اخبار

بررسی تبلت جدید وکام

10.1Kviews
۴٫۵
(۲)

تبلت وکام

زمانی که اوایل سال صفحه نمایش قلمدار ۲۴ اینچی کیفیت بالای سینتیک (Cintiq) ارائه شد تحت تاثیر اندازه ی صفحه ی نمایش دقت بالا و طراحی کلیدها و سرعت پاسخدهی آن قرار گرفتیم. چیزی که ایرادش محسوب می شد وزن آن و حرکت محدود آن از سمت زیرین بود .

حال شرکت وکام (Wacom) خط تولید جدید سینتیک را معرفی کرده که شامل جایگزینی برای ۲۱UX به نام ۲۲HD می باشد . ویژگیهای اولیه ی ۲۲HD مشابه ۲۴HD می باشد اما وزن طاقت فرسای آنرا نداشته و مانند ۲۱UX می تواند ۱۸۰ درجه به چپ یا راست بگردد. قیمت این محصول هم ۱۹۹۹ دلار است که ۶۰۰ دلار کمتر از ۲۴HD میباشد.

ویژگیهای فیزیکی و تنظیمات

۲۲HD درست از همان زمانی که از جعبه خارج می شود تفاوت خود را نشان میدهد: وزن این صفحه ۱۸٫۷ پوند است که یک سوم وزن کمر شکن ۶۳٫۸ صفحه ی ۲۴HD می باشد. ضخامت آن هم که ۵۵ میلیمتر است کمی از ۲۴HD کمتر می باشد.

با وجود آنکه بیرون آوردن ۲۴HD از جعبه کار دو نفر است (و امیدواریم زمانی که آن را نصب کردیم دیگر نیازی به جابجایی مجدد آن نباشد) ۲۲HD به راحتی تکان داده می شود.

نصب آسان : تنها نیاز دارید پایه را خارج کرده و صفحه را روی آن نصب کنید. لولاهای پایه امکان حرکت ۱۸۰ درجه ای به چپ و راست را میدهد. همچنین می توان با استفاده از مفصلهای کناری صفحه را به بالا و پایین متمایل نمود. این کارها با سرعت قابل انجام هستند و در کارتان وقفه نخواهند انداخت.

مطالعه کنید:  انیمیشن کوتاه Scrat:Spaced Out

قلم وکام

چیز دیگری که  22HD را از ۲۴HD جدا می کند دکمه هایش می باشد. در حالی که ۲۴HD تنها ۱۰ دکمه ی قابل تغییر دارد این صفحه ۱۶ کلید دارد یعنی در هر سمت ۸ کلید. این دکمه ها کار را بویژه برای طراحان سه بعدی که نیاز به دکمه های میانبر بیشتری دارند آسان می سازد.

چیزی که به نظرم وکام می توانست در این صفحه بهتر کند دکمه های لمسی است که با وجود آنکه در ۲۴HD میتوانستیم بدون بلند کردن انگشتان به اسکرول صفحه بپردازیم در این صفحه این امکان وجود ندارد و برای اسکرول باید انگشت را بالا و پایین برده، آن را بلند کرده و تا زمان رسیدن به نتیجه ی مطلوب این روند را تکرار کنیم.

با این وجود امکان تاچ (دکمه های لمسی) این صفحه نمایش در دیگر زمینه ها بهتر کار می کند و در جای مناسبی در پشت دستگاه قرار گرفته اند. محل آنها درست پشت دکمه های فعال کننده است که برای هر دکمه ی لمسی تا چهار تا می توانند باشند. بنابراین میتوانید به راحتی با انگشت شست خود دکمه های فعال کننده را تغییر دهید و با انگشت اشاره اسکرول را انجام دهید. کار با دکمه های لمسی بسیار راحت و لذت بخش است.

دقت تصویر و حساسیت قلم

وکومروشنی صفحه نمایش ۲۲HD که ۲۳۰ cd/m2 می باشد بسیار بیشتر از روشنی ۲۴HD است (۱۹۰ cd/m2) و با زاویه ی دید ۱۷۸ درجه ای مشکل خواهد بود فارغ از هر حالتی که ایستاده باشید تصویر را با شفافیت نبینید. با دقت تصویر ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل و با توانایی نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ میتوانید اطمینان داشته باشید تصاویر کاملاً شفاف دیده شوند. دقت رنگ بسیار خوب است اما برای کسانی که واقعاً رنگهای دقیقی میخواهند صفحه های ۲۴HD (با دقت ۹۲ درصد RGB) و ۲۴HD Touch (با دقت ۹۷ درصد RGB) مناسب تر هستند .

مطالعه کنید:  آرت بوک انیمیشن «6 ابر قهرمان»

همچنین قلم هم با توجه به داشتن ۲۰۴۸ سطح فشار و قابلیت خم شدن تا ۶۰ درجه بسیار طبیعی و خوب عمل می کند. (البته تغییری در مشخصات قلم رخ نداده است.)

تنها چیزی که  متوجه نمی شوم نگنجاندن کنترلهای حرکات دست می باشد که در ۲۴HD Touch گنجانده شده بود و در گذشته هم اعلام شده بود این صفحه نمایش هم آنها را خواهد داشت .

احتمالاً وکام برای پایین آوردن قیمت از کنترلهای حرکات دست صرف نظر کرده است. قیمت ۲۴HD Touch خیلی بالاست (۳۶۹۹ دلار یعنی ۱۱۰۰ دلار بالاتر از ۲۴HD) اما می توان انتظار داشت در آینده سینتیکی ببینیم که ضمن اینکه قیمت بالایی نداشته باشد حساب بانکی شما را هم خالی نکند!

نظر کلی:

بجز چند مشکل کوچک این صفحه نمایش قلمدار یکی از بهترین هایی است که تا به حال ساخته شده و شاید بهترین تبلت نقاشی موجود در بازار هم باشد. البته ۲۴HD هم دستگاه بسیار خوبی است اما مدل جدید وکام خیلی بهتر شده است. راحتی کار، ۴۵ پوند وزن کمتر، ۶ دکمه ی ExpressKeys اضافی و صفحه ی قابل چرخش از جمله ویژگیهای این صفحه نمایشند. همچنین ۶۰۰ دلار قیمت کمتر با توجه به از دست دادن دو اینچ و مقدار زیادی کاهش وزن منطقی به نظر می رسد.

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴٫۵ / ۵٫ ۲

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

3 Comments

  1. سلام.با توجه به یکدست نبودن و قیمت بالای محصول سینتیک وکوم در تهران "ایا شما فروشگاه خاصی رو سراغ دارید که ارزونتر از جاهای دیگه باشه؟من دنبال سینتیک وکوم ۲۲"اینچ هستم.خیلی از تجربه و دانشتون استفاده مفید بردم .ممنون و موفق باشید

  2. سلام ممنون از مطالب مفیدی که ارائه دادید
    منظور شما رو از کنترلهای حرکات دست دقیقا متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید

  3. سینتیک ۲۴ اینچ هم روی پایه مخصوص است که به راحتی در همه جهات، گردش دارد. قیمت هم خیلی مناسب تر شده است.
    البته الان دیگر سینتیک ۲۷ اینچ هم عرضه شده است.
    در پاسخ به آقا یا خانم معینی، من سالها است قلم هایم را از کارپردازان کامپیوتر تهیه کرده ام و راضی هستم.
    http://www.karpardazan.com

Leave a Response

11 + = 19

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.