آموزشاخبارمقالات

رازهای انیمیشن: راه رفتن ساده شده

6.39Kviews
۳
(۳)

راه رفتن. این عمل همیشه مورد توجه انیماتور ها بوده است. یک تلاش بی پایان برای ابداع، بیان، و گاهی اوقات هم ممکن است درست از آب در بیاید. راه رفتن یکی از سخت ترین چالش های یک انیماتور است، اما بعضی اوقات (انیماتور ها علاقه به انجام آن در بعضی مواقع دارند) ما بیش از همه چیز به آن فکر می کنیم. برای شروع یک راه رفتن خوب شما نیاز به چهار فریم اساسی و خوب دارید. تنها چهار طرح و یا پوز، و سپس شما در این راه موفق خواهید بود!

بیایید از ابتدا شروع کنیم (یک نقطه بسیار عالی برای شروع). زمانی که شما شروع به راه رفتن می کنید، چه کار هایی برای نیفتادن و ادامه حرکت انجام می دهید. نیروی جاذبه زمین همواره تلاش می کند که شما را به سمت زمین بکشد، و شما در حال مبارزه با این نیرو هستید (زمانی که پای شما از روی زمین بلند است) قبل از اینکه بخواهید به سمت جلو حرکت کنید. این یک مفهوم بسیار مهم برای درک کردن است. بزرگترین مسئله که باعث می شود راه رفتن شما بد به نظر برسد، در نظر نگرفتن عامل وزن است. به یاد داشته باشید: این یک افتادن کنترل شده است. کاراکتر شما دائما در حال مبارزه با نیروی جاذبه زمین است و با هر قدم دوباره خود را به وضعیت اول بر می گرداند. وقتی که شما در حال برنامه ریزی پوز های خود هستید از این دانش و اطلاعات استفاده کنید. وزن را در نظر بگیرید و آن را احساس کنید.

مطالعه کنید:  دانش پشت جادوی انیمیشن

وقتی که شما راه رفتن خود را شروع می کنید، تنها چهار پور هستند که شما باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید و درباره آن ها نگران باشید. به همین راحتی است.

 

شما متوجه خواهید شد که دست ها در این پوز ها نقشی ندارند. ما در حال حاضر نگران دست ها نیستیم، ما نگران وزن، تعادل و احساس هستیم. از شکل های منعطف استفاده کنید و کی فریم ها را حس کنید. شما همیشه می توانید به کاری که انجام داده اید رجوع کنید، اما استخوان ها نیاز دارند که سر جای درست خودشان باشند. اساس و مرکز کاراکتر خود را به درستی طراحی کنید.

 

اولین کلید شما موقعیت گام برداشتن است، که به آن موقعیت اتصال هم می گویند. به پاشنه و انگشتان پا دقت کنید زیرا این دو تنها جاهایی هستند که با زمین ارتباط دارند و آن را لمس می کنند (انگشتان پا در یک پا و پاشنه پا در پای دیگری). این یک فریم بدون وزن است. کاراکتر در حال افتادن و سقوط آزاد است. بله کاراکتر شما در چند میلی ثانیه خواهد افتاد به دلیل اینکه در حال حاضر هیچ گونه عضله ای برای مقاومت و مبارزه در برابر نیروی جاذبه زمین وجود ندارد.

 

و الان کاراکتر شما به زمین افتاده و تمام بدن او به همراه وزنش نقش بر زمین شده است. راه حل این موضوع یک فریم برای انتقال وزن است. وقتی که شما در حال کشیدن پوز ها هستید وزن را احساس کنید. این بخش بسیار مهمی از راه رفتن است، و وقتی که شما به این موضوع بی توجهی کنید همه چیز اشتباه از آب در می آید. اگر شما احساس می کنید که این ۱۰ فریم را باید دوباره انجام دهید، حتما این کار را بکنید چون ارزشش را دارد.

مطالعه کنید:  شخصیت‌های محبوب کودکی فیلم می‌شوند

 

سخت ترین مرحله جایی است که شما در حال مبارزه کردن با نیروی جاذبه هستید. شما از عضلات می خواهید که وزن شما را به بالا بکشد و شما را به حرکت افتادن بعدی و رو به جلو سوق دهد. پایی که وزنی بر روی آن نیست شروع به حرکت به سمت جلو می کند تا به بدن برسد و حرکتی شبیه یک شاقول را دارد.

 

در نهایت شما لحظه معلق شدن را دارید: فریم بلند شدن. در این مرحله شما در هنگام راه رفتن بیشترین ارتفاع را دارید، قبل از اینکه نیروی جاذبه دوباره کنترل را به دست بگیرد و پروسه و یا سیکل دوباره آغاز شود (با پای دیگر).

تقریبا کار تمام است

شما این چهار پوز را انجام دهید و یک بار دیگر هم این مراحل را برای پای دیگر انجام دهید و سپس مابین این فریم ها پر کنید! البته که راه رفتن تحت تاثیر شخصیت و کاراکتر است، اما این یک اساس ساده شده از راه رفتن بود که به عنوان یک فونداسیون و پایه می توانید از آن در کار خودتان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که احساس کردن وزن در راه رفتن بسیار مهم و حیاتی است.

و حالا شما می توانید حرکات دست را نیز به کاراکتر خود اضافه کنید و با چیزهای دیگری که به نظرتان می رسد تا این پرسه را تکمیل کنید.

منبع: Animator Island

این مطلب چقدر مفید بود؟

به این پست امتیاز دهید!

مطالعه کنید:  رونمایی از پوستر دایناسور خوب

متوسط آرا ۳ / ۵٫ ۳

اولین نفری باشید که به این پست رای می دهید!

Leave a Response

+ 51 = 55

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.