اخبارمقالات

برنامه ریزی و پایپلاین تولید انیمیشن پیکسار در یک نگاه

3.06Kviews
۴
(۴)

فرآیند فیلمسازی پیکسار، یک فرایند طراحی، تکرار متناوب برنامه ریزی و اجرا است که همه این ها با محوریت قصه گویی انجام می شود

 برنامه ریزی و پایپلاین تولید انیمیشن پیکسار در یک نگاه

پروسه تولید انیمیشن کاری طولانی و پیچیده است. تولید یک فیلم انیمشین معمولی در پیکسار حدودا بین ۴ تا ۵ سال طول می کشد. فرآیند فیلمسازی پیکسار، یک فرایند طراحی، تکرار متناوب برنامه ریزی و اجرا است که همه این ها با محوریت قصه گویی انجام می شود.

استودیو انیمیشن پیکسارکه یک شرکت انیمیشن کامپیوتری آمریکایی است در سال ۱۹۸۶ توسط استیو جابز و ادوین کتمول بنیان نهاده شد. این شرکت که حول بخش گرافیک رایانه ‌ای لوکاس فیلم شکل گرفت، در کالیفرنیا قرار دارد. این بخش را جابز به یک سوم قیمت مشخص شده به مبلغ ۱۰ میلیون دلار از جرج لوکاس خرید.

پیکسار یک دهه بعد با ساخت انیمیشن «داستان اسباب‌ بازی» که با مشارکت والت دیزنی ساخته شد، معروف و موفق گردید.

در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۶ شرکت والت دیزنی خبر از توافقات صورت گرفته برای خرید پیکسار به قیمت ۷.۴ میلیارد دلار داد. شرکت پیکسار هم اکنون زیر مجموعه شرکت والت دیزنی است.

پروسه تولید انیمیشن بر پایه چند روش ساده است. فیلم ها به صورت بصری توسعه می یابند، منظور از توسعه دادن، گفتن داستان به صورت شیوه های بصری است نه بیان داستان با گفتن آن و به صورت صوتی. آن ها از روش ها و مهارت های قدیمی همچون طراحی، نقاشی، مجسمه سازی و قصه گویی در روند تولید خود استفاده می کنند.

مطالعه کنید:  12 نوع آرکیتایپ کاراکتر

پیکسار ایده های خود را به صورت آهسته ای گسترش می دهد، آن ها پروسه را بسیار تکرار می کنند و در هر تکرار چیز های با ارزش و خوبی را به داستان اضافه می کنند تا داستان شکل خوبی به خود بگیرد. آن ها به صورت تیمی و گروهی بر روی فیلم های خود کار می کنند. بخشی از این توانایی همکاری آن ها با هم ناشی از پروسه طراحی است که در آنجا یک سری تعاملات و تبادل اطلاعات، بین طراحان و انیماتور ها به صورت روزانه و روتین وجود دارد…

از شما دعوت می کنیم تا مقاله ای که قبلا با همین موضوع در سایت خانه انیمیشن منتشر شده است را مطالعه بفرمایید:

 

پروسه تولید انیمیشن در پیکسار

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۴

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 75 = 77

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.