اخبارانیمیشن ایران

بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوانان برگزار می شود

4.09Kviews
۰
(۰)

جشنواره فیلم کودکبیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کودک، در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در بخش پویانمایی ۹ اثر بلند ایرانی و خارجی رقابت می کنند.
عطر ولایت(مسعود صمدی) ، داستان سامرا(حسین سلطانی و وحید چالک) ، آقای مهربان(سید علیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده) ، نگین هفت دریا(عباس محبی) آثار ایرانی این بخش از جشنواره فیلم کودک هستند.

همچنین پویانمایی تحسین شده قلب سیمرغ ساخته وحید نصیریان نیز در بخش اقتباس ادبی جشنواره فیلم کودک به نمایش در می آید.

آثار پویانمایی بلند خارجی بخش مسابقه بین الملل نیز عبارتند از: سگ فضانورد- بلکا و استرلکا (ایانا اولانیکوا) از روسیه، روز کلاغ ها (جین کریستف دیزانت) محصول مشترک فرانسه، بلژیک و کانادا ، روزهای سبز(آن جی هون و هان هی جین) از کره ، لوته و راز سنگ ماه(جانو پولما و هیکی ارنیتز)  از استونی و لیتوانی و مرد ماه (استفان چس) از فرانسه و آلمان.

۲۶ اثر نیز در بخش مسابقه پویانمایی های کوتاه این جشنواره رقابت خواهند کرد .

بر پایه این گزارش، پویانمایی های آواز شب (معین صمدی)، باغ هزار دخترون (لیلا خلیل زاده)، بچه همه (لیدا فضلی)، ترازو(رامین رهبر)، توکا در قفس(مهرداد شیخان)، چرا این تلفن زنگ نمی زند؟(هادی یقین لو)، خط قرمز (مونا عبداله شاهی)، داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز (علیرضا چیتایی)، دوست سیاه من (نرگس تسلیمی)، راز آن درخت (معین صمدی)، سوسک کوچک (حسین ملایمی)، شب گوسفند (امیر بهران) از جمله آثار این بخش از جشنواره فیلم کودک هستند.

مطالعه کنید:  دوبلور «وروجک» و «بیگلی بیگلی» درگذشت

سایر آثار بخش مسابقه پویانمایی های ایرانی عبارتند از: کبوتر سفید کنار آینه (مریم خلیل زاده)، کچل کفتر باز (صادق جوادی)، کرماندو (حامد اکرمی)، کودکان دشت (سعادت رحیم زاده)، گوی زندگی (مجید صبری – منصوره خطیون)، ماه مهربان (نازنین سبحان سربندی)، ماهیگیر (نیما غضنفری)، مترسک (محمدرضا عابدی)، من همسرم و گاومون (آزاده معزی)، نقش (زیبا ارژنگ)، ننه کلاغه و روباهه (محمد علی سلیمان زاده)، وال استریت (فرنوش عابدی).
در میان این آثار، پویانمایی های کودکان دشت، من همسرم و گاومون، آواز شب و خط قرمز برای رقابت در بخش  بین الملل نیز انتخاب شده اند.

بخشی از بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به مرور آثار پویانمایی کشور کرواسی اختصاص یافته است ، به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، در این بخش از جشنواره ۱۱ پویانمایی کوتاه از انیماتورهای شناخته شده کشور کراوسی به نمایش در می آید.

کرواسی از جمله پیشگامان هنر پویانمایی و یا نقاشی های متحرک است و مکتب زاگرب که توسط انیماتورهای این کشور شکل گرفت تاثیر زیادی بر صنعت پویانمایی جهان داشته است و از این طریق هنرمندان برجسته زیادی در عرصه پویانمایی از سینمای کرواسی به مخاطبان جهانی معرفی شد.
در این بخش از جشنواره پویانمایی های گربه (گوران استوژنی)، چه می گویی(ولژکو پاپوویچ)، پرچین (زد. موزیک)، دربند( دانیل سالژیچ)، کوچک مرد دریمسی(ایوانا گلجاسویچ) ، طعمه (دینکو کامانوویچ)، بلورها(مانوئل سامبرال) ، درباره بوگرها و مامان (دارکو بوچنیک)، فرهنگ رودی: مستند، اندیشه سیاسی، برادری (مدلکو گراگیچ)، امواج (آلن زانچکو)، خودمان (میتا آجانوویچ) به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، ۳ هنرمند و کارشناس فیلم های بخش آثار پویانمایی جشنواره را انتخاب می کنند :

مطالعه کنید:  از تهران تا اشتوتگارت؛ نگاهی به ۱۴ جشنواره بین المللی انیمیشن

بهرام عظیمی ( نویسنده و انیماتور) ، محمدعلی صفورا(کارگردان سینما) ، امیر محمد دهستانی(انیماتور)

جشنواره کودک در ۲۵ دوره برگزاری؛ ۱۴ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۴ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

5 + 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.