اخبارانیمیشن ایران

انیمیشن «سلامی برای روح الله» سینمایی می شود

2.8Kviews
۰
(۰)

بهروز خندان دل کارگردان انیمیشن «سلامی برای روح الله» از ساخت قسمت جدید و سینمایی این انیمیشن خبر داد.

خندان دل در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: پیشنهادی از سوی حوزه هنری و موسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) دریافت کرده ام که قسمت دوم این انیمیشن را نیز بسازیم. البته ما در تلاش هستیم تا نسخه ای سینمایی با موضوع زندگی حضرت امام خمینی (ره) تولید کنیم.

وی اظهار داشت: اینگونه آثار نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب دارند تا فضای اکران مناسبی برایشان به وجود آید. جامعه ما تشنه مفاهیم انسانی و دینی است و فیلمسازان ما می توانند این مفاهیم را به جامعه ارائه دهند.

این کارگردان که فیلمش در جشنواره نماز و نیایش امسال حضور داشت اظهار داشت: برای پرداختن به یک انسان کامل و مضامین مختلف در ادیان الهی، سینما گزینه مناسبی است و یکی از این انسان های کامل امام خمینی (ره) است. من اعتقاد دارم ما قبل از اینکه فاصله زمانی مان از ایشان بیشتر شود باید سبک زندگی ایشان را به جهانیان معرفی کنیم.

وی افزود: من تلاش کردم تا در این انیمیشن این سبک تجربه نشده را انجام دهم و به سیره عملی امام خمینی (ره) بپردازم. در این فیلم به تأثیر عملی عبودیت و بندگی انسان پرداخته می شود.

وی در ادامه این بحث اضافه کرد: یکی از وظایف هنرمندان استفاده مناسب از ظرفیت رسانه در انتقال معنویت به جامعه است و برخی رویدادهای ارزشی می توانند  این حس هنرمندانه فیلمسازان را به جامعه انتقال دهند.

مطالعه کنید:  پروسه تولید انیمیشن در پیکسار

خندان دل در ادامه تصریح کرد: فاصله بین علم و عمل دینی یک چالش بزرگ است، از همین رو ساخت و تولید فیلم با محتویات دینی لازم و ضروری است. ما باید تأثیر فیلمها را در تک تک افراد جامعه شاهد باشیم و اگر این اتفاق رخ ندهد ما در واقع کار خاصی انجام نداده ایم

این کارگردان با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش در شهر قم افزود: برگزاری این جشنواره در این شهر در ایجاد امید به مراجع تأثیرگذاراست و از این رو ما باید در دو سالانه های بعدی شاهد آثار بهتری باشیم و هنرمندانی در این جشنواره حضور داشته باشند که دارای شناخت عمیقی از نماز و نیایش هستند. کمترین خروجی این جشنواره می تواند این باشد که به ما بگوید در حوزه هنری و مسائل دینی کجا هستیم و به کجا خواهیم رفت.

وی در پایان افزود: انیمیشن ساختاری دارد که در آن طراحی صحنه و ساخت مکان های مختلف هزینه کمتری نسبت به فیلمسازی دارد. در این کار یک ساختار استنادی مستندگونه داشتیم، نوفل لوشاتو را به تصویر کشیدیم و قصه ای روایت کردیم که مخاطبان مختلفی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

سینماپرس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

48 + = 58

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.