اخبارانیمیشن ایرانجشنواره پویانمایی

دوسالانه انیمیشن جشنواره ای که انیماتورها منتظر رسیدنش هستند

4.42Kviews
۰
(۰)

بهرام عظیمی” جشنواره دو سالانه انیمیشن مهمترین جشنواره ای است که در کشور برگزار می شود و بسیاری از هنرمندان، فرارسیدن آن را انتظار می کشند “

بهرام عظیمی، انیمیشن ساز مطرح کشور با بیان این مطلب به اهمیت دوسالانه جشنواره پویانمایی در کشور اشاره کرد و گفت : اغلب هنرمندان زمانی که  کار می سازند، منتظر می شوند تا اثرشان برای این جشنواره ارسال گردد.

وی با اشاره به این که قرارگیری آثار متنوع انیمیشنی در جشنواره پویانمایی، حس مقایسه آثار را افزایش می دهد، افزود: به همین دلیل است که تمامی انیماتورها سعی دارند بهترین آثار تولیدی خود را در این رویداد فرهنگی و هنری شرکت دهند.

عظیمی، همچنین از دوسالانه انیمیشن به عنوان موتور محرکی برای هنرمندان یاد کرد و گفت: جشنواره هنرمندان را تحریک می کند تا در دوره های بعدی، بهترین کارهایشان را بسازند.
وی در ادامه اظهارات خود نقش ورک شاپ های جنبی نمایشگاه را مورد توجه قرار داد و افزود: از آنجا که در کارگاه های آموزشی، برخی اساتید بزرگ دنیا حضور دارند، شرکت در این کلاس ها می تواند برای حاضران و علاقه-مندان، مفید و آموزنده باشد.

عظیمی با تأکید بر این که جشنواره انیمیشن مذکور که از سوی کانون پرورش فکری برگزار می شود، از نظر استانداردهای بین المللی حرف اول را می زند، تصریح کرد: داوران خارجی که دعوت می شوند، بهترین داورها هستند و طبیعی است فعالان این حوزه با حضور آنان، دوست دارند که کارشان در جشنواره شرکت داده شود و نظر این عده در مورد کارهایشان بازگو گردد.

مطالعه کنید:  گفتگو با مهرداد ایسوندی طراح ایرانی شرکت دیزنی

وی همچنین، درخصوص این که آیا جشنواه دوسالانه انیمیشن، با دیگر جشنواره های داخل کشور قابل مقایسه است، اظهار داشت: سطح جشنواره مذکور از نظر بین المللی بسیار بالاست و به معنی واقعی بین اللملی است، تعداد کشورهای شرکت کننده نیز بسیار زیاد است و هیچ جشنواره ای در داخل کشور با آن قابل مقایسه نمی باشد.

عظیمی، درباره پیامدهای تبدیل شدن جشنواره از حالت دوسالانه به جشنواره ای سالیانه، توضیح داد: در صورت تبدیل شدن جشنواره به سالانه، بدون شک شاهد ضربه خوردن آن خواهیم بود زیرا تولید انیمیشن پروسه زمانبری است و اگر سالانه برگزار شود، هنرمندان برای این که کارهایشان به جشنواره برسد، مجبور می شوند، سریعتر کار کنند. درنتیجه از کیفیت کارهایشان کاسته می شود. به همین خاطر بهتر است دو سالانه برگزار شود که هنرمندان بتوانند کارهای بهتری ارائه دهند.

این انیمیشن ساز ، درخصوص همزمانی برگزاری جشن تصویر سال با جشنواره دو سالانه انیمیشن و میزان استقبال مخاطبان از این دو رویداد فرهنگی، تصریح کرد: جشنواره دو سالانه یک جشنواره تخصصی برای انیمیشن است و جشنواره های دیگر نمی توانند لطمه ایی به آن بزنند.

وی در پایان، با اشاره به این که ممکن است در جشنواره های دیگر نیز بخش انیمیشن وجود داشته باشد، تأکیدکرد : اما کیفیت برگزاری و آثار آن قابل مقایسه با جشنواره دوسالانه انیمیشن نیست.

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

مطالعه کنید:  اولین تریلر رسمی انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» منتشر شد

Leave a Response

7 + = 13

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.