اخبار

«بل و سباستین» در جشنواره فیلم رم

3.17Kviews
۰
(۰)

نسخه سینمایی از مجموعه تلویزیونی «بل و سباستین» در جشنواره فیلم رم به نمایش درآمد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، طرفداران مجموعه در جشنواره فیلم رم به زودی می‌توانند در سراسر جهان شاهد تماشای این فیلم بر پرده بزرگ نقره‌ای باشند.  
این مجموعه تلویزیونی که متعلق به دهه ۶۰ قرن بیستم است، به موضوع مورد علاقه نیکلاس ونیر بدل شد تا این موضوع سرشار از صحنه‌های طبیعت و زندگی با حیوانات را که در شهری کوچک در جریان جنگ جهانی دوم می‌گذرد، به فیلم سینمایی بدل کند. این مجموعه که اولین‌بار در سال ۱۹۶۵ در تلویزیون فرانسه پخش شد، توسط سیسیل اوبری (که در فیلم «رز سیاه» به کارگردانی هنری هاتاوی در کنار اورسون ولز و تیرون پاور بازی کرده بود) نوشته و کارگردانی شده بود.
اکنون ۵۰ سال پس از ساخته شدن این مجموعه، نیکلاس ونیر با همکاری ژولیت سالس و فابین سوارز قصه این فیلم را برای سینما نوشته‌اند. این بار موضوع اصلی بر حضور نازی‌ها و تلاش جنبش مقاومت که در کوه ها پنهان شده اند، متمرکز است.
این فیلم هم در فرانسه و هم در کشورهای دیگر با استقبال روبه‌رو شد و به زودی شبکه تلویزیونی بی.بی.سی نیز نسخه انگلیسی آن را پخش ‌می‌کند.
داستان این فیلم در دهکده‌ای واقع در کوه‌های آلپ می گذرد و بر زندگی پسر نوجوان یتیمی به نام سباستین متمرکز است که یک سگ بزرگ از نژاد کوهستانی پیرنه دارد و اسمش بل است. دوستی این دو به خلق مجموعه ای از ماجراهای جالب منتهی می شود.
هرچند حضور یک بچه و یک سگ ممکن است اندکی شبیه فیلم های دیسنی برای کودکان و نوجوانان باشد، اما گروه سازنده موفق شده اند فراتر از این عمل کنند.
نیکلاس ونیر در نقش کارگردان موفق شده است دوره‌ای را که یادآور حضور نازی‌ها در حکومت فرانسه و همکاری سران دولت با آنها بود با پس‌زمینه‌ای که بر طبیعت متمرکز است، روایت کند.
جشنواره فیلم رم که از ۸ دسامبر (جمعه ۱۷ آبان) شروع به کار کرده، امسال امیر نادری کارگردان ایرانی را به عنوان یکی از گروه داوران با خود دارد. لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی، نوئمی لووسکی کارگردان و بازیگر فرانسوی، الکسی گوسکوف بازیگر و تهیه‌کننده روسی، ژانگ یوان کارگردان چینی و ورونیکا چن کارگردان آرژانتینی دیگر داوران بخش اصلی هستند.
امسال در مجموع ۱۸ فیلم در بخش مسابقه جشنواره شرکت دارند که فیلم «گس» ساخته کیارش اسدی‌زاده از ایران یکی از آنهاست.
این جشنواره با نمایش کمدی «چرخ پنجم» به کارگردانی جووانی ورونسی در افتتاحیه جشنواره، هشتمین دوره این فستیوال بین ‌المللی را که تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) در پایتخت ایتالیا برگزار می‌ شود، کلید زد.

مطالعه کنید:  بدترین کپی برداری های ممکن از انیمیشن های پیکسار

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

6 + 3 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.