اخبارمقالات

دو کلمه وحشتناک برای استودیو های هالیوودی: فیلم انیمیشن

3Kviews
۰
(۰)

این ژانر پر ریسک ترین و پر سود ترین ژانر در هالیوود است.

 

امسال سال خوبی برای این است که همچون کودکان از تماشای انبوه انیمیشن های تولیدی لذت ببریم و همچنین سال پرمخاطره ای برای استودیو های انیمیشن سازی برای پشت سر گذاشتن رقبا و فروش بیشتر است. برخی از منتقدین و تحلیل گران معتقد هستند که بازار فیلم های انیمیشن در حال حاضر اشباع شده است و بعید به نظر می رسد که تمام این تولیدات بتوانند در عرصه فروش به خوبی عمل کنند.

«زوتوپیا» توانست با فروش یک میلیارد دلاری رکورد بسیار خوبی را از خود به جا بگذارد. «شاهزاده کوچولو» هم اکنون با فروش حدود ۱۰۰ میلیون دلاری و «پرندگان خشمگین» با ۳۰۰ میلیون دلار فروش نسبتا خوبی را داشته اند و باید منتظر اکران محصول مشترک دیزنی و پیکسار «در جست و جوی دوری» (28 خرداد) ، آخرین پرنسس  دیزنی «موآنا» (3 آذر) و همچنین قسمت جدید عصر یخبندان و انیمیشن «ترولز» محصول بلو اسکای باشیم.


این حجم تولیدی انیمیشن نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد قابل توجهی داشته است و همین موضوع بازار این گونه این فیلم ها با کمی تلاطم مواجه خواهد کرد.

ژانر انیمیشن بر طبق تحلیل های SNL کاگان، یکی از پرسود ترین و همچنین پر ریسک ترین ژانر ها است.

 

انیمیشن یکی از پرهزینه برترین ژانر ها است. به طور متوسط برای تولید هر فیلم انیمیشن به بودجه ای در حدود ۱۰۰ میلیون دلار نیاز است و برای بهتر شدن و ارتقای هر چه بیشتر آن نیز به ۱۵۰ میلیون دلار دیگر نیاز است.

مطالعه کنید:  صحبت های دو کارگردان انیمیشن Zootopia

برای یک تهیه کننده انیمیشن که می خواهد هزینه ها را به صورت چشمگیری کاهش دهد، دو انتخاب وجود دارد: «آب» و «مو». این دو المان در انیمیشن گران ترین قسمت ها در تولید هستند. بی شک «مینیون ها» یکی از پر سود ترین فیلم هایی است که توسط یونیورسال تولید شده است، چون کاراکتر های آن تقریبا طاس هستند و زمان زیادی را در اقیانوس سپری نمی کنند.

 

تجربه نشان داده است که هر چه  انیمیشنی با بودجه بیشتری ساخته شود، سود حاصله از فروش آن نیز بیشتر بوده است. بر طبق این تجربه: یک فیلم که با بودجه ۹۰ میلیون دلار ساخته شده است از یک فیلم که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است، ریسک بیشتری را متحمل می شود.

این بدان معنی است که اگر فیلمی با شکست مواجه شود، شکست سختی خواهد داشت. دریم ورکز برای انیمیشن «ظهور نگهبان» تقریبا با ضرر دهی مواجه شد و کمی بعد در انیمیشن «آقای پیبادی و شرمن» ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری را متحمل شد. شاید به همین دلیل باشد که این استودیو بودجه ی اختصاصی خود را برای تولید سه فیلم انیمیشن در سال به دو فیلم کاهش داده است.

در مقابل، برخی از استودیو ها با فروش خیره کننده و سود کلان در این ژانر مواجه شده اند همچون انیمیشن «یخ زده» که توانست ۱٫۳ میلیارد دلار از محل گیشه و فروش تخمینی ۶ میلیون دلاری از محصولات فرعی داشته باشد.

بازار فیلم های انیمیشنی امسال با سال پیچیده ای مواجه است و تا اینجای کار «زوتوپیا» توانسته لقب قهرمان امسال را از آن خود کند و باید دید که در ادامه باقی فیلم های انیمیشنی تا چه اندازه می توانند موفق باشند و یا اینکه امسال انیمیشنی وجود دارد که بتواند رکورد جاودانه «یخ زده» در هم بشکند.

مطالعه کنید:  معرفی بهترین پویانمایی ها در بخش‎‌های بین‌المل، مسابقه ملی و جوانه‌های رویش

منبع: bloomberg

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

متوسط آرا ۰ / ۵٫ ۰

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 34 = 42

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.