اخبار

اولین کارگردان زن در استودیوی انیمیشن شرکت دیسنی

4.7Kviews
۴٫۵
(۲)

اقتباسی جدید از ملکه برفها، قصه معروف هانس کریستیان آندرسن به نام «یخ زده» روی پرده سینما می آید.

فیلم انیمیشن«یخزده» داستان آنای نترس و کریستف، همراه با آدم برفی بامزه ای به نام اولاف در یک سفر حماسی به ناحیه ای شبیه اورست است. آنا در جستجوی خواهرش السا است که در یک امپراطوری یخزده گرفتار شده است.

فیلم «یخزده» هفته گذشته برای اولین بار در یکی از تماشاخانه های قدیمی هالیوود در لس آنجلس اکران شد. این فیلم محصول استودیوی انیمیشن شرکت والت دیسنی است و این اولین باری است که یک زن یکی از محصولات این استودیو را کارگردانی کرده است.

جنیفر لی نویسنده و کارگردان «یخزده» در باره این اولین فیلم این شرکت به کارگردانی یک زن می گوید: «من خیلی خوشحال بودم که اولین زن هستم، فکر می کنم زنهای بیشتری به دنیای انیمیشن وارد می شود و تنوع و اصالت بیشتری با خودشان می آورند. من از شخصیت های فیلم راضی ام، خیلی عادی و در عین حال الهام بخش هستند

فیلم «یخ زده» با همه پنجاه و دو فیلم قصه های شاه پریان که شرکت دیسنی تا به حال ساخته، یک تفاوت دیگر هم دارد. این قصه نه یک شاهزاده بلکه دو شاهزاده خانم به نام های آنا و السا دارد، که رو در روی هم و با هم حضور دارند.

کریستن بل، در نقش آنا خواهر کوچکتر حرف می زند. او نظرش را درباره جنیفر لی اولین کارگردان زن انیمیشن اینطور بیان می کند: «جنیفر از زاویه دید یک زن، نگاه کاملا روشن و مشخصی دارد. احساس می کردم در پیدا کردن شخصیت آنا با هم هماهنگی داشتیم. من نمی خواستتم آنا همیشه یک شخصیت خوب و بی عیب و نقص باشد. می خواستیم شخصیتی معمولی بیافرینیم، مثل زمانیکه خودم یک دختر کوچک بودم

مطالعه کنید:  پشت صحنه ساخت استاپ موشن شان د شیپ ۲۰۱۵

فیلم یخزده، انیمیشن جدید محصول والت دیسنی در آستانه کریسمس، بتدریج در ماه های نوامبر و دسامبر در اروپا هم اکران می شود.

یورو نیوز

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

14 + = 24

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.