اخبارانیمیشن ایران

برای پیشرفت انیمیشن در کشور ، ما نیاز به شرکت های انیمیشن داریم تا گروه های انیمیشن

3.27Kviews
۱
(۱)

مدیر شرکت سینمایی یار مشهد گفت: در گروه های تولید کننده انیمیشن هنرمندان مجبورند کارهایی بیشتر از وظیفه خود انجام دهند  ( طرح نویسی ، بازاریابی ، برنامه ریزی ، مدیریت مالی و … ) اما در  شرکت، هر شخص در جایگاه تخصصی خود قرار می گیرد و باعث بازدهی بیشتری می شود.

 

حمیدرضا ایزدی، مدیر شرکت سینمایی یار در گفت و گو با خبرنگار خانه انیمیشن در خصوص نحوه ی شکل گیری این شرکت گفت: ساختار این شرکت از سال ۸۶ شکل گرفته است، گروهی توانمند از جمله آقایان کوهستانی، پرهیزگار، هادلی و.. که در مسجد امام حسین (علیه السلام) واقع در مشهد فعالیت فرهنگی و هنری انجام میدادند، تصمیم به ثبت شرکت سینمایی یار گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه در فضای انیمیشنِ ایران شاهد رکود هستیم، و همچنین سرمایه ی تولید انیمیشنِ سه بعدی بسیار بالاست،و از طرفی تجربه های کیفی در پروژه های کوچک منطقی تر است، به همین دلیل ساخت انیمیشن های کوتاه مفهومی در اولویت تولیدات شرکت یار قرار گرفت . بیشتر این تولیدات با موضوع بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، وحدت، جمعیت، سبک زندگی و… می باشد.

ایزدی در رابطه با تولیدات شرکت سینمایی یار بیان کرد: بدیهی است که به دنبال بهبود کیفیت بصری در آثارمان هستیم اما باتوجه به مفهومی بودن تولیدات، انتخاب ایده و موضوع از جایگاه ویژه ای در مجموعه برخوردار است.

کارگردان انیمیشن های داستانی شرکت سینمایی یار اظهار داشت: این شرکت تا به امروز بیش از ۵۰ انیمیشن در موضوعات مختلف و تکینک های متنوع ؛ ۴ مستند در رابطه با زیارت امام رضا (علیه السلام) و راهیان نور؛ ۵ ویدئو کوتاه در رابطه با اخلاق حسنه با والدین و خانواده؛ و تعداد زیادی تیزر و جلوه های ویژه و… تولید کرده است. 

مطالعه کنید:  کاراکتر های انیمیشن «در جست و جوی دوری» در دنیای واقعی

مدیر شرکت سینمایی یار در خصوص انیمیشن «میزبان خورشید» گفت: بیشتر تولیدات شرکت یار یک یا دو دقیقه ای است اما در این بین چندین کار نیمه بلند از جمله، انیمیشن ۳۰ دقیقه ای «میزبان خورشید» می توان نام برد که با همکاری آستان قدس رضوی ساخته شده و در سال گذشته توانست در بخش پویانمایی جشنواره رضوی مقام دوم را کسب کند.

این اثر داستان ورود حضرت رضا (علیه السلام) به شهر نیشابور است.

وی درباره فاخر ترین تولید شرکت سینمایی یار توضیح داد: «شکارچی شیر» انیمیشنی سه بعدی است که بر اساس شخصیت و زندگی حضرت حمزه(ص) در ۱۵ دقیقه به سفارش خانه انیمیشن ساخته شده است.

ایزدی در رابطه با جایگاه شرکت سینمایی یار بیان کرد: برای رسیدن به نقطه ی اوج در انیمیشن در حال تلاش هستیم تا در مقایسه با رقبا در جایگاه بالاتری قرار بگیریم. یکی از ویژگی های مهم مجموعه یار ، ساختار شرکتی آن است ؛ یعنی جمعی با هدف مشخص که در یک ساختار مشخص با برنامه ای مدون فعالیت می کند.

مدیر شرکت سینمایی یار در پایان به پیشنهادی برای پیشبرد هنر انیمیشن در شرایط فعلی کشور اشاره کرد:

شرایط اقتصادی انیمیشن در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد، لذا مجموعه ها بایستی جمع نیروهایشان را حتی در پایین ترین سطح گردش مالی حفظ کنند و از فروپاشی مجموعه جلوگیری کنند.

پیشنهاد میکنم مجموعه ها سیاست های خود را به گونه ای تنظیم کنند که به خروجی های کوچک و سریع  دست پیدا کنند.

محصولاتی که ایده خوبی دارد، تولید و فروش آن سریع انجام می شود،  از طرفی از کیفیت نسبی بالایی برخوردار است و تجربه های فراوانی را برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

مطالعه کنید:  «آقای پیبادی و شرمن» نفوذ آرام به مفاهیم خانوادگی

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۱ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

2 + 8 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.