اخبارانیمیشن ایران

تولید نسخه سینمایی «شکرستان»/ پرطرفدارترین انیمیشن ایرانی بعد از «پینوکیو»

3.27Kviews
۴
(۱)

سید مسعود صفوی تهیه کننده مجموعه «شکرستان»‌ در مراسم رونمایی از دفترهای شکرستانمشق شکرستان ضمن اعلام ادامه تولید این مجموعه انیمیشنی از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای تولید نسخه سینمایی این مجموعه خبر داد.

آیین رونمایی دفترهای مشق «شکرستان»‌پیش از ظهر امروز دوشنبه ۳ شهریور با حضور محسن مومنی شریف،‌ رئیس حوزه هنری،‌  مرتضی احمدی دوبلور مجموعه شکرستان،‌ محد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و سید مسعود صفوی تهیه کننده مجموعه شکرستان برگزار شد.

در این مراسم مرتضی احمدی دوبلور نقش روای در مجموعه شکرستان با اشاره به آغاز دوبله این انیمیشن گفت: یکی از کارهایی که من با لذت تمام برای آن کار کردم،‌ مجموعه شکرستان بود،‌ روز نخستی که قرار بود ماشین به دنبال من بیاید تا برای دوبله به استودیو بروم،‌ خاطرم هست که تصور می‌کردم انیمیشن در ایران جواب نخواهد داد‌، پشت میکروفن هم که نشسته بودم چندان رغبتی برای این کار نداشتم.

وی گفت: ما دو گونه دوبلور در ایران داریم،‌ نوع نخست دوبلور حرفه‌ای است که خوانش متن و نوع کاری که انجام می‌دهد برایش اهمیت دارد و نوع دوم گوینده است که از روی علاقه و اهمیت برای موضوع کار نمی‌کند. من زمانی که پشت میکروفن برای دوبله انیمیشن شکرستان نشستم دوبلور نوع دوم بودم،‌  اما زمانی که به دیالوگ‌ها نگاه کردم متنی روان،‌ و خوش‌خوان را دیدم،‌  پس از ان با مشاهده تصاویر نظرم نسبت به کار عوض شد پس از شروع کار نیز به شدت به قصه علاقه‌مند شدم.

احمدی گفت: دقت در کار بسیار بالا بود،‌ ما هیچ گاه از اشتباهات،‌ تپق‌ها و … نگذشتیم،‌ بلکه در کمال حوصله دوبله را با نهایت دقت انجام دادیم،‌ این تنها اختصاص به من نداشت،‌ بلکه کلیه گویندگان این حس را داشتند و با علاقه و غرق در شکرستان کار را انجام دادند.

مطالعه کنید:  اطلاعات تازه از کامیک کان ۲۰۱۳: جشنواره‌ی فیلم‌های سترگ جریان اصلی

این دوبلور پیشکسوت با بیان این مطلب که شکرستان دومین مجموعه پرطرفدار در ایران بعد از انیمیشن «پینوکیو» است،‌ گفت:‌ حدود ۶ قسمت از این مجموعه که دوبله شد‌، من این پیش‌بینی را کردم که شکرستان مجموعه‌ای پرطرفدار خواهد شد. دوبلور‌ها در اینگونه تشخیص‌ها بسیارموفق‌ هستند،‌ چرا که در گذشته معمولاً‌ این دوبلور‌ها بودند که ابتدا فیلم را مشاهده می‌کردند و درباره موفقیت یا عدم موفقیت آن در گیشه نظر می‌دادند.

وی مجموعه شکرستان را تنها متعلق به کودکان و نوجوانان ایران ندانست و گفت: این مجموعه متعلق به همه ایرانیان است و همه با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. اما من افسوس می‌خورم از اینکه می‌بینم این سریال که مورد استقبال بسیار قرار گرفت،‌ چرا به اتمام رسید،‌ چرا ادامه داده نشد؟ در روزگاری که سریال «حریم سلطان» که سراسر دروغ و اشتباهات فاحش تاریخی است در قسمت‌های متعدد هم‌چنان با وجود مخالفت‌های بسیار ساخته و پخش می‌شود،‌ ما بیکار نشسته‌ایم. مگر ما در این کشور کم قصه داریم،  مگر نیروی جوان کارآمد کم داریم؟ این گونه مجموعه‌های بومی و ملی باید سال‌ها در آنتن تلویزیون پخش شود.

احمدی با بیان این مطلب که اکنون در مرز ۹۰ سالگی به سر می‌برم‌، گفت:‌ بازیگران و هنرمندان در سن من معمولاً‌ افت می‌کنند‌ و شما نمی‌توانید یک هنرپیشه ر ا پیدا کنید که در سن من شهرت پیدا کرده باشد،‌ اما من با مجموعه شکرستان در ۹۰ سالگی شهرتی چند برابر پیدا کردم. این خود ثابت می‌کند که این مجموعه تا چه اندازه در بین عموم جا باز کرده است.

سید مسعود صفوی تهیه‌کننده مجموعه شکرستان نیز دیگر سخنران این نشست بود‌، که گفت:‌ حسی که من امروز از اینکه دفترهای مشق شکرستان به دست کودکان و دانش‌آموزان ایرانی خواهد رسید‌، دارم بسیار عمیق‌تر از حس یک نویسنده یا هنرمند است زمانی که اولین کتابش منتشر می‌شود.

مطالعه کنید:  دومین تریلر رسمی انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ منتشر شد

وی با اشاره به خواسته مرتضی احمدی مبنی بر ادامه تولید مجموعه «شکرستان» گفت:‌ این مجموعه هم‌اکنون در دست تولید است و تولید آن ادامه خواهد داشت.

صفوی هم‌چنین از ساخت فیلم سینمایی «شکرستان» خبر داد و گفت:‌ برنامه‌ریزی‌ها برای تولید سینمایی «شکرستان»‌ آغاز شده است.

حدیدی مدیر موسسه آزاده (ناشر دفترهای مشق شکرستان) نیز در سخنانی گفت:‌ زمانی که حوزه هنری کودک و نوجوان پیشنهاد انتشار دفترهای مشق شکرستان را به ما ارائه کرد،‌  متوجه شدیم،‌ این طرح می‌تواند موفق باشد و ما را در زمینه ارتقای فرهنگی یاری رساند.

وی افزود:‌خدا را شاکریم که توانستیم این محصول را با کیفیت بالا در بازار عرضه کنیم،‌ پیش از این نیز در نمایشگاهی که به لطف مسئولان صدا و سیما مورد استقبال عموم قرار گرفت‌،  شرکت کردیم‌، در این نمایشگاه کودکان و نوجوانان بازدیدکننده نقاشی‌هایی از شخصیت‌های شکرستان کشیدند‌، که امروز در دیوارهای تالار مهر نصب شده است. شمار این نقاشی‌ها به ۴ تا ۵ هزار مورد می‌رسد و این نشان‌دهنده موفقیت این مجموعه و محبوبیت آن در بین کودکان است. و نشان داد ما می‌توانیم در حوزه فرهنگ موثر‌تر وارد شویم.

حدیدی گفت: ما در حوزه فرهنگ سرمشق خود را این شعار «فرهنگی ایرانی‌، تولید ملی» قرار داده‌ایم،‌  و زمانی که در نمایشگاه برندهای خارجی را نیز در میان دفترهای شکرستان قرار دادیم اما دانش‌آموزان دفترهای شکرستان را انتخاب کردند،‌ متوجه شدیم موفق گام برداشته‌ایم.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از دفترهای مشق شکرستان از مرتضی احمدی با اهدای لوح تقدیری تجلیل شد‌،  احمدی که از نشتن بر روی نیمکت چوبی متأثر شده بود‌،  گفت از زمانی که پشت این نیمکت نشستم،‌  تمامی خاطرات مدرسه‌ام یادآوری شد،‌  معلمان،‌ معاونان و مدیران همگی یک به یک پیش چشمم ترسیم شد.

مطالعه کنید:  تماشا کنید: کلیپ هایی از انیمیشن زوتوپیا

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۴ / ۵٫ ۱

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

63 + = 64

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.