اخبارکلیپ

انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter

1.54Kviews
۰
(۰)

انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter اثری با معنی و مفهوم است که در پس ظاهر زیبایش، داستانی عمیق و تاثیر‌گذار را روایت می‌کند.

 

لینک دانلود ویدیو با کیفیت HD 

در طول تاریخ بار‌ها افرادی برای دستیابی به اهداف خود راه و روش‌های متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. برخی برای گسترش قلمروی خود به جنگ افروزی پرداختند و برخی دیگر برای آزادی مردم خود دست به انقلاب زد‌ه‌اند. اما وجه اشتراک هر دوی آن‌ها مواردی است که در هر دو حالت از دست خواهند رفت. خانواده‌های بسیاری عضوی را که داوطلبانه یا به اجبار در جنگ یا انقلاب شرکت کرده، از دست داده‌اند. در نقطه مقابل این حالت، اشخاصی قرار دارند که با هدف ثروت و پیمودن راه صد ساله در عرض یک شب، خانه و خانواده را ترک می‌کنند و ظلمی را که در حق نزدیکانشان می‌کنند نادیده می‌گیرند. انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter داستان چنین فردی را روایت می‌کند.

 

این اثر در کلبه‌ای ساده در دل جنگل جریان دارد. نیکولاس، راوی داستان، کیمیا‌گری است که سال‌ها برای ساخت دستگاه تبدیل فلزات به طلا تلاش کرده و در این راه خانواده خود را از یاد برده است. در نهایت نیکولاس به این هدف دست می‌یابد و برای استفاده از آن باید هزینه‌ای گزاف بپردازد؛ دستگاه با استفاده از خاطرات کار می‌کند. وریدین مدت‌ها پیش خانه را ترک کرده و اکنون پس از مرگ پدرش به محل زندگی کودکی‌اش باز‌گشته است. نیکولاس برای پسرش با‌ارزش‌ترین خاطراتش را به یادگار گذاشته است، خاطراتی که به وریدین درس زندگی خواهند داد

مطالعه کنید:  راز های انیمیشن: حس افتادن

 

انیمیشن کوتاه نامه کیمیا‌گر محصول استودیو Pixel Veil است که ساخت انیمیشن کوتاه Toumai را در کار‌نامه دارد. سکان این اثر را کارلوس استیونز، از کارگردانان با‌سابقه تبلیغات تلویزیونی که پیش از این با برند‌های مشهوری از جمله سونی، نت‌فلیکس و ایکس‌باکس همکاری داشته، در دست داشته است. یکی از ویژگی‌های اصلی انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter، کار‌گردانی مثال‌زدنی انیمیشن است. کارلوس استیونز در عین ساده نگه داشتن اثر در مواردی از جمله لوکیشن و شخصیت‌ها، از تمامی فرصت‌هایی که جهان انیمیشن در اختیار او قرار می‌دهد، به خوبی استفاده کرده و با به‌کارگیری عناصر خیالی و نما‌دین در روایت، داستانی کلیشه‌ای را به تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و بی‌نهایت لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

 

مکان‌های به نمایش درآمده در انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter کم‌تعداد اما با جزئیات کامل، زیبا و واقع‌گرایانه هستند. محیط‌های اصلی انیمیشن که عبارتند از جنگل بیرون خانه، محیط داخل خانه و دریا همگی با نهایت دقت و ظرافت طراحی و ساخته شده‌اند. بخش اعظم اثر مربوط به باز‌خوانی با‌ارزش‌ترین خاطرات نیکولاس و نمایش روند تبدیل شدن فلز به طلا است. با شروع به کار دستگاه، داستان زندگی نیکولاس نیز آغاز می‌شود و وریدین بیش از پیش با درون پر آشوب پدرش و نیت‌های او آشنا می‌شود. در هر یک از بخش‌های مختلف دستگاه خاطره‌ای متفاوت روایت می‌شود. برای مثال، رابطه بین نیکولاس و پسرش و وا‌کنش وریدین در تقابل با خود‌خواهی پدرش قابل مشاهده است. نور‌پردازی و حرکت‌های حساب‌شده دور‌بین به همراه نمایش لحظه‌هایی که در مکان و زمان متفاوتی از روند اصلی رخ می‌دهند، ارزش اثر را چه در بخش فنی و چه در بخش هنری بالا می‌برد. اتفاقات در جریان که به سرعت به نمایش در می‌آیند چنان در‌گیر کننده و هیجان‌انگیز هستند که مخاطب عملا گذر زمان را حس نمی‌کند و تنها در پایان است که ریتم کمی کند می‌شود. بدون شک برگ برنده انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter روایت خاص و تازه است. بدنه اصلی اثر را نمایش دو‌گانه گذشته و حال تشکیل می‌دهد که اگر از شیوه‌‌های دیگر مانند فلش‌بک در تمام مدت اثر استفاده می‌شد، مطمئنا این انیمیشن در زمره آثار تکراری قرار می‌گرفت.

مطالعه کنید:  «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2» ساخته شد

 

شخصیت‌های انسان که در طراحی چهره آن‌ها تمامی المان‌های لازم لحاظ شده، این فرصت را به سازندگان داده است که واکنش‌هایی واقعی از شخصیت‌ها در‌یافت کنند. وریدین شخصیتی است که در بخش اعظم اثر حضور دارد و حس‌های مختلفی را بروز می‌دهد. او پیش از ورود به خانه نیکولاس حس عصبانیت، پس از ورود حس شگفت‌زدگی و نهایتا شادی را با حالت‌های چهره‌اش به نمایش می‌گذارد. با وجود اینکه وریدین در تمام طول انیمیشن صامت است، اما انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter دارای دو راوی است. راوی اول نیکولاس با صداپیشگی جان هرت (بازیگر فیلم V for Vendetta) و راوی دوم دختر وریدین با صدا‌پیشگی الوییس وب (بازیگر Cinderella) است. قطعه‌های موسیقی گوش‌نوازی که توسط میکائیل ساندگرن ساخته شده‌اند در هما‌هنگی کامل با فعل و انفعالات داستانی هستند و جلوه‌های صوتی بیش از پیش اثر را به واقعیت نزدیک می‌کند.

اهداف نقش بسیار بزرگی در زندگی افراد دارد و مهم‌ترین عامل در جهت‌دهی اعمال و افکار اشخاص است. با این حال، گاهی اوقات این محرک تا اندازه‌ای قدرت می‌گیرد که در نبرد با جنبه‌های مهم حیات فردی از جمله خانواده قرار می‌گیرد. در این حالت است که فرد با فراموش کردن گذشته‌اش قدم به سوی موفقیت‌های آینده بر‌می‌دارد، اما موفقیت زمانی معنا پیدا می‌کند که بتوان آن را با دیگران تقسیم کرد. دستاورد نیکولاس بسیار مهم و اعجاب‌انگیز است؛ دستاوردی که به تنهایی و با از بین بردن زندگی نسل آینده انجام شد. با وجود اینکه او نتوانست در زمان حیاتش اشتباهاتش را جبران کند، اما نامه‌اش موفق به انجام آن شد. انیمیشن کوتاه The Alchemist’s Letter در سه فستیوال Raindance ،SIGGRAPH و Woodstock نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن بوده است.

مطالعه کنید:  چگونه موسسات رسانه دیجیتال بابت فیلم پرده‌ای از مردم پول می‌گیرد

 

منبع: zoomg

خانه انیمیشن

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

64 + = 67

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.