اخبارانیمیشن ایران

بانک ایده برای انیمیشن‌های با موضوع مقاومت ایجاد می‌شود

2.52Kviews
۰
(۰)

دبیر بخش انیمیشن سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با ابراز امیدواری نسبت به ثبات این رویداد فرهنگی گفت: جشنواره هنر مقاومت مانند موجود زنده‌ای است که رشد می‌کند و کامل‌تر می‌شود و با کسب تجربه و شناسایی هنرمندان در بخش انیمیشن، نقش مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت دارد.

علیرضا گلپایگانی با اشاره به مخاطب بین‌المللی انیمیشن‌های ایرانی اظهار داشت: انیمیشن‌های با موضوع مقاومت موفق شدند در جشنواره‌های خارج از کشور شرکت کنند و به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند که متاسفانه پوشش رسانه‌ای داده نشد.

به عنوان مثال انیمیشن ایرانی «تونل» در صحنه بین‌المللی موفق بود و در جشنواره‌های معتبر جهانی حضور داشت.

جشنواره هنر مقاومت گام بزرگی در معرفی هنرمندان و آثارشان در حوزه انیمیشن با موضوع مقاومت برداشته است.

این انیماتور با سابقه کشورمان با اشاره به اهداف جشنواره هنر مقاومت گفت: در همان دوره اول برگزاری جشنواره، دوستان برگزار کننده اهداف بسیار وسیعی را برای این جشنواره در نظر گرفتند.

این وسعت تردیدهایی در موفقیت جشنواره در کوتاه مدت ایجاد کرده بود. اما خوشبختانه حرکت جشنواره در مسیر رسیدن به این اهداف بسیار امیدوار کننده است.

او با بیان اینکه «مقاومت» مفهومی فراتر از یک جشنواره دارد و در طول حیات بشری جاری بوده است، افزود: «در سال‌های اخیر تحولات مهمی در کشورهای منطقه رخ داد و گویی وقایع زودتر از پیش‌بینی آثار هنری اتفاق افتادند.

بسیاری از ایده‌هایی که در آثار رسیده به جشنواره هنر مقاومت وجود داشت، از انقلاب در کشورهایی مانند لیبی، مصر و تونس الهام گرفته بودند.

مطالعه کنید:  دو کلمه وحشتناک برای استودیو های هالیوودی: فیلم انیمیشن

در حالی که هنرمند باید جلوتر از جامعه خود حرکت کند. اکنون هنرمندان باید در آثار هنری خودشان این رخدادها و اهداف‌شان را انعکاس دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر با اشاره به فرایند طولانی ساخت انیمیشن گفت: «در این رشته مهلت بیشتری به هنرمندان دادیم، چون ساخت یک انیمیشن کوتاه گاهی بین یک تا دو سال زمان می‌برد.

با این حال بر اساس آثاری که تا به حال به دبیرخانه جشنواره رسیده، می‌توان گفت که تولید انیمیشن با موضوع مقاومت در کشور نسبت به دو دوره گذشته رشد داشته است.

از چندین کشور خارجی هم آثار خوبی به ما رسیده که برای سومین دوره جشنواره بسیار قابل ملاحظه است.

گلپایگانی با تاکید بر این که جامعه انیمیشن ایران حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد، اضافه کرد: «برای پیشرفت هر چه بیشتر جشنواره و ترویج مفهوم مقاومت در ساخت انیمیشن، اقداماتی نظیر دعوت از هنرمندان برگزیده دوره های قبل و ایجاد بانک ایده برای انیمیشن بسیار کارساز است. در این زمینه جشنواره هنر مقاومت فعال خواهد بود.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت آذر ماه امسال توسط بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در ۱۲ رشته گوناگون برگزار می‌شود.

همشهری آنلاین

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

7 + 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.