اخبارانیمیشن ایران

اکران انیمیشن تهران ۱۵۰۰ به تعویق افتاد

6.34Kviews
۰
(۰)

tehran 1500

اکران انیمیشن تهران ۱۵۰۰ بار دیگر به دلیل مشکلات و اختلافات ایجاد شده بین شورای صنفی و حوزه هنری به تعویق افتاد و علاقه مندان به انیمیشن باید تا نوروز ۱۳۹۲ در انتظار اکران این فیلم بمانند.

محمد ابوالحسنی تهیه کننده انیمشین سینمایی تهران ۱۵۰۰ در گفتگو با خبرنگار خانه انیمیشن با بیان این مطلب گفت : اکران انیمیشن تهران ۱۵۰۰ به دلیل عدم واگذاری حواله اکران توسط شورای صنفی نمایش در سرگروه سینما آزادی لغو شده است.

سینما آزادی، دیگر سینمای سرگروه در اکران تهران ۱۵۰۰ نخواهد بود

محمد ابوالحسنی تهریه کننده تهران 1500وی با بیان اینکه گروه سازنده فیلم آماده اکران این انیمیشن در ۱۵ آذرماه بودند ، افزود : من به عنوان تهیه کننده با سینما آزادی به عنوان سینمای سرگروه قرارداد بسته بودم ، اما با توجه به اختلافات پیش آمده بین شورای صنفی و حوزه هنری، سینما آزادی نمی تواند به عنوان سینمای سرگروه باشد.

ابوالحسنی در ادامه صحبت های خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در اعلام سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت : امیدوار بودیم در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار ایرانی نامگذاری شده است، تهران ۱۵۰۰ را که نمونه ای از تلاش هنرمندان و دست اندرکاران ایرانی در هنر انیمیشن است، اکران کنیم که اکنون به دلیل از سرگیری اختلافات حوزه هنری و شورای صنفی این امکان فراهم نشده است.

وی درباره زمان طولانی شدن تولید انیمیشن گفت : تولید انیمیشن تهران ۱۵۰۰ چهار سال طول کشید و با توجه به اینکه این انیمیشن نخستین انیمیشن سینمایی به شکل حرفه ای است، این زمان طولانی نیست. در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی تولید انیمیشن های سینمایی دو تا  دو و نیم سال طول می کشد. قطع به یقین در سال های آینده شاهد کمتر شدن سالهای ساخت انیمیشن خواهیم بود.

مطالعه کنید:  انصراف «فهرست مقدس» از هجدهمین جشن خانه سینما

اکران ۱۰۰ درصدی تهران ۱۵۰۰ در نوروز ۹۲

این تهیه کننده درباره زمان دقیق اکران انیمیشن تهران ۱۵۰۰ توضیح داد : در جلسه ای که روز گذشته ( دوشنبه ۱۳ آذرماه) با علی سرتیپی پخش کننده این فیلم داشته، قرا شده به صورت ۱۰۰ درصد در نوروز ۹۲ این فیلم با تبلیغات بالا و گسترده اکران شود.

وی درباره اینکه آیا در صورت ادامه یافتن اختلافات حوزه هنری و شورای صنفی تکلیف اکران این فیلم در ایام نوروز چه می شود ، گفت : قرار شده است که دیگر سینما آزادی به عنوان سینمای سرگروه نباشد. ضمن آنکه از همه ظرفیت‌های اکران در تهران و شهرستان استفاده خواهیم کرد و در نهایت امیدوارم با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شوند.

داستان “تهران ۱۵۰۰” به کارگردانی بهرام عظیمی درباره پیرمردی است به نام اکبر با بازی مهران مدیری که ۱۶۰ سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه‌اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می‌خواند می‌خواهد به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی‌بر اینکه او در دهه ۱۳۶۰ در نمایش‌های سیاه بازی حضور داشته است.

اکبر این گواهی را می‌خواهد برای اینکه آرزوی او این است که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود. نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسرهای شهر تهران در چند دهه بعد می‌شود و یک راننده تاکسی جوان با بازی بهرام رادان هم گرفتار عشق این خانم می‌شود.

همکاری بین المللی ضرورتی برای تولید انیمیشن های کیفی

ابوالحسنی در بخش دیگر گفتگوی خود با سایت خانه انیمیشن درباره وضعیت هنر- صنعت انیمیشن ایران در جایگاه بین المللی گفت : ایران از نظر تولید انیمیشن با کیفیت مشکل خاصی ندارد و در صورتیکه امکانات و تجهیزات کافی در اختیار داشته باشد، می تواند دست به تولید انیمیش هایی بزند که در رقابت جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

مطالعه کنید:  تریلر جدید بازی War Thunder

تهیه کننده انیمیشن تهران ۱۵۰۰ ادامه داد : البته با توجه به اینکه انیمیشن ایران در ابتدای راه است و با توجه به اینکه بسیاری از اصول بین المللی همچون بازاریابی را نمی داند، بهتر است در کارهای ابتدایی به صورت مشترک با دیگر کشورها دست به تولید مشترک بزند و پس از آن می تواند به صورت مستقل کارهای بین المللی حرفه ای تولید کند.

 تیزر انیمیشن تهران ۱۵۰۰ را ببینید :

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

1 Comment

Leave a Response

2 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.