار طراحی اول به رنگ سیاه هستند: دقت کنید که پایی که بر روی زمین است چطور به سمت عقب کشیده می شود. این کار به ما دویدن کاراکتر در یک محل را به ما منتقل می کند. در یک فیلم و یا یک ویدیو، به احتمال زیاد عکس پشت سر کاراکتر که حرکت می کند به تصویر اضافه خواهد شد.

 

گام ششم

در طراحی پنجم، کاراکتر ما از زمین جدا می شود! هر دو پای او از زمین کنده خواهد شد.

 

دقت کنید که در طراحی شماره ۵، کاراکتر نسبت به طراحی ۶ بالاتر است.

 

گام هفتم

در طراحی ۶، کاراکتر همچنان در هوا است. کاراکتر به صورت اجتناب ناپذیری به سمت زمین حرکت می کند.

 

گام هشتم

در طراحی ۷، پای کاراکتر اولین تماس را با زمین دارد، پاشنه او در ابتدا. الان ما همین حرکت هایی که انیمیت کردیم را دوباره انجام می دهیم منتها این بار با پای چپ کاراکتر.

 

گام نهم

پایی که به زمین برخورد کرد به صورت آرام و محکم بر روی زمین قرار می گیرد. هر طراحی را به گونه ای انجام دهید که تعادل در آن حس شود، و در غیر اینصورت کاراکتر ما به گونه ای به نظر می رسد که در حال سقوط است و ما مسلما این را نمی خواهیم.

 

گام دهم

در این طراحی پایی که از ما دور است به سمت جلو می آید همچون پای راستی که انیمیت کردیم و از این پا می گذرد. به صورت ساده کار طراحی خود را انجام دهید و نگران این نباشید که پاها حتما به صورت مشخصی در بیاید که مشخص باشد چگونه پای پشتی تکیه گاه بدن کاراکتر است.

مطالعه کنید:  10 گام ساده تا پیدا کردن موضوعات جالب و خنده دار برای کشیدن و طراحی

 

گام یازدهم

کاراکتر را از زمین جدا کنید! در طراحی ۱۰، پا فشار می آورد و کاراکتر بالا تر می آید. ما این حرکت را همانگونه که برای پای راست انجام دادیم برای این پا نیز انجام می دهیم.

 

گام دوازدهم

همچون طراحی که قبلا کردیم در این طراحی (۱۱) پاهای کاراکتر از زمین جدا می شوند.

 

گام سیزدهم

کاراکتر همچنان در هوا است، و در طراحی ۱۲ کاراکتر به آرامی به سمت پایین می آید. و الان با وصل شدن این طراحی به طراحی شماره ۱ کار چرخه ما تقریبا به اتمام رسیده است. آفرین!

 

شما تا اینجای کار را به سختی انجام داده اید. بیاید به نتیجه کار نگاهی بیندازیم. عالی است!

 

ما پای نزدیک تر را قرمز می کنیم تا شما به صورت واضح تری ببینید که ارتباط این پا با دیگری را چگونه است.

 

 

انیمیت دست ها

در انیمت دویدن، معمولا دست راست زمانی به جلو می آید که پای چپ نیز به جلو آمده است، و سپس زمانی که پای راست به سمت جلو می آید دست چپ نیز هماهنگ با این دست به سمت جلو می آید.

گام اول

بیایید کارمان را با اضافه کردن دست ها شروع کنیم. به خاطر داشته باشید پایی که از ما دور است در جلو قرار دارد، و دستی که به ما نزدیک تر است آن هم در جلو قرار دارد. پایی که به ما نزدیک است در عقب قرار دارد و دستی که از ما دورتر است نیز به همین صورت.

درباره جزییات دقیق کار نگران نباشید حرکات را به صورت کلی و درست انجام دهید و سپس در باره جزییات دست به کار شوید. دست هایی که در اینجا طراحی کرده ایم بیشتر شبیه یک تکه چوب خشک است! و همین برای این فاز طراحی کافی است.

 

گام دوم

زمانی که پا ها در حال عبور از هم هستند دست ها نیز تقریبا در میانه قرار می گیرند.

 

گام سوم

دست چپ شروع به جلو آمدن می کند همزمان با پای راست که آن هم به جلو می آید. و همچنین دست مخالف و پای مخالف نیز به عقب می روند.

مطالعه کنید:  مدل سه بعدی آلبرت انیشتین; مدلسازی در مایا و زیبراش و رندر در آرنولد

 

گام چهارم

به همین صورت ادامه دهید و در نظر داشته باشید که چگونه دست و پای مخالف در حرکات با هم مچ می شوند.

 

گام پنجم

خوب است ادامه دهید. کار شما به صورت خوبی در حال پیشرفت است.

 

گام ششم

کار را با دست ها به اتمام برسانید.

 

 

عالی به نظر می رسد و بیایید ببینیم که انیمیت ما با دست ها چگونه شده است.

 

تمیز کاری و ریزه کاری

حالا باید خطوط اضافی را پاک کنیم و کار خودمان را یکدست تر کنیم و همچنین جزییات را اضافه کنیم. در این جا ما چشم کاراکتر را نیز اضافه می کنیم، اما این کار را با جزییات انجام نمی دهیم.

گام اول

 

گام دوم

ادامه دهید. از قلم مناسب برای خطوط بدن کاراکتر استفاده کنید. این خطوط نیاز ندارند که کامل و بی عیب باشند. به راحتی خطوط را اضافه کنید و از این کار لذت ببرید.

 

گام سوم

زمانی که کاراکتر می خواهد شروع به دویدن بکند سر او کمی به پایین حرکت می کند و ما این کار را بوسیله پایین آوردن چشمان او به اندازه کم انجام می دهیم.

 

گام چهارم

ما چشمان را کمی پایین تر می آوریم تا تاثیر بیشتری نسبت به حرکت داشته باشد.

 

گام پنجم

کار ما تقریبا به اتمام رسیده است. تمیز کاری را در همه فریم ها انجام دهید.

 

بسیار عالی، کار به خوبی به اتمام رسید!

ما در چندین گام توانستیم چرخه دویدن کاراکتر را به تصویر بکشیم و شما می توانید به این کار خودتان افتخار کنید. شما می توانید این کار را با چندین نوع مختلف کاراکتر و انواع مختلف استایل انجام دهید. طراحی کنید و از انیمیتی که انجام می دهید لذت ببرید و همچنان به انیمیت کردن ادامه دهید!

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۳٫۸ / ۵٫ ۱۶

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

9 + = 17

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.