اخبار

جدیدترین انیمیشن هایائو میازاکی در گیشه رکورد زد

3.41Kviews
۰
(۰)

انیمیشن سینمایی «باد برمی‌خیزد» (The Wind Rises) به نویسندگی و کارگردانی باد برمی‌خیزدهیائو میازاکی توانست در دو روز نخست اکران خود در ژاپن فروشی برابر با ۹.۶ میلیون دلار (۹۶۰ میلیون ین) را کسب کند و با این مبلغ فروش رکورد پرفروش‌ترین فیلم‌ این کشور آسیایی در روزهای افتتاحیه را به خود اختصاص دهد.

هایائو میازاکی؛ انیماتور صاحب نام ژاپنی که پیش از این در سال ۲۰۰۳ برای ساخت انیمیشن سینمایی «شهر اشباح» (Sprited Away) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن شده است با ساخت «باد برمی‌خید» پس از ۵ سال دوباره پا به عرصه سینما گذاشته است.

انیمیشن «باد برمی‌خید» که اکران آن در ۴۵۰ سال سینمای ژاپن آغاز شده است در دو روز شنبه و یکشنبه توانسته ۷۵۰ هزار تماشاگر را به تماشای خود بنشاند. 

«باد برمی‌خیزد» نیز همانند دیگر آثار میازاکی بیشتر مخاطبان بزرگسال را به سینما می‌آورد. این انیمیشن سینمایی داستان مردی به نام جیرو هوریکوشی را به تصویر می‌کشد. هوریکوشی در دوران جنگ جهانی دوم طراحی هواپیماهای جنگی ژاپنی را برعهده داشته است.

باد برمی‌خیزدآخرین انیمیشن ساخته شده توسط میازاکی «پونیو» (Ponyo) نام داشت که با اکران در سال ۲۰۰۸ میلادی توانست فروشی برابر با ۱۵۰ میلیون تومان را برای خود رقم بزند. اما پرفروش‌ترین اثر میازاکی «شهر ارواح» است. این انیمیشن توانست در سال ۲۰۰۱ فروشی برابر با ۳۰۴ میلیون دلار را کسب کند.

سینما پرس

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

مطالعه کنید:  فیلم سینمایی «زشت و زیبا» اوایل سال آینده میلادی اکران می‌شود

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 61 = 67

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.