اخبار

انیمیشن سه بعدی زندگی «بلال» در دبی ساخته می‌شود

4.31Kviews
۰
(۰)

 

انیمیشن سینمایی «بلال» براساس زندگینامه بلال حبشی با همکاری عوامل فیلم‌ «ارباب حلقه‌ها» در دبی ساخته می‌شود.

انیمیشن سینمایی «بلال» به کارگردانی «خرم الوی»، از سینمای پاکستان و به نویسندگی و تهیه‌کنندگی «ایمن جمال» از سینمای عربستان در دبی در حال ساخت است.

این انیمیشن سه بعدی براساس زندگی واقعی «بلال بن رباح» مشهور به «بلال حبشی»، یکی از یاران نزدیک پیامبر اکرم ساخته می‌شود.

در این انیمیشن «آدواله اکینویه آباجه»، بازیگر متولد لندن نقش «بلال» را بازی می‌کند.

استودیوی عربستانی  «باراجون» واقع در دبی که سازنده این پروژه سینمایی است اعلام کرده که ساخت این انیمیشن تاکنون ۸ سال به طول انجامیده و هم‌اکنون رو به اتمام است.

بنا به ادعای این استودیوی،برای ساخت انیمیشن «بلال» از حداقل ۸۰ نفر از متخصصین جلوه‌های ویژه و انیماتور که در ساخت فیلم‌هایی چون «شرک»، «ارباب حلقه‌ها» و «300» همکاری داشته‌اند، دعوت به همکاری کردیم که برخی از آنها برای اولین بار بود که به دبی سفر می‌کردند و تنها برای ساخت این انیمیشن به دبی آمدند، تیم بسیاری قویی تشکیل دادیم، باید بگویم که تاکنون انیمیشنی با این کیفیت در منطقه ساخته نشده است.

سخنگوی این استودیو گفت: برای ساخت این فیلم از محققان و مورخان دانشگاهی زیادی دعوت به همکاری کردیم برای تصویر هر یک از شخصیت‌های فیلم از ۱۷ منبع مختلف تاریخی طی بیش از ۶ ماه تحقیق کردیم و تمامی شخصیت‌ها کاملا مبتنی بر مستندات نه براساس تصور و خیالپردازی تصویر شده‌اند.همچنین برای طراحی لباس‌ها و دیگر ابزارهای موجود در صحنه و همچنین صحنه‌ آرایی بیش از ۵ هزار ساعت تحقیق و کنکاش کردیم و از این بابت به خود می‌بالیم.

مطالعه کنید:  10 گام ساده تا پیدا کردن موضوعات جالب و خنده دار برای کشیدن و طراحی

انیمیشن بلال به زبان انگلیسی ساخته شده و دوبلور فیلم‌های هالیوودی «گمشده»، «آنی» و … صداپیشگی آن را به عهده دارند.

«آدواله اکینویه آباجه»، بازیگر نقش بلال در باره این فیلم گفت: این فیلم داستان یک سوپرقهرمان واقعی است، یک برده آفریقایی تبار که هزار سال پیش از این در عربستان فروخته می‌شود و همواره در جستجوی آزادی است.

«آباجه» افزود: بلال می‌تواند الهام بخش نسل‌های مختلف باشد، ما داستان او را هزار سال پس از او بازگو می‌کنیم.

بنا بر این گزارش، این فیلم ۱۰۵ دقیقه‌ای هم‌اکنون در مرحله پس از تولید است و قرار است نیمه دوم سال میلادی جاری (۲۰۱۵) به نمایش درآید.

«بلال بن رباح» معروف به «بلال حبشی» بین سال‌های ۵۷۸ تا ۵۸۲ میلادی در مکّه متولّد شد. او برده «امیّه پسر خلف» بود که پس از آن که اسلام آورد امیّه به شدت او را شکنجه و آزار می‌داد.  ابوبکر، بلال را خرید و آزاد کرد. او در سال ۶۲۲ میلادی، به مدینه هجرت کرد و از آن پس در تمام جنگ‌ها در سپاه اسلام می‌جنگید. او در جنگ بدر، ارباب سابقش «امیّه پسر خلف» را کشت. بلال هم چنین در جنگ احد، خندق، بنی مصطلق و تبوک حضور داشت.

منبع: فارس

تماشا کنید: تریلر انیمیشن «بلال»

Download Link HD

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.